Hori Split Pad Pro till Nintendo Switch - den bästa kontrollen?

Inaktiv
Hori Split Pad Pro till Nintendo Switch - den bästa kontrollen?

För drygt en månad sedan så köpte vi en ny handkontroll till Nintendo Switch. Det var Hori Split Pad Pro.
Dessa handkontroller har inga egna batterier men de fungerar när man har de kopplade till konsolen.
De är nästan som en Switch Pro Controller bara att de endast kan användas istället för Joy-con handkontrollerna när man spelar bärbart.

Jag har själv inte märkt av något dåligt med dessa kontroller när jag har spelat, de känns som de ultimata handkontrollerna, så som Joy-con skulle ha varit.
Det enda som har varit var idag när min dotter spelade Pokémon Sword.
Jag sade åt henne att det var dags att spara och skulle hjälpa henne när jag såg att den vänstra delen av handkontrollen driftade åt höger.

Jag kunde inte förstå vad det berodde på, men jag testade att starta om konsolen och sen verkade det som att spaken fungerade perfekt igen.
Så det var säkert bara något tillfälligt.

Men förutom det så kan jag verkligen rekommendera denna handkontroll.

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

den vänstra delen av handkontrollen driftade åt höger.

(...)men jag testade att starta om konsolen och sen verkade det som att spaken fungerade perfekt igen.

Jag kom sen att tänka på att på äldre konsoler så stod det att man inte skulle röra spaken när man startade konsolen. Så hon kanske rörde vid spaken eller något när hon hämtade switchen så att det var därför. Någon kanske vet bättre än mig.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag kom sen att tänka på att på äldre konsoler så stod det att man inte skulle röra spaken när man startade konsolen. Så hon kanske rörde vid spaken eller något när hon hämtade switchen så att det var därför. Någon kanske vet bättre än mig.

Det stämmer att äldre konsoler kalibrerade nollpunkten på kontrollers när man startade dom, vill minnas att det var extremt noga på N64. Vet inte hur det är med Switch, men ett intressant test vore ju att försöka reproducera det. Starta konsolen med spaken i ”driftläge” och se om det håller i sig

Inaktiv

Jag läste nyss i instruktionshäftet till Hori Split Pad Pro och där står det att om det blir fel så ska man koppla i och sen ur den kontrollen. Sen kalibrerade man genom att snurra spaken tre varv motsols eftersom det inte fungerar att kalibrera via inställningarna på Switch om man använder Hori Split Pad Pro.

Skribent

@anon_326145: Jag har varit intresserade av dessa då mina händer är rätt stora och ergonomin ser bra ut, även om Switchen ser ut som ett as. Men tänker mest använda om man sitter hemma i soffan.

Dock en fråga, de har ju inga batterier själv. I mitt huvud borde då dränera själva Switchen snabbare på batteri eller? Tänker det är ju inte jättebra batteritid to begin with, och då två kontrolldelar som också äter batteri....

Är det något du märkt?


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johlor:

@ZeldasCastle: Jag har varit intresserade av dessa då mina händer är rätt stora och ergonomin ser bra ut, även om Switchen ser ut som ett as. Men tänker mest använda om man sitter hemma i soffan.

Dock en fråga, de har ju inga batterier själv. I mitt huvud borde då dränera själva Switchen snabbare på batteri eller? Tänker det är ju inte jättebra batteritid to begin with, och då två kontrolldelar som också äter batteri....

Är det något du märkt?

Jag har inte själv upptäckt att batteriet tar slut snabbare. Men troligtvis så borde den dra lite batteri men det är nog så lite så att man inte tänker så mycket på det.

Jag var själv intresserad av dessa ett tag innan vi köpte de men när jag såg att den var Nintendo certifierad så var ett köp givet.

* Talade med min sambo efteråt och hon märker av mer än mig att batteriet tar slut fortare.

Medlem

Jag tänkte köpa en sån där eller liknande tidigare men testade köpa ett grepp bara från wish som gör att det känns mer som en handkontroll när man kör bärbart.
Tyckte det fungerade bra, att köra switch bärbart annars tycker jag man får ont i händerna på nå sätt, det är för smått och för kantigt på nånsätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Jag tänkte köpa en sån där eller liknande tidigare men testade köpa ett grepp bara från wish som gör att det känns mer som en handkontroll när man kör bärbart.
Tyckte det fungerade bra, att köra switch bärbart annars tycker jag man får ont i händerna på nå sätt, det är för smått och för kantigt på nånsätt

För mig var det också för att jag avskyr spakarna på Joy-con, sen håller jag med om att det blir för smått och kantigt när man kör original.

1
Skriv svar