Från 17:00 – Stor Xbox-fest med Halo Infinite-fokus

Medlem
Skrivet av Vamp:

Halo ser ut som Halo ska se ut. Varför skulle det vara konstigt att senaste Doom (Eternal) är snyggare? Witcher 3 är fortfarande det snyggaste spel som finns och det börjar få rätt många år på nacken.

Det ser väl OK ut, men förväntade mig mer av ett spel som ska vara det stora dragplåstret för en next-gen maskin.
De här var rätt roliga...

Halo3 vs Halo Infinite

Medlem
Skrivet av Stripe:

Jag tyckte detta gjorde det svårt om man ska köpa XBOX eller Playstations next gen. Tyckte här fanns spel som verkade riktigt bra. Sen har jag inte haft så bra koll på Game pass men det verkar ju vara en bra deal om man får så många spel.

En fråga: ni som har koll. Finns det en story kring Master Chief och allt som hänt fram tills Halo Infinite. Var kan man få hela storyn isf?

Det går rätt fort, men du kanske kan fylla i med googlande och Wikipedia i efterhand:

Förstår inte riktigt hypen kring Everwild, är det typ för samma publik som gillar Journey?
Hur kan det vara så mycket hype för ett spel som man inte vet något om?

KoP
Medlem

Blir lätt en ny Xbox i höst. Personligen så är det där dom intressanta titlarna finns just nu.

Medlem
Medlem

Vet inte om det ligger uppe separat någonstans, men jag postar ändå här..

Gameplay från Medium(2h44min in, börjar iofs vid ca 2h55min)

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tack.
Men då är de tredjepartstillverkare om de släpper spelen på Steam m.m.? Jag tycker Microsoft och Xbox Game Studios börjar likna t.ex Electronic Arts och Ubisoft mer.

Jag tycker Microsoft liknar (på gott och ont) Sony allt mer.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av loerk:

Vem bryr sig? Bra spel är vad som räknas, inte om de är exklusiva eller ej.

Bara bra ju mindre "exklusiva" de är. Tyvärr så tar Microsoft ibland lite väl mycket efter Sony i sina konsumentfientliga styrsätt tycker jag (har högre krav och förhoppning på Microsoft än Sony).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För mig gjorde dom de. Va mycket mer som va intressant för min del. Mer som kändes nextgen. Plus allt kommer till PC så kan inte klaga.

Btw. 40k DARKTIDE!!

Håller med. Överraskande bra överlag tycker jag. Riktigt trevligt event (och gav mig personligen mer än Sonys förra, även om det inte var direkt dåligt på något sätt). Ser fram emot flera av spelen!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Inte för att deras xbox studios-spel såg ointressanta ut på något sätt utan för att alla (Om jag nu inte missade något) släpps till Windows så med en hygglig windows-burk finns det inte så stor anledning att skaffa en Xbox, om ens någon anledning?

Det finns för och nackdelar med bägge lösningarna.

PC med obegränsad budget kommer alltid att trumfa alla konsoler (oavsett tillverkare).

Däremot så, med en begränsad budget, så kan konsoler ofta ge mer prestanda/SEK än PC. En annan fördel (för vissa användare som inte är så tekniska, och sämre koll på vilka PC de skall beställa) är att det kan vara enklare att köpa in en konsol än en dator. Kan även (speciellt mindre avancerade användare) vara enklare att komma igång med, enklare att underhålla, enklare att installera spel på en konsol.

Som nästan alltid +/- med bägge alternativen.

Svårt för mig att ge dig en rekommendation på så lite data om just dig, och vad som är rätt för dig.

Personligen så har jag flera PC och flera X-boxar (och flera Switchar, och flera Macar). Man kan aldrig få för mycket!

För Microsofts del, och för andra Xbox-ägare eller PC-ägares del, så har det ingen som helst betydelse om du väljer en PC med Windows/DX eller en konsol (med optimerad version av Windows/DX). Så länge du köper spelen, eller prenumererar på någon av Microsofts tjänster, då är de lika nöjda oavsett ditt val.

Tänk inte på vad som är bäst för Microsoft (de bryr sig inte det minsta) - tänk endast på vad som passar bäst för dig.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Det är jätte bra, men varför inte bara köpa en pc då? Bättre grafik och mer möjligheter till å uppdatera i framtiden. Jag gillade playstations bättre. Mer gameplay och fokus på det. Sedan hade de väldigt bra spel som kommer komma. Men bra med val möjligheter 👌

Der gör du som det passar dig bäst.

Microsoft gör ingen förtjänst på konsolhårdvaran oavsett (ibland så är det tvärt om en förlust för de). Det är mjukvaran, dvs. spelen eller tjänsterna som de tjänar pengar på, och det som de bryr sig om.

Bra med valfrihet (tycker iaf. jag som är PC-spelare i hjärtat och grunden), och Microsoft blir lika glada oavsett vilket av deras system du väljer!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Flakmonkey
Skrivet av martinot:

Det finns för och nackdelar med bägge lösningarna.

PC med obegränsad budget kommer alltid att trumfa alla konsoler (oavsett tillverkare).

Däremot så, med en begränsad budget, så kan konsoler ofta ge mer prestanda/SEK än PC. En annan fördel (för vissa användare som inte är så tekniska, och sämre koll på vilka PC de skall beställa) är att det kan vara enklare att köpa in en konsol än en dator. Kan även (speciellt mindre avancerade användare) vara enklare att komma igång med, enklare att underhålla, enklare att installera spel på en konsol.

Som nästan alltid +/- med bägge alternativen.

Svårt för mig att ge dig en rekommendation på så lite data om just dig, och vad som är rätt för dig.

Personligen så har jag flera PC och flera X-boxar (och flera Switchar, och flera Macar). Man kan aldrig få för mycket!

För Microsofts del, och för andra Xbox-ägare eller PC-ägares del, så har det ingen som helst betydelse om du väljer en PC med Windows/DX eller en konsol (med optimerad version av Windows/DX). Så länge du köper spelen, eller prenumererar på någon av Microsofts tjänster, då är de lika nöjda oavsett ditt val.

Tänk inte på vad som är bäst för Microsoft (de bryr sig inte det minsta) - tänk endast på vad som passar bäst för dig.

Självklart är det så och jag vet själv att jag inte kommer behöva köpa en Xbox. Min poäng var snarare att tidigare har det inte varit ett alternativ utan då har man varit tvungen att köpa en Xbox för att spela Xbox-exklusiva titlar, men sådana tycks ju inte finnas längre. Sen finns det givetvis många där ute som inte har en vettig gaming-PC och inte är intresserade av en så för de är ju Xbox Series X ett alternativ, men det känns allt mer som att MS gör en Xbox just för att den målgruppen finns, inte för att de egentligen är så intresserade av att sälja hårdvaran i sig, allt för att de ska signa upp sig för Gamepass.

Medlem
Skrivet av martinot:

Der gör du som det passar dig bäst.

Microsoft gör ingen förtjänst på konsolhårdvaran oavsett (ibland så är det tvärt om en förlust för de). Det är mjukvaran, dvs. spelen eller tjänsterna som de tjänar pengar på, och det som de bryr sig om.

Bra med valfrihet (tycker iaf. jag som är PC-spelare i hjärtat och grunden), och Microsoft blir lika glada oavsett vilket av deras system du väljer!

Väljer steam,Nintendo och ps4/5. Men visst Microsoft har ju börjat släppa spel där med så vem vet

123
Skriv svar