Första skärmdumparna från Far Cry 6

Robot
Första skärmdumparna från Far Cry 6

Det Kuba-influerade spelet ska släppas i februari 2021

#far-cry-6


Medlem
Medlem

Snyggt! Förutsätter att den uppsadlade hästen på den andra bilden är ridbar!

MEG
Medlem
Skrivet av Najkan:

Nej det är Far Cry 6...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Rödpunktssikte som består av en laserpekare som man köpte som liten på marknader och en skiva glas. Ihopsatt på en burk sardeller. Och så kör de speglade vapen på det.
De kunde väl i alla fall varit lite seriösa.

Luktar mediokert ubisoft lir på långa vägar.

Medlem
Skrivet av loerk:

Rödpunktssikte som består av en laserpekare som man köpte som liten på marknader och en skiva glas. Ihopsatt på en burk sardeller. Och så kör de speglade vapen på det.
De kunde väl i alla fall varit lite seriösa.

Luktar mediokert ubisoft lir på långa vägar.

Antar att det är ett hemmasnickrat rödpunktssikte då. Hur skulle de gjort det mer seriöst?

Medlem

Hoppas på en mer seriös ton i storyn. Stämningen i femman blev alldeles för flammsig och alla dessa avbrott när man blev nerdrogad var extremt enerverande.
Och fan ifall de ska ha med den där jävla Hurk igen! Hatar sådana karaktärer som totalt förstör och skär sig helt emot allt annat i ett spel. Men får lite hype ändå

Medlem
Skrivet av MEG:

Nej det är Far Cry 6...

My bad 😓 börjar bli gammal o trött om ögonen.

Medlem
Skrivet av Thane:

Antar att det är ett hemmasnickrat rödpunktssikte då. Hur skulle de gjort det mer seriöst?

Inte haft något alls? Eller bara haft ett vanligt rödpunktsikte som de har i alla andra spel? Det här är bara något tråkigt försök på humor.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hoppas på en mer seriös ton i storyn. Stämningen i femman blev alldeles för flammsig och alla dessa avbrott när man blev nerdrogad var extremt enerverande.
Och fan ifall de ska ha med den där jävla Hurk igen! Hatar sådana karaktärer som totalt förstör och skär sig helt emot allt annat i ett spel. Men får lite hype ändå

Nedknarkning och andra typer av liknande avbrott har ju varit en del av serien ända sen Far Cry 2? Men ja, de var lite overkill i 5an.

Medlem
Skrivet av loerk:

Inte haft något alls? Eller bara haft ett vanligt rödpunktsikte som de har i alla andra spel? Det här är bara något tråkigt försök på humor.

Craftingsystemet verkar vara lite tager-vad-man-haver. Vapnet på bild 2 ser ut som någon form av spikpistol med ett hemmasnickrat magasin under.

Medlem

Så Far Cry 4 kunde utspelas i ett alternativt Himalaya, och Far Cry 5 kunde utspelas i ett alternativt Montana, men Far Cry 6 är på en fantasyö kallad Yara istället för att göra ett alternativt Kuba?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Craftingsystemet verkar vara lite tager-vad-man-haver. Vapnet på bild 2 ser ut som någon form av spikpistol med ett hemmasnickrat magasin under.

Jag har ju inte direkt påstått att det inte är hemmasnickrat.

Tvekar starkt på att man kommer att crafta vapen dock.
Och det gör det inte mindre larvigt med ett sikte som inte ens skulle fungera i verkligheten.

Säger bara att det är en turn off för mig. De tar en story som verkar vara relativt seriös och inspirerad från vår samtid med Venezuela.
Och så slänger de bara in en massa larv. Tycker det blir en konstig disconnect där.

Medlem

Förstår inte meningen med dessa så kallade "bullshots". Det gäller alla spel.

Medlem

Ubisoft visar ju aldrig riktiga screenshots från sina spel, så man får ta dom med en nypa salt.

Medlem

En huvudstad med stadspuls har jag länge hoppats på i far cry, så det är pluspoäng för min del. Men den här fangs for hire där man kan kontrollera rovdjur tycker jag är råtöntigt.

Hoppas dessutom människorna i själva sandlådan är lite mer levande och inte går runt och mumlar tre olika kommentarer på repeat som en robot. Men där förväntar jag mig inte mer.

Medlem

Ser riktigt bra ut, synd att de är fake. Är mest orolig över hur spelmotorn (om de återanvänder Dunia igen) ska klara stadsmiljöerna, den aldrig har presterat bra med det i tidigare spel.

Medlem

Ge möjligheten att skippa cutscenes... sjukt störande om man ska spela om och det går inte att skippa.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fulci:

Så Far Cry 4 kunde utspelas i ett alternativt Himalaya, och Far Cry 5 kunde utspelas i ett alternativt Montana, men Far Cry 6 är på en fantasyö kallad Yara istället för att göra ett alternativt Kuba?

Säg inte du är förvånad...


signatur

I drank what?

Medlem

Ubicrap.
Håller mig långt borta från dem mjölkar sönder sina spel och kör gammal hederlig copy/paste.

Nytänk? Nope..
Trots att dem har miljarder i företaget så kan dem inte våga sig på nya och innovativa spel utan kör alla sina spelserier i botten tills folk slutar köpa dem... först då kanske dem kan göra något nytt.

Bläää


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Dom är duktiga som fan på att få till miljöerna i det där teamet vill jag påstå. Älskade atmosfären och grafiken i far cry 5. Storylinen och uppdragen. Not so much. Känns som allt som saknas för att far cry ska bli helt överdjälvligt bra, är story och uppdragen. Skulle de få till karaktärer man faktiskt känner något för och uppdrag med lite spänning. Uppdrag som känns meningsfulla att utföra. Då snackar vi!
Alltid kul att kötta runt lite i Far cry. Ska försöka hålla mig till en rea dock. Men spela, det kommer jag göra.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av loerk:

Nedknarkning och andra typer av liknande avbrott har ju varit en del av serien ända sen Far Cry 2? Men ja, de var lite overkill i 5an.

Usch ja.. tvåans plötsliga malaria-anfall var ju verkligen hemska. Hände alltid mitt i en strid också. Fy.. hoppas de tar bort detta från dessa från kommande titel. Man kanske blir tvingad att röka cigarr med Castro istället..

Tråddemonen
Testpilot

Om de inte inkluderar ett easter egg med Los Pollos Hermanos så kommer jag att bli besviken!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Så Far Cry 4 kunde utspelas i ett alternativt Himalaya, och Far Cry 5 kunde utspelas i ett alternativt Montana, men Far Cry 6 är på en fantasyö kallad Yara istället för att göra ett alternativt Kuba?

Nja, Far Cry 4 utspelade sig faktiskt i "Kyrat" så det hade ju ett "fantasinamn" och inte Himalaya. Angående 6an så tror jag det är för att Kubanska revolutionen slutade 1959 och de än idag har kommuniststyre. Antar att de likt i 4:an valde att för enkelhetens skull bara döpa det till Yara istället för att kunna köra fria tyglar.

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Nja, Far Cry 4 utspelade sig faktiskt i "Kyrat" så det hade ju ett "fantasinamn" och inte Himalaya. Angående 6an så tror jag det är för att Kubanska revolutionen slutade 1959 och de än idag har kommuniststyre. Antar att de likt i 4:an valde att för enkelhetens skull bara döpa det till Yara istället för att kunna köra fria tyglar.

Ja, och Far Cry 5 utspelas i Hope County, Montana. Det finns inget Hope County.

Men kollade nu på Ubisofts hemsida om Far Cry 6 och det står faktiskt "Yara, jewel of the Caribbean". Så Ubisoft har gjort som förut, att de nämner ett verkligt område där spelet utspelas. Karibiska havet var bara inte nämnt i några av FZ nyheter om FC6.

Medlem

på sista bilden ser jag ett sardinburks sikte, lol

1
Skriv svar