Microsoft lägger ner Mixer - hänvisar till Facebook Gaming istället

Robot
Microsoft lägger ner Mixer - hänvisar till Facebook Gaming istället

Hot take: de kommer välja Twitch istället.

#facebook-gaming, #mixer, #twitch


Medlem

wtf...facebook gaming! Microsoft är ute och cyklar i vassen som vanligt.

Medlem

Så svagt av Microsoft, Twitch behöver nån att som kämpar mot dom;Amazon har gjort dom lata.

Wow streama i 1080p 60 är så....2015

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Så svagt av Microsoft, Twitch behöver nån att som kämpar mot dom;Amazon har gjort dom lata.

Wow streama i 1080p 60 är så....2015

Har väl med bandbredd att göra inte många som har 250mbit/s i världen om man vill gå högre

Ambassadör
Xbox

Facebook? Usch fy faen.

Nä det här var ren skit. Vem vill hoppa i säng med FB nu dessutom?

Kräks lite här nu.


signatur

Jump in.

Medlem

Mixer vad är det för nytt hippt? Känner jag inte till.

Facebook Gaming är det stället man lirar bridge med tanter?

phi
Medlem

Otippat. Eller inte.

Medlem

Lite synd ändå, tittar extremt lite på streamers men när det varit live-events exempelvis E3 så har jag alltid valt mixer om det funnits som alternativ. Betydligt bättre bildkvalite och inga "buffringsstopp".


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

and the rich gets richer. Fan vad avis!!!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Mixer var kanske poänglöst, men rent tekniskt var det ändå en helt ok tjänst. Men Facebook Gaming är ju en direkt undermålig lagfest. Snacka om nedköp. Hoppas alla streamers vänder hem till Twitch.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Mixer vad är det för nytt hippt? Känner jag inte till.

Facebook Gaming är det stället man lirar bridge med tanter?

Så fort jag hör "Facebook Gaming" så tänker jag på alla småspel som folk satt och nötte förr i tiden (kanske nuförtiden också?). Jagade liv genom att spamma att man skulle klicka på några länkar, se reklamer och skit. Farmville hette väl ett av de mest populära.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Så svagt av Microsoft, Twitch behöver nån att som kämpar mot dom;Amazon har gjort dom lata.

Microsoft börjar ta efter Google. Testa något nytt ett tag och sen när det inte blir populärt direkt, lägg ned det.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Mixer var kanske poänglöst, men rent tekniskt var det ändå en helt ok tjänst. Men Facebook Gaming är ju en direkt undermålig lagfest. Snacka om nedköp. Hoppas alla streamers vänder hem till Twitch.

Tror inte de va så många som lämnade.

Medlem

Nog för att Mixer misslyckats rejält men jag trodde i alla fall att man skulle hålla liv i det över den nya konsollanseringen.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

vet inte om det är sant, men Slasher skrev detta:

"Sources: Facebook offered an insane offer at almost double for the original Mixer contracts of Ninja and Shroud but Loaded/Ninja/Shroud said no and forced Mixer to buy them out. Ninja made ~$30M from Mixer, and Shroud made ~$10M

Ninja and Shroud are now free agents"

https://twitter.com/Slasher/status/1275145243478892544

Ser inga direkta källor till det.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Är detta ett skämt? Facebook gaming? Ok var beredda på att få era personliga uppgifter hackade. Skulle inte ta i något som har med Facebook att göra med tång ens..

Nåja, bara Twitch och YouTube kvar då

Medlem

Haha, right, den dagen jag ger FB en större del av mitt liv finns inte i almanackan.

Medlem

Jag kanske missat något men det känns som det både kom plötsligt och skall genomföras som om de har rejält bråttom. Jag undrar om det kan ligga andra avtal med Facebook i botten? Typ VR vilket gör att man behöver kasta ut mixer. Gissningsvis är jag ju helt ute och cyklar. Men jag förstår åtminstone det

Medlem

Lovar att aldrig tid på Facebook gaming

Medlem

Ninja och Shroud är de stora vinnarna verkar det som.

Medlem

Följer några gamers på FB. Funkar rätt bra tycker jag.
Allt som tar från Twitchs monopol är bra i min bok

Medlem

Facebook borde verkligen knoppa av eller iaf behållit eller valt ett annat namn.
Innehåller nått ordet Facebook så blir många direkt negativa.
Hade tex Oculus hetat typ Facebook VR så hade det nog inte blivigt/varit så populärt längre.

Facebook har typ samma hat mot sig som Tencent


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men vem plockar upp lilla Ninja i den här tragedin? Nu blir han ju arbetslös ju.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Men vem plockar upp lilla Ninja i den här tragedin? Nu blir han ju arbetslös ju.

"Mixer skriver i sitt längre uttalande att existerande partnerkontrakt automatiskt kommer att föras över till motsvarande deal på Facebook Gaming."?


signatur

The King is Back

Medlem

Får se om youtube öppnar plånboken eller om han får större inkomst ändå av att gå till twitch

Medlem

Tänker inte skaffa ett Facebook konto för detta, nej då blir det nog youtube framöver.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Men vem plockar upp lilla Ninja i den här tragedin? Nu blir han ju arbetslös ju.

Åh nä! Hur ska vi klara oss utan denna unika och talangfulla streamer?
Oh wait! Bara att ta en av alla tusentals som är i princip identiska helt ner till det ironiskt rosafärgade håret!

Medlem

De som är stora klarar sig nog däremot fint.

Dock finns det en bunt små streamers som har haft mixer som ett jobb och nu får de veta att inom en månad så stänger de ned och alternativet är sämre.

Känner verkligen med dem samt som någon annan sade att twitch nu har ännu mer monopol är inte optimalt, hoppas verkligen det dyker upp något bättre alternativ i framtiden.


signatur

^Katten, idle extreme.

Skrivet av LARRYLUKE:

Får se om youtube öppnar plånboken eller om han får större inkomst ändå av att gå till twitch

Om han ens gör det. Killen har precis tjänat X miljoner dollar på sex månader. Hans kontrakt gällde för tre år, men i samband med uppköpet upphävdes kontraktet och han fick hela summan ändå. Så nu är han inte bunden och kan leva som multimiljonär resten av sitt liv. I min bok är valet ganska lätt.


signatur

Innan du gnäller, tänk på om du är bättre själv.

Medlem

anotherone bites the dust! badadumpsh dumpdsh another one bites the dust!

12
Skriv svar