Diskutera – Hur skulle du styra ett stort spelbolag som VD?

Sida 2 av 2
LinkXLank
2020-07-12 08:47
Skrivet av hannes.theorell:

Tycker spelutvecklare kan arbeta mer med vad somliga kallar "genustrams", riktigt utforska ämnet i olika sammansättningar och perspektiv. Spelmediet är ett riktigt, riktigt bra verktyg för detta genom interaktiviteten då spelaren verkligen måste följa med i utforskandet.

^Detta, det finns design, programmering och grafiska aspekter som kan vara värda att utforska från ett genus perspektiv. Hundratals ideér som inte fått se ljuset ännu! Skrev ett arbete om detta för några år sen, när jag pluggade spelutveckling. Håller med definitivt!

2020-07-12 17:02

Med en innanför kavajslaget infattad järnhand!

henkka
2020-07-15 12:31
Skrivet av hannes.theorell:

Tycker spelutvecklare kan arbeta mer med vad somliga kallar "genustrams", riktigt utforska ämnet i olika sammansättningar och perspektiv. Spelmediet är ett riktigt, riktigt bra verktyg för detta genom interaktiviteten då spelaren verkligen måste följa med i utforskandet.

Sen är det klart lite underhållande att se människor som skriker "genustrams" bli så kränkta att de kissar på sig. Lika galna som människor som skriker om spelvåld och hur skadligt det är.

Det är klart mer underhållande att se unga incels försöka vara så politiskt korrekta som möjligt, till och med på ett spelforum. Förstår varför du fick lämna försvaret... noll testosteron funkar inte så bra hos den arbetsgivaren.

2020-07-15 17:14
Skrivet av henkka:

Det är klart mer underhållande att se unga incels försöka vara så politiskt korrekta som möjligt, till och med på ett spelforum. Förstår varför du fick lämna försvaret... noll testosteron funkar inte så bra hos den arbetsgivaren.

Vad mitt sexliv, min arbetsgivare och mina könshormoner har med saken att göra vet jag inte. Är verkligen min uppfattning så ohyggligt fasansfull att du kände att du var tvungen att försöka trycka till mig? Det måste ju ha gått åt otroliga mängder energi för dig för att lyckas skriva alla dessa ord. Ta det försiktigt så att du inte bränner ut dig.

Sida 2 av 2