Vi söker en programmerare!

Robot
Vi söker en programmerare!

Vårt teknikgäng behöver förstärkning i form av en fullstack-utvecklare, en som kan det där med data.

#data, #fullstack, #skägg


Geeks Gaming

Damn. Så min Flash programmering skills från 2004 funkar inte?

Medlem

Det hade varit riktigt roligt. Men jag har inte hört talas om något av det på listan (förutom MariaDB som vi kör sedan ett par år tillbaka samt Git som vi testade men inte gillade) trots 11 år i branschen... sitter ju själv i VS och C# hela tiden och gör Windows Services. Sedan bor man ju på andra sidan Sverige, så om distansarbete inte är Ok så blir det problem med den saken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hedersmedlem

Jag vill söka jobbet pga videon! Och då jobbar jag redan på Geeks. Kan bli svårt.

Medlem

Måste man kunna programmering?

Medlem

Jag brygger gott kaffe men besitter inget av det andra. Förutom medlem på FZ och Sweclockers då.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gurt:

Jag vill söka jobbet pga videon! Och då jobbar jag redan på Geeks. Kan bli svårt.

Du får sätta på ett lösskägg och köra dubbla pass? Eller var det så att det inte satt i skägget...


signatur
Medlem

Synd att kraven inte var välutvecklat skägg med outvecklade programmeringskunskaper.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Henkeror:

Synd att kraven inte var välutvecklat skägg med outvecklade programmeringskunskaper.

Jag försökte!


signatur
Jobbar med data
Skrivet av conthox:

Det hade varit riktigt roligt. Men jag har inte hört talas om något av det på listan (förutom MariaDB som vi kör sedan ett par år tillbaka samt Git som vi testade men inte gillade) trots 11 år i branschen... sitter ju själv i VS och C# hela tiden och gör Windows Services. Sedan bor man ju på andra sidan Sverige, så om distansarbete inte är Ok så blir det problem med den saken.

Det finns inga formella krav att ha stenkoll på de teknologier som används, det är hint om vad du kommer att komma kontakt med. Vi vill dock att du har en vana av PHP, då vi har mycket planer inför framtiden som vi vill komma igång med. Vi ser helst sökande från Stockholm då det är trevligare att jobba tillsammans på plats.

Skrivet av Zidious G:

Jag brygger gott kaffe men besitter inget av det andra. Förutom medlem på FZ och Sweclockers då.

Jobbigt sits, för jag dricker inte kaffe. xD Du kan muta mig med must istället.

Medlem

Åh! Vad synd att det inte var Java eller C# som ni jobbar med, tyvärr har jag noll punkt noll timmars erfarenhet av PHP. Att jobba på FZ hade annars varit väldigt kul kan jag tänka mig, har redan odlat ett helt okej skägg i förberedelse för den dagen.

Medlem

Kört en hel del php , jquery , git, ajax, mysql & linux , samt nyligen lärt mig react. Sugen men jobbar i linkan och kommer aldrig flytta till en betongbunker om ja så fick lgh gratis Linköping är maxgränsen för en lantis som jag, och snart blire Skåne.

Fragtjuv

Väntar fortfarande på att ni ska söka en ”skäggig SFI-lärare som älskar spel” men jag får väl vänta ett tag till...


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

Som andra nämnde så har man suttit med C# .Net istället för PHP även om det var PHP som var inträdet i utvecklarvärdlen på riktigt i form av Wordpress. Blivit så van med Intellisense och Code-completion med Rider så att gå till ett script-språk tar verkligen emot

Jobbar med data

@joonsson: Trist att annonsen inte passade dig. För egen del vart det en väldans tur, då PHP var det jag kunde när jag sökte själv.

@heady89: Du är välkommen, om du ändrar dig. Man behöver inte bo i Stockholm innerstad, det går att pendla också, om man nu känner sig bekväm med det.

@anon_646: En annan stannade kvar vid PHP och gick inte vidare. Intellisense är dock inget unikt för C#, fungerar utmärkt för PHP också, i varje fall i Visual Studio Code på Windows. Sedan har man ju andra tillägg som underlättar vardagen.

Medlem

Åh! Vilket drömjobb 😍

Tusan att det ska falla på php. Jag får lära mig tills ni behöver någon i framtiden ❤

oan
Medlem

Om jag inte drev eget och var fullbokad skulle jag lätt ha sökt

Medlem
Skrivet av anon_646:

Blivit så van med Intellisense och Code-completion med Rider så att gå till ett script-språk tar verkligen emot

Kodar man i PHP utan att använda PhpStorm så gör man fel

Inaktiv
Skrivet av jreklund:

@Threezool: En annan stannade kvar vid PHP och gick inte vidare. Intellisense är dock inget unikt för C#, fungerar utmärkt för PHP också, i varje fall i Visual Studio Code på Windows. Sedan har man ju andra tillägg som underlättar vardagen.

Skrivet av nollgrader:

Kodar man i PHP utan att använda PhpStorm så gör man fel

https://www.jetbrains.com/phpstorm/img/screenshots/2020.1/php...

Jo det har helt säkert kommit längre nu sedan jag höll på med det (ca 10-15 år sedan) som hjälper en hel del. Vet inte hur det ser ut nu med PHP men för mig är det en sådan fördel med ett typ-säkert språk även om det blir mer "stelt" så ger det även en säkerhet. Lite av varför jag kan leva med JavaScript tack vare TypeScript men ser mer fram emot WebAssembly där man kan jobba med C# även i frontenden, så ska bli spännande att se vad som händer där.

Men alla språk och ramverk har sina för- och nackdelar och är i grunden vad man ska använda dem till och personliga preferenser

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_646:

Vet inte hur det ser ut nu med PHP men för mig är det en sådan fördel med ett typ-säkert språk även om det blir mer "stelt" så ger det även en säkerhet. Lite av varför jag kan leva med JavaScript tack vare TypeScript men ser mer fram emot WebAssembly där man kan jobba med C# även i frontenden, så ska bli spännande att se vad som händer där.


signatur
Jobbar med data
Skrivet av anon_646:

Vet inte hur det ser ut nu med PHP men för mig är det en sådan fördel med ett typ-säkert språk även om det blir mer "stelt" så ger det även en säkerhet.

Det är fortfarande inget typsäkert språk, du får göra absolut vad du vill. På gott och ont då, så det gäller att man som grupp sätter en egen standard hur saker och ting ska fungera. Det finns dock inga garantier att något görs på ett sådant vis dock. Det finns ju öppna PSR-standarder från PHP-FIG, som man bör anmana. Alla utvecklare är dock olika nitiska hur hårt man vill dra det, och varje PHP-framework och programmerare har sitt favoritsätt.

Vilket då gör att man får anpassa sig vartefter man skickar in kod, vilket kan vara lite lurigt ibland. Då man vill skicka in en patch på ett random project på Github. Och de skriver på "fel" sätt, och man också måste göra det.

Det man skall göra om möjligt är att specificera vad funktionerna förväntas sig för inmatning, för att göra det typsäkert åtminstone.

Medlem
Skrivet av jreklund:

Det är fortfarande inget typsäkert språk, du får göra absolut vad du vill. På gott och ont då, så det gäller att man som grupp sätter en egen standard hur saker och ting ska fungera.

Det finns även typed properties i 7.4 nu, så stora framsteg har gjorts den senaste tiden. Vi får även union types i 8. Ge mig generics nu så kommer jag att vara en happy camper så att säga!

Men självklart handlar det om hur strikt teamet väljer att vara eftersom inget av det är ett måste att använda.

Jobbar med data
Skrivet av nollgrader:

Men självklart handlar det om hur strikt teamet väljer att vara eftersom inget av det är ett måste att använda.

Vi försöker vara så strikta som PHP tillåter oss att vara. Det är mindre risk att man får fel värde då. Ska bli riktigt trevligt med union types, en av sakerna som jag verkligen längtar efter. Nu blir det mixed fast vi vill specificera den. Vi har i varje fall åtkomst till ?string, så är väl något antar jag.

Medlem

Fan Calle ditt skägg börjar ju se ut som en redig buske

Medlem

Här är mitt portfolio och det talar för sig själv.

http://www.arngren.net/

Så när kan jag börja?

Medlem

Varför förväntas det alltid av utvecklare att man jobbar på fritiden? Får alltid den frågan, är det något man brukar fråga en murare också? "Murar du något på din fritid?"


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Här är mitt portfolio och det talar för sig själv.

http://www.arngren.net/

Så när kan jag börja?

Jag tänkte när jag klickade på länken att snälla låt det vara en sån där tidigt 90-tals sida och jag blev inte besviken.

Jobbar med data
Skrivet av mrFluffy:

Varför förväntas det alltid av utvecklare att man jobbar på fritiden? Får alltid den frågan, är det något man brukar fråga en murare också? "Murar du något på din fritid?"

Vi är väl av en annan sort, som (mur)bruk-ar på fritiden. Själv är jag involverad i ett PHP-framework, lite små Github project av olika art och sedan så utvecklar/underhåller jag ett script för att hålla koll på vilka filmer man äger.

Jobbet utförs dock på arbetstid, det behöver man inte hålla på med på fritiden.

Medlem

När ni söker någon som gör en habil imitation av en skruvdragare så är jag rätt man för er.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Tyvärr mästrar jag enbart C++ mot spelutveckling
Halvdålig på JS och PHP
Men största problemet är nog att jag har gjort mig ovän med sweclockers-gänget och åkt på permanent bann.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

12
Skriv svar