Aura runt karaktärer

Medlem
Aura runt karaktärer

Hej!

Jag bestämde mig för att koppla mitt PS4 till min PC skärm då den är bättre än min nuvarande TV. Började spel The Last of us Part 2 och märkte av en vit aura runt karaktärer när jag tittar runt, jag tror det kallas ghosting. Spelade in lite men det är inte lika tydligt som det är när jag spelar man kan knappt se det. Detta är precis i början av The Last of Us 2, Det är inga spoilers men varnar ifall något inte ens vill se början av spelet. länk.

Jag vet inte vad det beror på och är tyvärr inte så teknisk som jag önskar. Är det någon som vet?

Tack i förhand.

EDIT: Ifall någon har samma problem så hjälpte det mig att ändra på överdriv inställningarna på skärmen. Hjälpte inte till 100% men blev lite bättre.

Medlem

PS4 kan väl mig veterligen inte leverera 1440p ut heller så förmodligen tittar du på uppskalat 1080p. Det ser sällan bra ut.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

PS4 kan väl mig veterligen inte leverera 1440p ut heller så förmodligen tittar du på uppskalat 1080p. Det ser sällan bra ut.

Det har du helt rätt i, hmm för bli en skärm uppgradering snart då. Tack för ditt svar!

Medlem
Skrivet av akaLuckyEye:

Det har du helt rätt i, hmm för bli en skärm uppgradering snart då. Tack för ditt svar!

Skärm nedgradering är det snarare om ps4 ska klara.
Om du inte menade att byta ut TVn förståss


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Skärm nedgradering är det snarare om ps4 ska klara.
Om du inte menade att byta ut TVn förståss

Kan ju byta till en 4k, skalar ju mycket bättre med 1080p

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kan ju byta till en 4k, skalar ju mycket bättre med 1080p

Ja det gör det nog.
Ingen erfarenhet av 4k


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Just det ja det är bara Pro som stödjer 4k! Well då får jag leva med den här skärmen tills PS5 släpps och skaffa en 4k skärm då.

1
Skriv svar