Svalkande! Snart kan du bada, simma och dyka i Animal Crossing

Robot
Svalkande! Snart kan du bada, simma och dyka i Animal Crossing
jbx
Medlem

Tröttnade när eftertexterna dök upp helt plötsligt och oväntat. Men det gick några timmar om dagen första månaden.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv

Tröttnade också efter eftertexterna. Känns på något sätt ganska dött när man gjort det mesta i det. Men bra spel.

Medlem

Håller med ovanstående talare. Efter sluttexterna så blev spelet det mest grindiga jag någonsin har varit med om. Fast utan några egentliga mål.

Resan var dock fantastisk fram till då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Skaffade det eftersom jag hade fått uppfattningen att det skulle vara liknande Stardew Valley... men ack så fel.

Varför kan man inte få tiden i spelet att passera genom att använda en säng? Hur tänkte spelskaparna där?

Medlem

Det var kul i 30-40h, sen började jag bli irriterad på alla interaktioner som tog så lång tid. Och detta var inte endast pga. laddningstider utan framför allt repetitiva texter. Det tar för lång tid att köpa kläder och spendera Nook miles. Det tar för lång tid att plocka upp vissa saker - ordvitsarna slutar vara roliga ganska fort. Det går inte att markera flera saker i sitt inventory eller stash på en gång. Man måste gå in i sitt hus varje gång man vill komma åt sitt stash. Det tar för lång tid att ansluta till varandras öar. Många bäckar små gör i detta fall en irriterande jävla å.

Sen blev jag också besviken på att spelet är så ytligt, finns liksom inte särskilt mycket gameplay att hämta. Till slut kändes det som The Sims, med skillnaden att allt tar mycket längre tid att göra.

Medlem

Fru och dotter är smått beroende så det går varmt här hemma.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar