Nomad, Streetkid eller Corpo? Se vad din Cyberpunk-karaktär kan komma att ha för stil

Frilansare
Skrivet av Sapiens:

6 hudtoner, 17 ögon, 17 munnar, 9 olika ansiktsärr, 17 öron...

They Cronenburged the shit out of that character.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hade ju varit roligare i 3rd person då...

Jag hör till den här konstiga sorten som tycker att klädsel och utseende borde vara en del utav rpg:andet. Där världen man spelar i reagerar på ditt utseende och eget spegelgluttande är sekundärt.

Är man bara ute efter att glo på sin gubbe hela tiden, finns det en sjö av ytliga lir för p12 att dränka sig i...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sapiens:

Jag hör till den här konstiga sorten som tycker att klädsel och utseende borde vara en del utav rpg:andet. Där världen man spelar i reagerar på ditt utseende och eget spegelgluttande är sekundärt.

Är man bara ute efter att glo på sin gubbe hela tiden, finns det en sjö av ytliga lir för p12 att dränka sig i...

Det ena utesluter väl inte det andra?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ska finnas två manliga och två kvinnliga röster. Återkommer om detta när jag hittar källan, vet att jag inte drömt det. Eller?

Hade ju varit drömmen. En av få saker jag inte gillat hittills från spelet. Låter som en brädåkande highschool dropout utan vokabulär nu tycker jag. Vill köra Nomad med grym hacking och persuation, gärna med en slags mystisk, introvert charm!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

KoP
Medlem

Kommer nog skapa en karaktär som ser lite alldaglig ut. Ogillar när det är överdrivet stylat när det kommer till kläder och hår m.m. och när alla ser ut som fotomodeller. Då klickar det inte för mig.

Alla hjältar behöver inte skina till det yttre. :'D

Medlem

Corpo! Stimulerar mitt borgarkomplex så ofta jag kan

Jag har de senaste 3-4 åren satsat ofta på färdigheter som gör att jag kan välja så många dialogoptioner som möjligt inom rpg.

Så en konservativt klädd och "smooth talking" Corpo.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag hör till den här konstiga sorten som tycker att klädsel och utseende borde vara en del utav rpg:andet. Där världen man spelar i reagerar på ditt utseende och eget spegelgluttande är sekundärt.

Är man bara ute efter att glo på sin gubbe hela tiden, finns det en sjö av ytliga lir för p12 att dränka sig i...

Vad har det med ålder och göra?

Medlem

Det här blir så jävla najs!


signatur

Meep!

Medlem

tror min första göbbe blir en corpo.. ge mig en suit!

Medlem

En kvinnlig street kid blir det nog. Tycker oftast manliga hjältar känns för generiska.

Medlem

Kvinnlig corpo med så mycket smygande som möjligt.

Medlem

Nomad för mig.

Utseendet kommer ju spela mindre roll i ett first-person spel, vilket är lite tråkigt, men det är väl därför de också bara har några förgenererade alternativ för varje kroppsdel istället för 500st sliders, vilket är bra.

Omskuren p*nis? Konstigt, trodde vi var förbi såna trams-religioner år 2077.. =/

Medlem

Vet vi vilka skådisarna till V är och har vi nån aning om längden på spelet?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det ena utesluter väl inte det andra?

Poängen är väl att om man vill offra inlevelsen man får av förstaperson, enbart för att kunna stirra på sin coola gubbe hela tiden, känns det som man prioriterar andra saker än att uppleva ett djupt RPG-spel, likt Deus Ex eller System Shock 2. Typexempel på titlar som inte alls hade fungerat lika bra i tredjeperson.

Skrivet av Laddemannen:

Vad har det med ålder och göra?

För när jag hör folk klaga på att man inte ständigt kan glo på sin gubbe, tänker jag direkt på målgruppen som lirar Fortnite eller slösar stålar på lådor i CS och bryr sig om skins och liknande trams.

Men visst det finns väl tyvärr en hel del vuxna personer som också tycker sådant är coolt...

Oavsett är jag så jädra trött på att i majoriteten av alla AAA-spel nuförtiden riktas åt den gruppen. Ytterst få stortitlar idag skapas med artistisk integritet, där enbart en designer bestämmer hur spelet ska se ut och hur det bäst upplevs.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Vet vi vilka skådisarna till V är och har vi nån aning om längden på spelet?

Yes, det står angivet här:
https://www.imdb.com/title/tt3810192/?ref_=nv_sr_srsg_3

Det finns två kvinnliga och två manliga skådespelare för V, respektive. Dock verkar det som om två av dem är polacker, vilket verkar som om de sköter spelets polska översättning, och att det inte finns två engelsktalande skådespelare för karaktärerna.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Poängen är väl att om man vill offra inlevelsen man får av förstaperson, enbart för att kunna stirra på sin coola gubbe hela tiden, känns det som man prioriterar andra saker än att uppleva ett djupt RPG-spel, likt Deus Ex eller System Shock 2. Typexempel på titlar som inte alls hade fungerat lika bra i tredjeperson.
För när jag hör folk klaga på att man inte ständigt kan glo på sin gubbe, tänker jag direkt på målgruppen som lirar Fortnite eller slösar stålar på lådor i CS och bryr sig om skins och liknande trams.

Men visst det finns väl tyvärr en hel del vuxna personer som också tycker sådant är coolt...

Oavsett är jag så jädra trött på att i majoriteten av alla AAA-spel nuförtiden riktas åt den gruppen. Ytterst få stortitlar idag skapas med artistisk integritet, där enbart en designer bestämmer hur spelet ska se ut och hur det bäst upplevs.

Ah ok! Så bara för att man gillar att se vad ens karaktär i ett RPG har på sig för kläder så är man omogen? Förstått!

Medlem
Skrivet av doversund:

dialogoptioner

I FZs diskussionsforum myntas nog fler svengelska ord per dag än någon annanstans

Tråddemonen
Testpilot

@Joakim Bennet: Talar vi kropp eller snopp?

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ah ok! Så bara för att man gillar att se vad ens karaktär i ett RPG har på sig för kläder så är man omogen? Förstått!

Om det är enda anledningen att klaga på ett spel inte har tredjeperson, ja.

För mig är det samma nivå som att höra någon gnälla över att en bok saknar bilder.

Medlem

En liten,späd och asgiftig nomadbrud med en massa attityd.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
12
Skriv svar