Steamworld-gängets nya The Gunk blir konsolexklusivt för Xbox. "Punkt"

Robot
Steamworld-gängets nya The Gunk blir konsolexklusivt för Xbox. "Punkt"

Lämnar ingen tidsexklusiv dörr på glänt.

#image-and-form, #the-gunk, #thunderful


NuZ
Testpilot

Såg riktigt bra ut och ska bli roligt att testa. Tycker inte om exklusiva titlar dock


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"We had to make a choice: either we quiet it down considerably, or we go talk to the guys with the most powerful hardware. We decided to go talk to the guys with the most powerful hardware."

...men det fungerar på en Xbox One från 2013?

Jag förstår såklart att utvecklare inte bara vill säga att de fått en massa pengar för exklusivitet men ibland blir förklaringarna aningen krystade.

Medlem

Tur för de som endast har Playstation att det inte såg så värst intressant ut då.
Men det kommer till PC i alla fall så blir väl att testa på Gamepass.

Medlem
Skrivet av Margy:

"We had to make a choice: either we quiet it down considerably, or we go talk to the guys with the most powerful hardware. We decided to go talk to the guys with the most powerful hardware."

...men det fungerar på en Xbox One från 2013?

Jag förstår såklart att utvecklare inte bara vill säga att de fått en massa pengar för exklusivitet men ibland blir förklaringarna aningen krystade.

Medans i ett pararellt universum då det blev en ps5 exklusiv titel istället så skulle alla försvara det här beslutet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Medans i ett pararellt universum då det blev en ps5 exklusiv titel istället så skulle alla försvara det här beslutet

Absolut. Med naglar. Tills hela världen går under.

Medlem

Nein, das ist verboten.

Varför i hela friden väljer de att göra en tvärvändning, både avseende prestandakrav och plattform.

Däremot tillhör det inte SteamWorld-serien tack och lov.

Vi får se hur länge denna exklusivitet varar, särskilt då Image & Form och Bergsala utgör varsitt ben i Thunderful Group. Om något bör Nintendo-plattformarna ha fått fortsatt kärlek.

Men men, man kan inte få allt här i världen.

För er som inte har testat SteamWorld-spelen så är de fantastiska små alster och Brjann och Julius är en härlig duo när det kommer till dialog mot dess slutanvändare.

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

"We had to make a choice: either we quiet it down considerably, or we go talk to the guys with the most powerful hardware. We decided to go talk to the guys with the most powerful hardware."

...men det fungerar på en Xbox One från 2013?

Jag förstår såklart att utvecklare inte bara vill säga att de fått en massa pengar för exklusivitet men ibland blir förklaringarna aningen krystade.

Vet vi när Gunk kommer? Släpps det inom dom närmsta 1-2 åren så är det ju väldigt konstigt uttalande av dom då det ska släppas till XBox One också. Känns ju som ett väldigt klumpigt uttalande.

Plus att det kommer ju komma till PC också via Gamepass så då måste det ju fungera på äldre hårdvara också. Väldigt konstigt uttalande.

Testpilot

Om det är en Series X exklusiv titel faller det bort helt för mig direkt.

Nog för att Series X inte är en dålig maskin sett till specs, men har redan en kraftfullare PC och Game Pass. Så kommer det åtminstone inte genom 'passet' för PC så antar jag att jag aldrig kommer spela detta spelet, period.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Ambassadör
Xbox
Skrivet av dex20:

Vet vi när Gunk kommer? Släpps det inom dom närmsta 1-2 åren så är det ju väldigt konstigt uttalande av dom då det ska släppas till XBox One också. Känns ju som ett väldigt klumpigt uttalande.

Plus att det kommer ju komma till PC också via Gamepass så då måste det ju fungera på äldre hårdvara också. Väldigt konstigt uttalande.

För det första så håller jag med om att det känns som ett knepigt uttalande, sådant där händer ju titt som tätt med exklusiva tredjepartstitlar där pengar bytt ägare på alla konsoler. Ibland får de inte ens svara på tilltal om det kommer till andra plattformar t.ex.

Jag skulle dock gissa på att det de avser är visionen de hade för spelet och hur den bästa versionen av det presterar. Series X och high end PC är bäst och båda plattformarna är lika varandra och enkla att justera nedåt. Ingen förväntar sig att Xbox One-versionerna av några next-genspel kommer att vara något annat än motsvarande potatis-PC-specs. Att då blanda in ytterligare konsolplattformar hade nog varit för mycket jobb helt enkelt. Det kunde de sagt i stället.


signatur

Jump in.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

För det första så håller jag med om att det känns som ett knepigt uttalande, sådant där händer ju titt som tätt med exklusiva tredjepartstitlar där pengar bytt ägare på alla konsoler. Ibland får de inte ens svara på tilltal om det kommer till andra plattformar t.ex.

Jag skulle dock gissa på att det de avser är visionen de hade för spelet och hur den bästa versionen av det presterar. Series X och high end PC är bäst och båda plattformarna är lika varandra och enkla att justera nedåt. Ingen förväntar sig att Xbox One-versionerna av några next-genspel kommer att vara något annat än motsvarande potatis-PC-specs. Att då blanda in ytterligare konsolplattformar hade nog varit för mycket jobb helt enkelt. Det kunde de sagt i stället.

Ja det är säkerligen så som du säger. Vet i sjutton hur dom skulle mena annars med det. Men väldigt klumpigt sagt.

Men spelet ser intressant ut iallafall!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av dex20:

Ja det är säkerligen så som du säger. Vet i sjutton hur dom skulle mena annars med det. Men väldigt klumpigt sagt.

Men spelet ser intressant ut iallafall!

Ja, det var verkligen märkligt formulerat.

Indeed, det ser ut att kunna bli ett trevligt spel.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar