Sidouppdragen i Assassin's Creed Valhalla är "närmast icke-existerande"

Robot
Sidouppdragen i Assassin's Creed Valhalla är "närmast icke-existerande"

De har bytts ut mot mer spontana händelser.

#assassins-creed-valhalla, #ubisoft


Medlem

Haha, gillar det, känns märkligt om det finns uppdragsgivare över allt. Men att jag kommer fram till en by och det poppar upp loota 3 kistor, slakta kaptenen och bränn deras hus.. varför jo för att.... du ska få 100% world completion känns inget konstigt? Skurken i spelet är ju egentligen rena hjälten i jämförelse med all död och föredelse man själv orsakar

Ja ja, bara det inte blir Guild Wars 2 stuk på det hela, där det är 2-3 events som går om och om igen....

Medlem
Skrivet av xdrive:

Haha, gillar det, känns märkligt om det finns uppdragsgivare över allt. Men att jag kommer fram till en by och det poppar upp loota 3 kistor, slakta kaptenen och bränn deras hus.. varför jo för att.... du ska få 100% world completion känns inget konstigt? Skurken i spelet är ju egentligen rena hjälten i jämförelse med all död och föredelse man själv orsakar

Ja ja, bara det inte blir Guild Wars 2 stuk på det hela, där det är 2-3 events som går om och om igen....

Det kommer garanterat bli så, det är Ubisoft vi snackar om.

Medlem

Ett open world spel som fixade det där fint var LOTR Shadows of Mordor.
Allt kändes himla organiskt med sitt nemsissysten.
Även Batmanspelen kändes relativt bra. Även om det var väl mycket duttar på kartor som skulle utforskas för att dryga ut speltiden i jakt på 100% completion

Medlem

Skönt på sätt och vis, även om Oddysey var helt underbart kändes det som att det var FÖR många quests (även om många av dem var bra)

Läste också att de tagit bort XP grinden?! Kan detta verkligen stämma, är skeptisk, men hoppas.

https://gamerant.com/assassins-creed-valhalla-xp-grind/

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Läste också att de tagit bort XP grinden?! Kan detta verkligen stämma, är skeptisk, men hoppas.

https://gamerant.com/assassins-creed-valhalla-xp-grind/

Det syntes ju att man fick xp när man dödade folk i gameplayet (och levels)

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det syntes ju att man fick xp när man dödade folk i gameplayet (och levels)

Ja något måste de väl ha kvar att grinda så de kan sälja boosters i shopen...

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det syntes ju att man fick xp när man dödade folk i gameplayet (och levels)

Ja men det ska tydligen var ett system där man bygger upp sin "Power" (läs level) och väljer färdigheter etc. Så ett sminkat levelsystem kanske man kan säga. Om jag nu har uppfattat det hela korrekt.

Medlem

Uhm, är det någon mer som inte tycker att det ser lovande ut?

Jag blev verkligen inte imponerad.

Medlem

Av någon anledning vill jag ha detta mer än cyberpunk vid release. Gillade verkligen Odessy helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Uhm, är det någon mer som inte tycker att det ser lovande ut?

Jag blev verkligen inte imponerad.

Vad är du inte imponerad utav? Det är ett assassins creed spel och de ser alla nästan identiska ut.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Vad är du inte imponerad utav? Det är ett assassins creed spel och de ser alla nästan identiska ut.

Inte riktigt va, kanske om du jämför med Origins och Odessey, men resten är det inte likt förutom namnet.

Testpilot

Det är ingen fördel tycker jag. Både Origins och Odyssey hade slumpade extrauppdrag men dessa var grymt repetitiva och tråkiga.
Det enda slumpade med dom uppdragen var platsen de startade och slutade på.

Sidouppdragen var däremot gjorda med omsorg och vad jag sett i videon så verkar de vara mer av den typen men de kanske menar att dessa sidouppdrag inte är nåt som krävs för att klara spelet.

Jag hoppas på det isåfall.

Medlem

Att dom plockar bort side quest låter bara som en riktigt dålig ursäkt för att slipper lägga ner tid på det.

Jag kan komma på flera sätt där man kan få side quest och samtidigt får det att kännas naturligt.

Mindre content och samtidigt ska spelen få en prishöjning. Allt går åt fel håll.

Medlem

Lät ju lockande.
Men Ubi-smuts och Assasins Greed förstörde det.
Har man blivit bränd förrut?
Kan inte komma på något bra dom gjort

Skrivet av I am Grööt:

Ja men det ska tydligen var ett system där man bygger upp sin "Power" (läs level) och väljer färdigheter etc. Så ett sminkat levelsystem kanske man kan säga. Om jag nu har uppfattat det hela korrekt.

Hmmm. Så det kan vara så då att man måste helst ha en viss power på sin karaktär för att kunna klara ett story mission. Vilket betyder att det förmodligen blir en grind igen för man måste låsa upp nya förmågor/powers för att kunna ha en chans att klara nästa uppdrag. Återstår o se vad det blir då.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Lät ju lockande.
Men Ubi-smuts och Assasins Greed förstörde det.
Har man blivit bränd förrut?
Kan inte komma på något bra dom gjort

¯\_(ツ)_/¯

Jag älskade AC1-4, Unity och syndicate och älskade origins och oddysey så..

Gief Valhalla.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Inte riktigt va, kanske om du jämför med Origins och Odessey, men resten är det inte likt förutom namnet.

Hur är de inte lika varandra? Förutom vissa saker såklart. Du behöver inte spela dum. Du vet vad jag menar.

Medlem
Skrivet av Caene:

Pinsamt hur trångsynt man kan vara, riktigt pinsamt. Har du någonsin haft en originell tanke?

Hey, du behöver inte vara direkt otrevlig! Bete dig lite mer respektfullt. Det är en medmänniska du talar med.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Att dom plockar bort side quest låter bara som en riktigt dålig ursäkt för att slipper lägga ner tid på det.

Jag kan komma på flera sätt där man kan få side quest och samtidigt får det att kännas naturligt.

Mindre content och samtidigt ska spelen få en prishöjning. Allt går åt fel håll.

Prova att läsa artikeln och inte bara rubriken vettja..
Är inget som säger att det blir mindre content.

Medlem
Skrivet av puban:

Prova att läsa artikeln och inte bara rubriken vettja..
Är inget som säger att det blir mindre content.

Jag har läst och world event är ju inte samma sak. Det kommer bara bli en massa upprepande event som red dead redemption 2 där en kvinna behöver hjälp men visar sig att hon försöker råna dig.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har läst och world event är ju inte samma sak. Det kommer bara bli en massa upprepande event som red dead redemption 2 där en kvinna behöver hjälp men visar sig att hon försöker råna dig.

Ja det är lätt att gnälla när man inte vet ett dyft om någonting.
Du har ju inte den blekaste om hur utvecklarna har implementerat det i det här spelet.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Hmmm. Så det kan vara så då att man måste helst ha en viss power på sin karaktär för att kunna klara ett story mission. Vilket betyder att det förmodligen blir en grind igen för man måste låsa upp nya förmågor/powers för att kunna ha en chans att klara nästa uppdrag. Återstår o se vad det blir då.

Ja det låter som att det kan bli på det viset. Oavsett så hade jag egentligen ingenting emot levelsystemet i Origins och Odyssey även om det blev mycket grind som du säger. Jaja vi får se hur det blir i november

Avstängd

Låter som att det är lite likt RDR2 och det gillas. Där kunde det hända sakernär som helst


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar