Jaga ubåtar på Atlanten i WW2-liret Destroyer

Robot
Jaga ubåtar på Atlanten i WW2-liret Destroyer
Inaktiv

"There's two types of ships, submarines and targets".

Ge mig ett nytt Silent Hunter!!

Gnällkuk

Ser rätt ballt ut faktiskt! Ställer mig dock väldigt tveksam till om storyn kommer att vara "gripande". Det lär ju knappast vara Tom Clancy's Jakten på röd oktober-kaliber på kampanjen. Men det är ju bra att man tror på sitt spel?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lika gripande som hitlers hantlangare loopandes på tv4.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Lika gripande som hitlers hantlangare loopandes på tv4.

Jag vet inte om du är sarkastisk eller inte, men Hitlers hantlangare var riiiiktigt bra när det kom på tv4 på 90-talet!

Medlem

signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Fun times
Hade föregångaren Silent Service till C64
https://www.mobygames.com/game/c64/silent-service
Blir intressant nu när gamla Microprose återuppväcks om de skakar liv i några av de äldre spelen. För trailern ovan signerad Iron Wolf Studio förmedlade tyvärr mest pinsamma B-känslor både vad gäller dialog, animering, grafik och de obönhörligt skeva proportionerna på gubbarna.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

"Not bad in here, is it? No mail, no telephone. Solid wood paneling. Well-ventilated boat. Free food, too. We're in clover here!"
//Das Boot

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Fun times
Hade föregångaren Silent Service till C64
https://www.mobygames.com/game/c64/silent-service
Blir intressant nu när gamla Microprose återuppväcks om de skakar liv i några av de äldre spelen. För trailern ovan signerad Iron Wolf Studio förmedlade tyvärr mest pinsamma B-känslor både vad gäller dialog, animering, grafik och de obönhörligt skeva proportionerna på gubbarna.

Ja Silent Service hade jag självklart också. Microprose var kungen av simulatorer på -80 talet, och tidigt -90 tal. Varse det var flyg, ubåt, Helikopter, stridsvagn, Pirat, eller som jägarsoldat. Men Destroyer, var inte Microprose som gjorde. Och därför var kvaliteten, naturligtvis inte lika hög på det.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

"Not bad in here, is it? No mail, no telephone. Solid wood paneling. Well-ventilated boat. Free food, too. We're in clover here!"
//Das Boot

bästa krigsfilm ever!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

bästa krigsfilm ever!

Bästa ubåtsfilm om inte annat. Bästa krigsfilm röstar jag på Okänd Soldat 1985 versionen, av Rauni Mollberg. Inte så tramsig som orginalet från 1955. Och mycket skitigare än den nya från 2017. Mer realism än allt annat på krigsfilmsfronten, tro mig!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv
Skrivet av kallandes:

Bästa ubåtsfilm om inte annat. Bästa krigsfilm röstar jag på Okänd Soldat 1985 versionen, av Rauni Mollberg. Inte så tramsig som orginalet från 1955. Och mycket skitigare än den nya från 2017. Mer realism än allt annat på krigsfilmsfronten, tro mig!

Bästa ubåtsfilm är ju utan tvekan "Hunter killer", vilket mästerverk! Krigsfilm så är det nog "The Marine 4: Moving Target".

Skämt åsido, ubåtsfilm är antingen "Das Boot" eller "Rött Hav". Krigsfilm så lutar jag faktiskt åt "Fury" eller "1917". Duktigt bra filmer allihopa (förutom de förstnämnda)!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Bästa ubåtsfilm är ju utan tvekan "Hunter killer", vilket mästerverk! Krigsfilm så är det nog "The Marine 4: Moving Target".

Skämt åsido, ubåtsfilm är antingen "Das Boot" eller "Rött Hav". Krigsfilm så lutar jag faktiskt åt "Fury" eller "1917". Duktigt bra filmer allihopa (förutom de förstnämnda)!

1917 ska ses, men har inte setts ännu tyvärr. Fury, är inte i närheten av "Okänd Soldat" 1985 versionen. Möjligen att Steven Spielbergs "Rädda menige Ryan" kommer nära, i realism. Väldigt bra film det med. Enligt mig då.

Ingen av ovanstående är ju naturligtvis i närheten, av. The marine 1, 2, 3, och 4 Mästerverk rakt igenom


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv

@Laddemannen:
Hitlers hantlangare? Sverigedemokraterna?

Medlem
Skrivet av anon_326443:

@Laddemannen:
Hitlers hantlangare? Sverigedemokraterna?

SD fanns inte då! Det var sossarna som var Hitlers hantlangare under andra världskriget. Sålde järnmalm till Tyskland. Och tillät tåg med Tyska soldater, att åka genom Sverige. Både till Norge, och Finland.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv

@kallandes: Jag pratade inte om då, jag pratar nutid.

Förresten, om du kollar upp din historia, så får du se att ALLA partier var överens om det som skedde då.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

@kallandes: Jag pratade inte om då, jag pratar nutid.

Förresten, om du kollar upp din historia, så får du se att ALLA partier var överens om det som skedde då.

Varför pratar du nutid. När artikeln handlar om andra världskriget?

Skrev jag något om olika partier? Sossarna ledde en samlingsregering. SD fanns fortfarande inte.

Den socialdemokratiskt ledda samlingsregeringen. Gav Tyskland enorma friheter, och handelsavtal. Ända fram till det stod klart. Att Tyskland skulle förlora kriget!! Frågor på det?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ser rätt ballt ut faktiskt! Ställer mig dock väldigt tveksam till om storyn kommer att vara "gripande". Det lär ju knappast vara Tom Clancy's Jakten på röd oktober-kaliber på kampanjen. Men det är ju bra att man tror på sitt spel?

Spelet (röd oktober) som kom 1987? 🤔


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Spelet (röd oktober) som kom 1987? 🤔

Av Microprose, såklart fast det heter "Red Storm Rising" https://en.m.wikipedia.org/wiki/Red_Storm_Rising_(video_game)

Av bla Sid Meyer, efter Tom Clancys Roman. Med samma namn.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Kanske finns ett "Röd Oktober" av Microprose också?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Gnällkuk
Skrivet av Kimpur:

Spelet (röd oktober) som kom 1987? 🤔

Nä, Tom Clancys bok som sedemera blev en filmklassiker med Sean Connery i huvudrollen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av kallandes:

Av Microprose, såklart fast det heter "Red Storm Rising" https://en.m.wikipedia.org/wiki/Red_Storm_Rising_(video_game)

Av bla Sid Meyer, efter Tom Clancys Roman. Med samma namn.

Och det var grisbra. Körde det en hel del på Amiga.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_326443:

@Laddemannen:
Hitlers hantlangare? Sverigedemokraterna?

Vad snackar du om? Det var en dokumentärserie om Hitlers närmast män när det begav sig, väldigt intressant.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Och det var grisbra. Körde det en hel del på Amiga.

Lyllos dig. Vi var fattiga, så jag fick stå ut med c64 grafiken 😁


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Redaktör
Skrivet av kallandes:

Lyllos dig. Vi var fattiga, så jag fick stå ut med c64 grafiken 😁

Äldre bror som börjat jobba är bra ibland.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Äldre bror som börjat jobba är bra ibland.

Verkligen!! Det är surt att vara äldst 😁


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nä, Tom Clancys bok som sedemera blev en filmklassiker med Sean Connery i huvudrollen.

Jaha okej, har varken läst boken eller sett filmen så hade ingen aning vad du menade med "röd oktober-kaliber"


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Gnällkuk
Skrivet av Kimpur:

Jaha okej, har varken läst boken eller sett filmen så hade ingen aning vad du menade med "röd oktober-kaliber"

Ah, okey då förstår jag Jakten på Röd Oktober var första boken när Tom Clancy's karaktär Jack Ryan dök upp om jag inte minns fel, en film som också blev riktigt bra som baserades på en bok. Såg om filmen för två-tre månader sedan, den håller än idag så kan varmt rekommendera den

https://www.imdb.com/title/tt0099810/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Ah, okey då förstår jag Jakten på Röd Oktober var första boken när Tom Clancy's karaktär Jack Ryan dök upp om jag inte minns fel, en film som också blev riktigt bra som baserades på en bok. Såg om filmen för två-tre månader sedan, den håller än idag så kan varmt rekommendera den

https://www.imdb.com/title/tt0099810/

Var inte "Röd storm" före "Röd oktober"? Eller, Jack Ryan var kanske inte med i den. (Skrivet utan att ha googlat - man måste ju våga testa ibland!)


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Var inte "Röd storm" före "Röd oktober"? Eller, Jack Ryan var kanske inte med i den. (Skrivet utan att ha googlat - man måste ju våga testa ibland!)

Jag är osäker, är ingen Tom Clancy-nörd men det kan nog stämma. Däremot tror jag inte Jack Ryan hade dykt upp Röd Storm, men kan ha fel givetvis. Ja, man måste få utrymme att gubbgissa lite! :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar