Veckans snabba fråga – Spelar du mest solo eller med flera?

Robot
Veckans snabba fråga – Spelar du mest solo eller med flera?
Medlem
Geeks Gaming

Helt olika beroende på orken xD

Just nu Deus ex human revolution som single och squad multiplayer.

Medlem

Spelar nästan alltid singleplayer, bortsett från Tetris 99 då då.

Senast jag spelade couch multiplayer var väl i julas med Mario Party och online multiplayer var för två år sedan med A Way Out.

Medlem

För mig är det bara co-op som gäller.
Jag önskar att jag gillade spela singelplayer mer, men jag tröttnar så fort. PvP är inget för mig, börjar bli gammal och suger så stort så det känns inte som ett alternativ längre.

Skribent

Hmm, hade velat ha ett co-op alternativ där också. Multiplayer betyder ju allt från CS:GO och Dota2 till A Way out och Zereration Zero (vilket kan spelas ensam också).

Generellt gör jag tolkningen:
Multiplayer = Man spelar mot varandra.
Co-op: Man spelar med varandra mot ett gemensamt mål.

Tar man in båda orden i multiplayer så måste jag välja det framför single player.

Medlem

För mig är det lite både och.
Jag har en liten streaming kanal där jag oftast spelar singel player spel (XCOM, Rimworld och liknande) medans när jag spelar utanför streamen är det för det mesta med min sambo eller med vänner där Heroes of the Storm är vanligst.
Men med sambon är det vanligt med co-op spel som Northgard, overcooked och liknande.

Medlem

beror ju helt på spelet. båda gillas handlar om spelet är bra för mig ett bra sp kan ge men man tröttnar bra mycket snabbare än mp spel sen finns det gott om skit mp spel och repetivt skit.

Men ja och ja såklart co-op är grymt kul ex dying light.

Sen är ju givetvis skitspel väldigt objectivt ex heroes of the storm är skitspel när det kommer till moba spel stor cesspit och gör inget ett moba ska göra enligt mig.

samma sak gäller ex cod spelen utöver cs.

gillar spel där det ställs krav och skicklighet risk vs reward.

sen när det kommer till co-op spel finns det grymt större spektrum med spel dock har där varit tomt på co-op spel jag gillar.

just nu spelas 7dtd, starlighter vart det senaste jag spelade i rå sp väg riktigt bra kan rekommenderas

Moderator | Testpilot

Båda.

Men för det mesta föredrar jag singleplayer-titlar. Det finns så mycket mer variation där för tillfället i vad för typer av spel man kan spela.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nog väldigt jämnt 50/50.
Avstod röst då jag inte kan välja det ena eller andra.

Medlem

Mestadels singel player då jag föredrar att kunna styra mina egna tider efter egna behov och önskemål.

Multiplayer enbart kul i goda vänners sällskap.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Blir mestadels singleplayer för mig. Känns som att multiplayer inte har utvecklats särskilt mycket under de senaste 15-20 åren. T.ex. att man bara skalar upp vanlig last man standing och kallar det battle royale. Väldigt Innovativt. Sen har ju alla dessa förbannade lootlådor och obalanserade rankingsystem med värdelös matchmaking förstört multiplayer.

Förr var det samma villkor för alla. Du kunde spela alla klasser och använda alla vapen. Idag belönas du av att skaffa spelet tidigt, och straffas av att inte köpa spelet på releasedagen. För inte fan kommer du att få spela med nybörjare om du köper spelet några månader efter release. Nej du kommer slängas in en match med 60 veteraner som har låst upp alla S-Tier vapen. Också gubbreflexer på det också. Nej, ska det vara multiplayer så är det co-op som gäller.

Medlem

Numera blir det mest Singleplayer då jag börjar bli gammal och grinig (läs ont om tid och måste kunna pausa spelet). Det händer dock att det blir både Co-op och multiplayer när jag och vännerna lyckas hitta en lucka samtidigt. Tidigare körde jag nog mest multiplayer och främst då FPS. Hänger idag med hyfsat i svängarna även om reflexerna inte är på Q3-nivå längre.

Medlem

Jag trodde faktiskt att MP skulle dominera, överlägset. Mina fördomar talar för att det istället är en ganska "hög" ålder (i sammanhanget) som besöker FZ.

Medlem

Oftast solo, till och med i MMO's, men mp i tex COD / R6 Siege är roligast med sällskap

Medlem

Majoriteten solo till och med när jag spelar mmo spelar jag solo till och med nu när jag lirar ESO så spelar jag solo. Det har mest med o göra att inga av mina få vänner spelar dom spel jag gillar och jag hatar att spela med folk jag ej känner.

phi
Medlem

Ensam är stark.

Medlem

Nästan bara singleplayer, skulle köra mer co-op om det fanns intressanta spel för det.
Det enda multiplayer som jag spelar är Sea of thieves och där önskar jag att det fanns ett läge så man kunde välja bort pvp.

ELF
Medlem

För det mesta singleplayer. Men har nyligen spelat väldigt mycket Titanfall 2 och just nu soloar jag Dayz.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blir i stort sett bara singleplayer, men helst co-op när möjligheterna finns.
Det finns ju många bra co-op-spel, men det är svårt att hitta folk att spela med. De flesta jag känner väljer hellre snabbmatchs-multiplayerspel (typ rocket league, world of tanks, war thunder, CoD, BF, overwatch, dota, mm), över ett bra co-op spel (som ofta kräver lite tidsinsats och schemakoordination)...

1
Skriv svar