RTS-spelet Iron Harvest drar igång öppen beta 30 juli

Sida 1 av 1
Nyhet
2020-07-26 18:25
RTS-spelet Iron Harvest drar igång öppen beta 30 juli

Bitiga mechs erövrar 20-talets Europa.

#Iron-harvest, #King-art


Thane
2020-07-26 18:55

Kollade på lite videos av några som har testat det och verkar som många tycker att det känns som en dålig kopia av Company of Heroes tyvärr

2020-07-26 19:20

Nästan alla mina tavlor i lägenheten föreställer motiv av Jakub Rozalski. I och med att han är direkt involverad i detta är jag riktigt sugen på titeln

IMSG
2020-07-26 19:23

Tycker det ser skoj ut!

Azureye
2020-07-26 21:18
Skrivet av Thane:

Kollade på lite videos av några som har testat det och verkar som många tycker att det känns som en dålig kopia av Company of Heroes tyvärr

Jag håller förhoppningarna uppe. Company of Heroes är nog det spel jag har flest timmar i totalt. Gillade aldrig 2:an riktigt, så jag hoppas jag kan mätta RTS-hungern med Iron Harvest. Om än lite grann iaf.

Instant
2020-07-26 21:47
Skrivet av cohletrain:

Nästan alla mina tavlor i lägenheten föreställer motiv av Jakub Rozalski. I och med att han är direkt involverad i detta är jag riktigt sugen på titeln

Ja han har väl varit involverad från början tror jag, då det utspelar sig i hans värld som han skapat, vad jag vet, själv (1920+). En av två konstnärer jag gillar, den andra är Simon stålenhag

Edit: hur länge sträcker sig betan?

2020-07-26 23:54
Skrivet av Instant:

Ja han har väl varit involverad från början tror jag, då det utspelar sig i hans värld som han skapat, vad jag vet, själv (1920+). En av två konstnärer jag gillar, den andra är Simon stålenhag

Edit: hur länge sträcker sig betan?

Bra smak! Älskar Alexander Janssons konst också efter att ha spelat Samorost 3!
Vet ej angående betan. Väntar nog på release

MrPeters
2020-07-27 02:54

Testade demot som de hade tillgängligt förut. Rent generellt är det ett hyfsat spel men game-pacen är så sjukt långsamt då fordonen är mycket långsammare än de som används i CoH och fordonen var den primära punkten som lockade, något som inte riktigt verkar kvarstå för mig. Infanteri blir troligtvis de primära unitsen som används för flankning och pushes, möjligtvis de lättare fordonen då scout walkers var ganska snabba men detta i sin tur resulterar i stor mängd micro-management vilket inte riktigt är varför jag spelar CoH spelen.

Mojo
2020-07-27 07:36

Tyckte detta såg riktigt intressant ut när de hade sin kickstarter och backade dom utan att tänka efter i ren desperation efter ett bra RTS.
Sen läste jag på lite och såg vad för spel de gjort förut och blev osäker men behöll min pledge ett tag till.
Efter det tyckte jag inte riktigt det höll måttet med robotarnas animationer etc.
Det kändes väldigt 2002 med den animationsloopen de hade (idle animation > skjuta animation > tillbaks till idle animation > repeat).
Drog tillbaka min pledge och glömde bort spelet.

Ser ju bättre ut nu i alla fall! Får ju testa betan åtminstone.

2020-07-27 11:34

det är riktigt skoj. gillar deiselpunk skarpt med.

Sida 1 av 1