Veckans snabba fråga – Vilket Ubisoft Forward-spel väljer du?

Robot
Veckans snabba fråga – Vilket Ubisoft Forward-spel väljer du?

Far Cry 6? Valhalla? Watch Dogs: Legion? Eller Hyper Scape?

#fz, #ubisoft, #ubisoft-forward, #veckans-snabba-fråga


Medlem

Alla watchdogs har sett kul ut när dom visat men när man väl sitter där med handkontrollen i handen så är det så tråkigt. Äger båda och inte spelat klart...

Medlem

Jag vill se fram emot AC och Far Cry men rätt säker på att dom tyvärr som vanligt blir reskins av de gamla spelen. Testade föregångaren på båda men samma visa varje gång. Det är kul första timmarna sen är det bara samma sak om och om igen med hjärndöd AI och man tröttar direkt...

Efter nyheterna med att nya AC slopar side quests helt och bara kör "events" så lät det som att det bara kommer bli ännu mer åt det hållet då dom eventen brukar va kul i början men sen är det bara ett flertal event som kommer på repeat hela tiden men hos olika npcer. Ytterligare ett sätt att göra utvecklingen snabbare bara

Men man kan ju hoppas att det blir något bättre av det! Får se vad alla recensioner säger

Medlem

Jag är den enda som röstat Hyper Scape, haha. Men sen är jag också ett stort FPS multiplayer fan då det är vad jag oftast är bäst på, och Hyper Scape fyller alla krav, otroligt fast paced, inte otroligt RNG med loot och rewardar skill, den bättre spelaren vinner 100% alltid en 1v1 tex.

Medlem

Tematiskt tycker jag att Far Cry ser roligast ut, men Watch Dogs skulle kunna bli bättre om de får till gameplay med legion-funktionen. AC tror jag emellertid inte att jag köper något nytt de närmaste åren, tyckte att Odyssey kändes alldelesför opolerat och magkänslan är att detsamma kommer gälla Valhalla.

Så kort sagt, Far Cry och Watch Dogs på Black Friday 2021


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Geeks Gaming

Tyvärr va där inget som tilltala mig. Tvärtom så fick den mig att tveka till allt.
Assassins creed går mer och mer från att vara just Assassins creed.
Watchdogs vet jag inte riktigt vad dom vill åstadkomma med. Storyn verkar jätte generisk och hacking aspekten verkar vara neddragen och bara focus på drones? Vad hände med hacka kameror, trafikljusen, broar m.m?
FarCry såg man inte mycket av men med tanke på hur generiskt 4/5an va så förväntar jag mig inte mycket. Tillbaka med spelmekanikerna från 2an och ge mig story skriven som 3an.
Allt mobilt kan åka ned i soptunnan direkt.

Kan UBIsoft snälla sluta slänga Tom Clancy's namn på allt skräp?

Tillslut. Vart är beyond good and evil 2? Splinter cell(Även om jag tror dom kommer sabba de med som allt annat)? skull and bones(Vilket dom tydligen ska sabba med "live service")?

Medlem

Jag brukar inte bli hyped på spel och om jag känner att jag håller på bli så tar jag ett steg bakåt.
Vill hålla all den energi som att bli hypad "slösar" till att spela med då spelet har släppts.

Nu så har jag gått å halvägs in blive helgalet hyped på Cyverpunk2077, helt mot vad jag sagt åt mig själv att inte bli.
Å nu då man kollade på Ubisoft forward live streamen (me like btw, gjorde de bra) så tog hype galningen i mig över å vips så är man helt hyped på 3 extra spel, Farcry 6, Watch Dogs Legion och Assassin's Creed Valhalla.
En jobbig grej, beror på hur man ser det, Cyberpunk å Valhalla släpps samma vecka!

Konstigt nog så känns det bra å vara såhära hyped ha ha

Känner mig precis som denna favorit giffen ⬇


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

KoP
Medlem

Är nog bara Far Cry 6 som är intresssant för egen del, såvida det inte blir är ett copy-paste spel utav dom andra spelen i serien. Då blir det nej tack.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag är den enda som röstat Hyper Scape, haha. Men sen är jag också ett stort FPS multiplayer fan då det är vad jag oftast är bäst på, och Hyper Scape fyller alla krav, otroligt fast paced, inte otroligt RNG med loot och rewardar skill, den bättre spelaren vinner 100% alltid en 1v1 tex.

Tycker att Hyper Scape är otroligt snyggt och jag gillar att det verkar vara mycket rörelse. Men jag är rädd för att spela det pga att det ser ut att vara en väldigt hög tröskel. Den som är duktig får hälften av alla kills.

Medlem

Förstår personligen inte riktigt hypen kring Valhalla. Det kommer bara att vara more of the same med lite nytt strössel. Fin värld som alltid säkerligen, men inte mer än så i mitt tycke.

Far Cry 5 fick mig att tappa hoppet om serien, men hoppas på att bli motbevisad med sexan.

Watch Dogs Legion utlovar ju lite nytänk, så min röst hamnade där.

Medlem

Tyckte alla såg mer eller mindre lika tråkiga ut. Så fruktansvärt trött på ubisoft och deras likartade spel.

Medlem

Jag kommer störst hype kring Far Cry 6, men Valhalla ligger hack i häl.

Btw, för den som inte kunde logga in för att få ta del av alla rewards, inkl Watch Dogs 2, så är det sista dagen att registrera sig.
https://register.ubisoft.com/ubisoft-forward-reward/

Medlem

Assassins creed är som McDonalds. Man vet vad man får. Alltid lite kul att utforska miljöerna. Men gameplayet är för simpelt. Noll utmaning och stela oengagerande historier.
Far cry har väl lite samma tendenser. Men det är ändå den titeln jag ser fram mest emot.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Efter FarCry 3 så känns allt Ubisoft gör mest som samma, samma i ny look..

Medlem

Nu har jag lite glapp mellan Far Cry spelen, kört 1,3,5. Men senaste 5-an (Red Dawn, bort räknat) var sjukt trevligt. Att landa ett sjöflyg i en liten å, hoppa ur, stå på taket på planet, vipps mitt i flugfisket när man svingar spöet, simmar en brun björn förbi lite väl nyfiket nära. Far Cry 5 samt RDR2 håller jag som topp när det kommer till naturupplevelser digitalt. Får se vad dem gör med FC6, men får bli en röst på det.

Medlem

Valhalla hade mycket nytt som gör spelet enligt mig. Fester, fiske och jakt på ett helt annat sätt än i något annat AC spel. Jaga för att överleva. All hälsa kommer inte tillbaka. Åka runt med långbåt på små floder och raida. Så att säga att det ser likadant ut som tidigare spel är att ta i eller så är man inte insatt.

1
Skriv svar