Se jämförelse mellan flygplatserna i nya Flight Sim och 14 år gamla föregångaren

Robot
Se jämförelse mellan flygplatserna i nya Flight Sim och 14 år gamla föregångaren

MS Flight Sim X var också snyggt, på sin tid.

#microsoft-flight-simulator-2020


Medlem

Länge sedan jag såg fram emot ett spel Så mycket som detta. Day one köp

Medlem

Någon borde ge kompositören pengar att köpa ett bättre virtuellt instrument för cello...

Medlem

Inget fan av flygsim men det blir ändå ett köp och bara glida runt

Medlem

Upp i luften genom stan i vårat flygplan!

Medlem

Hur är det med de här flygsimulatorerna, är det lätt att komma igång? Minns på gamla goda tiden när PC spelen såldes i stora kartonger då medföljde manualer tjocka som tegelstenar det fick mig att avstå denna genre. Finns det tutorial i spelet som går igenom allt?
Går det bra att spela utan joystick?

Inaktiv
Skrivet av perihelion74:

Någon borde ge kompositören pengar att köpa ett bättre virtuellt instrument för cello...

Jag störde mig också på musiken. Det var i princip The Scientist om man tar bort allt som gör den bra

Medlem

@Gaara: Har för mig att Flight Simulator inte är en renodlad simulator som t.ex. X-Plane. I X-Plane förväntas man vara en blivande/riktig pilot i i verkligheten. Inga instruktioner eller något.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur är det med de här flygsimulatorerna, är det lätt att komma igång? Minns på gamla goda tiden när PC spelen såldes i stora kartonger då medföljde manualer tjocka som tegelstenar det fick mig att avstå denna genre. Finns det tutorial i spelet som går igenom allt?
Går det bra att spela utan joystick?

Gissningsvis kommer det att finnas gott om interaktiva lektioner i spelet så att även kompletta nybörjare kan komma in i det snabbt. Flyga är inte så svårt.

Medlem

Klockrent köp, redan köpt en honeycomb.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Klockrent köp, redan köpt en honeycomb.

Honeycomb? Är det nån slags styrspak för sims?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Gissningsvis kommer det att finnas gott om interaktiva lektioner i spelet så att även kompletta nybörjare kan komma in i det snabbt. Flyga är inte så svårt.

Lätt att säga när man kan. Jag kan se framför mig att jag efter 30min fortfarande står kvar på startbanan smått frustrerad och utsikten bland molnen får man inte se alls annat än på youtube från mer duktiga spelare:D

Medlem
Skrivet av Shazam:

@Gaara: Har för mig att Flight Simulator inte är en renodlad simulator som t.ex. X-Plane. I X-Plane förväntas man vara en blivande/riktig pilot i i verkligheten. Inga instruktioner eller något.

Oj mardrömmen...

Medlem

Snyggt!
Men det bästa var att musiken gick att stänga av!


signatur

autograph

Medlem

@Gaara: Det reder du säkert ut annars får du slänga iväg ett PM så hjälper jag dig. Men du behöver en joystick av något slag. Behöver inte vara något speciellt men den bör åtminstone ha gasreglage och twist-grip för sidoroder.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Honeycomb? Är det nån slags styrspak för sims?

Japp!

Skrivet av Shazam:

@Gaara: Har för mig att Flight Simulator inte är en renodlad simulator som t.ex. X-Plane. I X-Plane förväntas man vara en blivande/riktig pilot i i verkligheten. Inga instruktioner eller något.

Fast det har ju Microsoft Flight Simulator historiskt sett varit också, du tänker kanske på det mer arkadiga (och inte särskilt bra) Microsoft Flight! som Microsoft släppte för några år sedan.

Återstår väl att se hur det blir denna gången, men det ser onekligen ut att vara mer likt X-plane/FSX/Prepar3D än Microsoft Flight!

1
Skriv svar