Ny uppdatering gör Ghost of Tsushima både lättare och dödligare

Sida 1 av 1
Nyhet
2020-07-28 10:32
Ny uppdatering gör Ghost of Tsushima både lättare och dödligare
Arzei
2020-07-28 10:42

Sekiro Mode confirmed? Låter inte alls fel hursomhelst, ser fram emot att lira detta på PS5.

2020-07-28 10:43

Lethal låter fantastiskt! Ännu ett steg mot Samurai simulator😅

2020-07-28 11:18
Rh3nium
2020-07-28 11:28

"samulight"
rofl

2020-07-28 11:49

Ganska bra ändå med enklare svårighetsgrader. Jag har en del släktingar som är över 60 år som lirar spel och som tycker ibland att hastigheten som man måste behärska vad gäller kontrollen är svår i vissa spel. Att ha ett super lätt läge kan göra att de kan njuta av spel som detta ändå.

2020-07-28 12:44

Skönt att man kan välja läge själv. De finns ju dom som bara vill ha storyn typ. Jag tror min son uppskattar ett lite lättare läge. Han är 5 år gammal och brukar vanligtvis spela ninjago

kebbe
2020-07-28 12:45

Fler svårighetsgrader är bara positivt, kommer garanterar dra igång det lättaste i framtiden när jag bara vill uppleva storyn igen.

Högsta svårighetsgraden i Ghost of Tsushima är mer utmanande än Souls-tramset, handlar liksom inte bara om att rulla runt i en cirkel och få in ett slag någon gång under de 5 minuter det tar för fienden att ”ladda om” efter en attack.

Earthscum
2020-07-28 12:56

@kebbe: Har du spelat Sekiro? Man rullar inte runt mycket i det spelet. Det handlar mest om attacker och deflections och att använda sina tools vid rätt tillfälle. Mikiri Counter är ett perfekt exempel.

CARTMAN
2020-07-28 13:17
Skrivet av Espresso_Bengt:

Ganska bra ändå med enklare svårighetsgrader. Jag har en del släktingar som är över 60 år som lirar spel och som tycker ibland att hastigheten som man måste behärska vad gäller kontrollen är svår i vissa spel. Att ha ett super lätt läge kan göra att de kan njuta av spel som detta ändå.

Coolt. Jag har försökt bjuda in farsan i spelens världar men det vill sig icke. Det är barnsligt trams. Så jävla larvigt och säga så. Gammalt tänkande. Fan många spel idag är gjorda av vuxna (så klart) för vuxna spelare (mogna storys m.m). Jag önskar fler vuxna människor kunde komma till insikt att det inte är barnsligt att lira TV-spel eller datorspel.

2020-07-28 13:23
Skrivet av kebbe:

Fler svårighetsgrader är bara positivt, kommer garanterar dra igång det lättaste i framtiden när jag bara vill uppleva storyn igen.

Högsta svårighetsgraden i Ghost of Tsushima är mer utmanande än Souls-tramset, handlar liksom inte bara om att rulla runt i en cirkel och få in ett slag någon gång under de 5 minuter det tar för fienden att ”ladda om” efter en attack.

Sen är ju dark souls inte svårt överhuvudtaget ^^

zevile
2020-07-28 14:08

Intressant! Blir nog "lethal" på min första playthrough! Ni som spelat, hur är fiendernas AI? Hatar verkligen när man slåss mot en grupp fiender och alla står och väntar på sin tur haha

Mirage
2020-07-28 14:09
Skrivet av CARTMAN:

Coolt. Jag har försökt bjuda in farsan i spelens världar men det vill sig icke. Det är barnsligt trams. Så jävla larvigt och säga så. Gammalt tänkande. Fan många spel idag är gjorda av vuxna (så klart) för vuxna spelare (mogna storys m.m). Jag önskar fler vuxna människor kunde komma till insikt att det inte är barnsligt att lira TV-spel eller datorspel.

Hear, hear. Båda mina föräldrar har alltid tyckt, och tycker fortfarande, att spela är barnsligt. Sedan tittar de på sin buskishumor, dricker sitt kaffe och tycker de är vuxna själva.

Fattar inte det logikhålet. Spela är en hobby som alla andra. Tur frugan är förstående!

Skrivet av zevile:

Intressant! Blir nog "lethal" på min första playthrough! Ni som spelat, hur är fiendernas AI? Hatar verkligen när man slåss mot en grupp fiender och alla står och väntar på sin tur haha

AI'n är OK. Inget speciellt. Fienderna är inte överdrivet smarta, och de attackerar ofta nästan samtidigt. De ger dig lite andrum, stridernas tempo påminner mycket om Batman: Arkham serien, fast lite långsammare och MYCKET dödligare. En fräck grej är att bågskyttar skriker varningar åt sina närstridskompisar, så de duckar när de skjuter på dig.

2020-07-28 14:09
Skrivet av CARTMAN:

Coolt. Jag har försökt bjuda in farsan i spelens världar men det vill sig icke. Det är barnsligt trams. Så jävla larvigt och säga så. Gammalt tänkande. Fan många spel idag är gjorda av vuxna (så klart) för vuxna spelare (mogna storys m.m). Jag önskar fler vuxna människor kunde komma till insikt att det inte är barnsligt att lira TV-spel eller datorspel.

Håller med. Ska dock tilläggas att dom av mina äldre släktingar som spelar nu, de höll på med både Commodore, Atari och Magnavox för länge sen och har nu fått lite revival med nya konsoler. Speciellt när RDR2 kom eftersom det är en story och setting som många äldre nog gillar. Men jag tror att om spel hade ett super enkelt läge med pedagogisk inlärning så kunde det locka fler äldre, men eftersom den gruppen är så liten så är det nog inget som spelföretagen satsar på. Men potentialen finns ju där, tänk hur många ensamma äldre skulle kunna sugas in i speläventyr på äldre dar om de bara släppte sina förutfattade åsikter som du säger.

Johlor
2020-07-28 14:18
Skrivet av zevile:

Intressant! Blir nog "lethal" på min första playthrough! Ni som spelat, hur är fiendernas AI? Hatar verkligen när man slåss mot en grupp fiender och alla står och väntar på sin tur haha

Alla försöker attackera när det är strid. Däremot är de rätt stendumma, går du in i ett hus så kommer de fastna i dörren och bli förvirrade så du lätt kan hugga ihjäl dem. Även stealth är de dumma och har en väldig smal kon framför sig de ser, verkar inte eller reagera på ljud speciellt bra.

Men striderna är kul om man inte uttnyttjar dessa grejor.

2020-07-28 14:28

Kört på hard sen början, absolut utmanande och man pressas till att använda alla stances till fullo. Känns inte överdrivet svårt heller, duellerna dog jag på en hel del dock.

kebbe
2020-07-28 14:38
Skrivet av Godofcheese:

Sen är ju dark souls inte svårt överhuvudtaget ^^

Håller med, svårighetsgraden är artificiell då man främst dör av de sirapssega kontrollerna snarare än fienderna man ställs inför. Deras rörelsemönster är ungefär lika avancerade som Papu Papu i Crash Bandicoot.

penne
2020-07-28 14:58
Skrivet av kebbe:

Håller med, svårighetsgraden är artificiell då man främst dör av de sirapssega kontrollerna snarare än fienderna man ställs inför. Deras rörelsemönster är ungefär lika avancerade som Papu Papu i Crash Bandicoot.

Har du något exempel på något spel som inte har artificiell svårighetsgrad? Det är ju spel (skapat av människor) vi pratar om, eller?
Dark Souls är väl svårt pga sirapssega kontroller lika mycket som Contra svårt för att du dör av ett skott?
Mest nyfiken bara..

DeFeCT
2020-07-28 15:43

Kameran i spelet är precis värdelös.
98% av gångerna jag dör så är det på grund av att kameran inte hänger med i striden som man förväntar sig så det blir ett evinnerligt panorerande med kameran, vilket i sin tur resulterar i att man blir huggen i ryggen av en fiende med spjut och dör. För att inte tala om det är något i vägen så man inte ser ett skit istället.

Ett spel ska inte vara svårt pga att kameran är värdelös.
Jag har inget emot att man dör om man är oförsiktig och gör bort sig, det är mitt fel, men om man dör på grund av värdelös kamera är det inte kul längre.

Draconis
2020-07-28 16:30

Låter som ett fall av git gud.

SunShine
2020-07-28 21:48

Lättare var allt att ta i. Det här spelet är sanslöst lätt redan. Man blir overpowered väldigt snabbt och även på hard så blev spelet mer som ngt normal iight efter ett tag, tyvärr.

2020-07-29 08:03
Skrivet av SunShine:

Lättare var allt att ta i. Det här spelet är sanslöst lätt redan. Man blir overpowered väldigt snabbt och även på hard så blev spelet mer som ngt normal iight efter ett tag, tyvärr.

Japp. Jag körde själv med utstyrseln som gjorde det lättare att hitta artefakter mm. Då får man varken mer liv eller att man skulle tål mer stryk, göra mer skada eller andra stridsbonusar. Var ju ett sätt att göra spelet lite mer utmanande.

SunShine
2020-07-29 10:21
Skrivet av hoppalängdhopp:

Japp. Jag körde själv med utstyrseln som gjorde det lättare att hitta artefakter mm. Då får man varken mer liv eller att man skulle tål mer stryk, göra mer skada eller andra stridsbonusar. Var ju ett sätt att göra spelet lite mer utmanande.

haha det gjorde jag med då man jaga lite platinum med

Sida 1 av 1