Läskigaste spelminne

Medlem

Jag har hört en del om den där thief-banan och sett en del bilder. Jag tycker personligen inte att det ser så läskigt ut. Kan någon förklara?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

silent Hill 2 lr 3 (kommer inte ihåg vilket.
Typ gå runt i ett sjukhus, fan va läskigt :S


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag har hört en del om den där thief-banan och sett en del bilder. Jag tycker personligen inte att det ser så läskigt ut. Kan någon förklara?

Det är en bana som måste upplevas, bilder gör den inte rättvisa.

Medlem

Jo lite creepy, men jag har nog ett nytt läskigaste spelminne!

Provade Bioshock-demot till PS3. Som sagt så har jag vattenskräck, och om ni har spelat den första delen av spelet så förstår ni nog vad jag menar. När man var på väg ner i ubåten eller vad man ska kalla den... Brrr...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Mitt läskigaste spelminne var när min storebror hadde köpt resident evil. Jag minns att jag blev ihjälbiten av massa zombies precis när jag började spela. Jag blev jätterädd och började gråta berättade han.

Men nu på senare tid är det nog Condemned 1 som man har många läskiga minnen ifrån.


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Medlem

jag spelade doom 3 mitt i natten en gång... kom inte långt förrens jag blev så rädd att jag hivade in musen i väggen av rädsla

Medlem
Skrivet av megaflus:

jag spelade doom 3 mitt i natten en gång... kom inte långt förrens jag blev så rädd att jag hivade in musen i väggen av rädsla

Har aldrig lyckats med att bli rädd nog att skrota datorutrustning, däremot har jag slagit sönder ett tangentbord över nått bilspel för ett par år sedan.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Absolut!
den där banan i Theif är den absolut bästa jag har kört, när det gäller skrämma-kännsla, helt otroligt bra gjort!!

110/100 poeng, ni som inte kört, kör grymt kul!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Left 4 Dead
- Man är i en tunnel då man börjar höra the witcher sen kommer den där obehagliga låten.

Man tassar dig sakta förbi då man just ska klara att komma förbi henne så tittar hon upp med dom där röda ögonen, då är de bara att springa och skjuta!!:up

DE NAJS

Medlem
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av megaflus:

jag spelade doom 3 mitt i natten en gång... kom inte långt förrens jag blev så rädd att jag hivade in musen i väggen av rädsla

Har aldrig lyckats med att bli rädd nog att skrota datorutrustning, däremot har jag slagit sönder ett tangentbord över nått bilspel för ett par år sedan.

HAHA de är något specielt med bilspel jag hatar dom blir skitsur varje gång

Medlem

När man blir omkörd i sista kurvan av en bil som får boost av spelet för att "jämna ut motståndet" (Den såkallade slingshoteffekten) för sjuttonde gången i ett race som tar i runda slängar 15-20 minuter varje gång.... då rinner det över ibland.

Skrotat två tangentbord på det viset, var länge sen däremot.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Ariath:

Resident Evil 1. När du går i korridoren och hundarna hoppar in genom fönstren. Jag fick ingen förvarning av folk som spelat det innan:D

Det är det enda jag kommer på nu.

tänkte på exakt samma, det var första gången så det är nog därför man kommer ihåg det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det påminner mig om Dino Crisis. När man går genom en korridor och en velociraptor attackerar en... Genom fönstret...

Lite stöld där kanske.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Molotov--> Japp, det är ett välbevarat minne.:)

HinduTimes--> Så länge utvecklarna använder "the element of surprise" får dom stjäla idéer av varandra tycker jag:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det är svårt att inte "stjäla" någon annans idéer numer, då det mesta redan gjorts många gånger. Jag tror att oftast är spelutvecklarna inte ens medvetna om att de råkat ta något som iallafall liknar något i ett annat spel när de släpper ett nytt spel.

Sedan så är vissa av dessa återanvändningar väldigt vaga och inte alls så lika det som de påstås vara baserade på.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Spökena i Super Mario 64 och så Silent hill 2.

Medlem
Skrivet av ElioooT:

När jag satt med kompisen och spelarde ngt skit på nätet ovetandes av att min andra kompis kommer in smygandes i rummet gapar "BUUU" allt va han orkar och stampar i golvet,
ja blev så jävla rädd så ja höll på att skita ner mig men istället tog jag tag i tangentbordet och var fem före att kastade rätt i huvet på honom, tur som var hann jag hindra mig, detta blir jag mobbad för än idag >.<

Ja det blir du

Medlem

1# Penumbra Black Plague
2# Resident Evil 1 (playstation)
3# Parasite Eve (playstation)
4# Silent Hill
5# Deadspace

Inte för att jag är lättskrämd men om man ska lista dem så , och det var ju värre förr när man var yngre och sånna här spel inte var lika vanliga.

Medlem

första gången jag lira l4d mitt i natten:P jag och några polare tanka spelet och satt och lira. vi satt och skrek så rädda var vi:)

Inaktiv

Spökbanan i super Mario Galaxy *ryser*

:P:P:P:P:P

Medlem

left 4 dead är ju inte läskigt... det är ju bara kötta på! Det enda är när man spelar versus och en hunter kommer hoppande runt hörnet


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem
Skrivet av Wahlstrom:

left 4 dead är ju inte läskigt... det är ju bara kötta på! Det enda är när man spelar versus och en hunter kommer hoppande runt hörnet

Hehe, du säger emot dig själv Om det nu kommer en hunter runt hörnet är det väl bara att kötta på?

Medlem

Det måste ha varit Alone in the dark, the new nightmare, till PlayStation. Speciellt i början när man inte visste vad man skulle vänta sig. När man går ner där i den där brunnen, usch, det var verkligen skrämmande att se den där flickan med utstuckna ögon i kistan också.

Jag var väldigt ung då, men fortfarande läskigt idag. :<


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Half life 2 ravenholm tre på natten vänder sig om och ser en leaper zombie hoppa rakt på en ...Not funny.

Medlem

Dead Space .
Jag satt och spelade med på tok för hög volym och det var fullt ös medvetslös tills jag hade dödat alla och musiken trappades ner och det blev nästan helt tyst... efter några långa sekunder kickar musiken igång lite igen och man vet att något kommer att hända när som helst. PANG! Öppnar en kompis dörren och säger: "Hej." Varav jag svarar: "AHHHHHHHHHHHHHHHHH!"


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag har hört en del om den där thief-banan och sett en del bilder. Jag tycker personligen inte att det ser så läskigt ut. Kan någon förklara?

Det är ett gammalt barnhem där man hör barnens skrik och gråt. Jag var rädd att "Haggan" skulle komma fram eller zombies så gick försiktigt fram och kollade runt varje hörn men det var tomt. Jag fixade elen och släppte en flaska i ett rör och gick vidare till den andra delen av barnhemmet. Det första jag ser är en mörk figur som långsamt går iväg. Jag går fram till en dörr och låser upp den. Där ser jag en zombie med en bur på både huvudet och båda händerna. Den går långsamt igenom korridoren och jag går fram och lyckas att hugga han i ryggen. Jag går vidare till en cell och låser upp den. Men det fanns inte mycket av värde så jag går till nästa. Medans jag försöker att låsa upp cellen kommerdet en zombie bakom mig och jag hoppar till och jag försöker komma ihåg vad man trycker för att få fram välsignat vatten men kastar en flashbomb istället. Då fick jag tillräckligt med tid så att jag kunde kasta vattnet på han.

Det låter inte så läskigt men köp spelet så kommer du att förstå;) Thief deadly shadows


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

12
Skriv svar