Snart kommer kakstormen till FZ

Sida 1 av 2
Nyhet
2020-06-29 10:30
Snart kommer kakstormen till FZ

För att följa GDPR fullt ut får du snart mer kontroll över dina FZ-kakor.

#gdpr, #google, #kakstormen

Map-pen
2020-06-29 10:41

Bildvalet gjorde mig mer hungrig än vad jag var innan och det trots frukost. Ett tag till lunch.

I alla fall trevligt med kakor.

Gregerory
2020-06-29 10:42

Jag personligen rankar CDPR högre än GDPR.

Skrivet av Map-pen:

Bildvalet gjorde mig mer hungrig än vad jag var innan och det trots frukost. Ett tag till lunch.

I alla fall trevligt med kakor.

Låt oss dra igång offtopic-diskussion på en gång: vilka är de bästa kakorna? Oreos är i alla fall de sämsta.

Skrivet av Gregerory:

Jag personligen rankar CDPR högre än GDPR.

Tänk vad en liten bokstav kan göra!

Lasrod
2020-06-29 10:45

Önskar att kakor hade varit en inställning man gjorde en gång i webbläsaren istället för en gång per sida man besöker.

Klorixx
2020-06-29 10:50
Skrivet av Lasrod:

Önskar att kakor hade varit en inställning man gjorde en gång i webbläsaren istället för en gång per sida man besöker.

Det önskar jag också

Skrivet av Lasrod:

Skrivet av Klorixx:

Det önskar jag också

Samma här, en ”accept all”-inställning hade varit trevligt. Tyvärr finns det ju aktörer som missbrukar den sortens förtroende.

2020-06-29 11:08

Räknas mandelkubbar som kakor? De kanske är för mjuka, men jag säger mandelkubbar.

2020-06-29 11:10
Skrivet av Jonny Myrén:

Räknas mandelkubbar som kakor? De kanske är för mjuka, men jag säger mandelkubbar.

NEJ! Chocolate chip-kakor däremot... Eller Rocky road. (Send help!)

fujim
2020-06-29 11:15

Om jag accepterar alla kakor, får jag kaffe också då?

2020-06-29 11:26
Skrivet av Fredrik Eriksson:

ICA ger mig rätt! Och hade passande nog även en väl avvägd åsikt om chocolate chip.

Isak19
2020-06-29 11:34

Är dom glutenfria ?

2020-06-29 11:51
Skrivet av Jonny Myrén:

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Skrivet av Jonny Myrén:

ICA ger mig rätt! Och hade passande nog även en väl avvägd åsikt om chocolate chip.

https://i.imgur.com/1l8bXof.png

Mandelkubb är så jävla överskattat. Torrt elände, i konkurrens med Finska pinnar som mest meningslösa bakverk. Skämmes!

2020-06-29 12:00
Skrivet av emilakered:

Mandelkubb är så jävla överskattat. Torrt elände, i konkurrens med Finska pinnar som mest meningslösa bakverk. Skämmes!

Ska han få hålla på att baktala en av Sveriges mest älskade kakor på det här sättet, @uberpwnage2.0? Snart hävdar han väl att ananas inte hör hemma på pizza också. Han är ju helt hysterisk.

2020-06-29 12:06
Skrivet av Jonny Myrén:

Ska han få hålla på att baktala en av Sveriges mest älskade kakor på det här sättet, @uberpwnage2.0? Snart hävdar han väl att ananas inte hör hemma på pizza också. Han är ju helt hysterisk.

Sisyr
2020-06-29 12:34
Skrivet av emilakered:

PREACH! Det är bisarrt hur detta "bakverk" kan ha ett uns av popularitet. Torrare än fnöske.

Gregerory
2020-06-29 12:50

Triumfar alla med hembakta brysselkex!

Priapsi
2020-06-29 13:09
Skrivet av Sisyr:

PREACH! Det är bisarrt hur detta "bakverk" kan ha ett uns av popularitet. Torrare än fnöske.

Det är för att gissningsvis 90% av oss har käkat torra jävlar hos våra mor- och farföräldrar. Färska mandelkubbar är helt magiska!

2020-06-29 13:19

Håller med. Färsk mandelkubb är svårslaget. Men ja, de blir torra fort.

Lippen
2020-06-29 13:21

Jag som trodde ni skulle släppa ett idle spel alá FZ i likhet med cookie clicker :/ #besviken

2020-06-29 13:26
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag håller med Emil dock.

2020-06-29 13:32
Skrivet av Joakim Bennet:

Håller med. Färsk mandelkubb är svårslaget. Men ja, de blir torra fort.

Men sluta. Trodde bättre om dig. Att vi var Witcher-buddies och sådär. Mvh

Kladdkaka däremot. Men är kanske borderline kaka egentligen? Pratar vi småkakor här främst? I så fall är ändå klassisk Ballerina svårslaget!

WonderBoy
2020-06-29 15:06
Skrivet av emilakered:

Kladdkaka däremot. Men är kanske borderline kaka egentligen? Pratar vi småkakor här främst? I så fall är ändå klassisk Ballerina svårslaget!

Först har man mage att svepande dra alla mandelkubbar över en och samma kam som överskattade (trots dess i allmänhet oförtjänt dåliga rykte) torra eländen. För att sedan skamlöst dra till med en ännu torrare och basic-smakande mördegskaka som inte ens en klick fake-nutella kan rädda. Ja, jag säger då det...

Mandelkubbegubbar unite!

Sisyr
2020-06-29 15:06
Skrivet av Priapsi:

Det är för att gissningsvis 90% av oss har käkat torra jävlar hos våra mor- och farföräldrar. Färska mandelkubbar är helt magiska!

Haha, det har jag med. Det är ju därför man hatar dem - pga att man åt dem som liten för att vara artig.

2020-06-29 15:22
Skrivet av emilakered:

Men sluta. Trodde bättre om dig. Att vi var Witcher-buddies och sådär. Mvh

Har svårt för kladdkaka. Gillar småkakor, men då ska det vara klassiska farmors-varianter. Finska pinnar och sånt!

Skrivet av fujim:

Om jag accepterar alla kakor, får jag kaffe också då?

Efter den här coronaskiten får det bli kafferep på kontoret!

Skrivet av emilakered:

Du förtjänar bara fryst smörgåstårta.

Skrivet av Joakim Bennet:

Har svårt för kladdkaka. Gillar småkakor, men då ska det vara klassiska farmors-varianter. Finska pinnar och sånt!

Hur kan vi ha jobbat tillsammans i över tio år med denna mörka hemlighet under ytan?

Roy Batty
2020-06-29 18:47

Klassisk syltkaka. Gärna i storpack så att man kan få massor med ångest efter att man ätit 1/2 kg...

T-bolt
2020-06-29 18:49

Jag utgår ifrån att det innebär att filuren nedan nu är en del av FZ-redaktionen!

2020-06-29 19:41
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samma här, en ”accept all”-inställning hade varit trevligt. Tyvärr finns det ju aktörer som missbrukar den sortens förtroende.

Så vitt jag vet finns det en sådan funktion i de flesta (alla?) bräsare. Dvs de brukar alltid spara de cookies som webbplatsen vill, så vida man inte använder ”privat/incognito” läge....

/ J

Nosnos
2020-06-30 11:24
Skrivet av Priapsi:

Mjo, att bedömma mandelkubbar efter efter de torra man kan köpa i en vanlig matbutik och som sedan stått framme i en vecka eller två känns lika dumdristigt som att döma alla pizzor efter Billys eller alla piroger efter Gorbys.

Sida 1 av 2