EA Sports sätter in åtgärder mot rasism i communityn

Moderator | Testpilot
Skrivet av Korken:

Hade inte tänkt diskutera detta men det är lätt att dras med... Ja det är väl bra att EA försöker minska hat och rasism i spel i grunden. Det är cheesy att ta godhetspoäng på det bara, även om "unintentional".

Så länge de gör något bra samtidigt gör det väl inget om de får "godhetspoäng"? Förstår inte varför det ska spela roll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av roftg:

Jag är inte kristen, behöver ingen präst.

Njae, jag förstår det. Nu var det ju inte hennes yrke som var poängen utan hennes forskning.
Jag får uppfattningen av att du är ganska snabb att exkludera det hela baserat på ett yrke som du inte tycker om, så jag lämnar försöket till en vettig diskussion här

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om du på fullaste allvar tycker att svarta har det lika lätt i vardagen som oss vita nu och genom historien så är det verkligen inte ens lönt att försöka ge dig exempel. På något sätt kommer du förvränga det ändå.

Jag har inte påstått att svarta har det lika lätt som vita i vardagen. Jag frågade efter exempel på hur svarta blir orättvist behandlade. Och jag snackar om idag, inte "genom historien".

Skrivet av Margy:

Här går det inte att ta dig seriöst längre.

Jag tycker det är helt tvärtom. Det är svårt att ta er seriöst när ni påstår att svarta är orättvist behandlade men har noll exempel på någon sådan orättvis behandling.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om oss vita hade suttit i en likadan sits som de svarta gör idag, visst, men så är det ju inte. Och hade det varit så hade din fråga garanterat sett likadan ut fast åt andra hållet.

Notera igen att "Black lives matter" inte betyder att svarta betyder mer än någon annan. Utan att svarta betyder lika mycket som alla andra.

Och ja betyder nej eller?

Moderator | Testpilot
Skrivet av roftg:

Och ja betyder nej eller?

Ursäkta? Utveckla gärna med vad du menar är du snäll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En bättre värld?

En bättre värld lär vi aldrig få genom att tillåta kriminalitet i form av upploppen vi nu ser. Eller genom klimatdebatten vi har sett.

En bättre värld får vi den dagen folk vågar att lyssna på folk, oavsett åsikt. Det kräver dock en styrka och nivå av kunskap som jag starkt tvivlar på att vårt västerländska samhälle har.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_306295:

Jag tycker det är helt tvärtom. Det är svårt att ta er seriöst när ni påstår att svarta är orättvist behandlade men har noll exempel på någon sådan orättvis behandling.

Du kan väl börja här: https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_the_United_States#Con...


signatur
Redaktör

Hörni, styr tillbaka diskussionen till ämnet - hur man ska minska hat i spelcommunities.

Allmän debatt om rasism, svartas situation osv. kan föras på annat håll än denna spelsite. Jag kommer börja rensa inlägg snart om detta fortsätter.


signatur
Medlem

Jag undrar om dom kommer att utöka det till mer än bara EA Sports. Senast jag spelade The Old Republic lite så var general/public chatten horribel och innehöll flera personer som bröt mot massor av regler och som även tydligt försökte rekrytera till vit makt miljöer.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hörni, styr tillbaka diskussionen till ämnet - hur man ska minska hat i spelcommunities.

Allmän debatt om rasism, svartas situation osv. kan föras på annat håll än denna spelsite. Jag kommer börja rensa inlägg snart om detta fortsätter.

Nu upprepar ni ju faktiskt exakt det jag snacka med Carl om igår.
Lägger upp en artikel som ni VET kommer krylla av åsikter som kommer vara i konflikt med den ”rätta” åsikten och som ni skyddar med tänder och klor. Sen får alla som inte håller med om det till slut varningar om att de ska skärpa sig ock rätta sig i ledet och ”hålla dig till topic” om de inte vill bli bannade.

Sett det flera gånger tidigare. Senast igår. Det är ju uppenbart att ni fiskar fram dessa reaktioner också.

Visst. Ni får göra vad ni vill så inget att säga där mer än att det är fult och definitivt genomskinligt även om ni spelar förvånade varje gång.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jiminy:

Nu upprepar ni ju faktiskt exakt det jag snacka med Carl om igår.
Lägger upp en artikel som ni VET kommer krylla av åsikter som kommer vara i konflikt med den ”rätta” åsikten och som ni skyddar med tänder och klor. Sen får alla som inte håller med om det till slut varningar om att de ska skärpa sig ock rätta sig i ledet och ”hålla dig till topic” om de inte vill bli bannade.

Sett det flera gånger tidigare. Senast igår. Det är ju uppenbart att ni fiskar fram dessa reaktioner också.

Visst. Ni får göra vad ni vill så inget att säga där mer än att det är fult och definitivt genomskinligt även om ni spelar förvånade varje gång.

Du har rätt i en aspekt, klart som korvspad att vi förstår att detta har potential att bli debatterat. Det du har fel i är att vi gör det med dollartecken i ögonen och sådana här diskussioner och nyheter på något sätt är en sedeltryckare. Att vi skriver dem FÖR att de ska bli debatterade. Då skulle vi ju verkligen frossa i dem, skriva spetsiga krönikor och så vidare.

En sådan här artikel är både klick- och kommentarmässigt ändå bara en droppe i havet när vi summerar en månad. Och ha inga illusioner om att de ”presterar” så mycket bättre än en vanlig nyhet. Det är snarare så att vi tar en risk när liknande artiklar skrivs.

Vi är nämligen väldigt stolta över att stämningen på sajten överlag är sjukt bra, att det diskuteras friskt och glatt om ämnet som förenar oss. Om vi ska slå oss för bröstet så saknar det positiva engagemanget på sajten motstycke i Norden. Alla andras forum och kommentarsfält gapar tomma. Att vi då med brått mod kastar in brandfacklor för att skapa hetsig debatt skulle vara ganska så kontraproduktivt, eller hur?

Personligen skulle jag gärna ha ett klimat på sajten där en nyhet om krafttag kring rasism Och dåligt beteende i EA Sports-spel bara ledde till diskussioner kring just det. Inte krav på bevis om att strukturell rasism ens existerar eller liknande. Därför borde jag inte engagera mIg i sådana debatter egentligen. Men ibland dras man med.


signatur
Redaktör
Skrivet av Jiminy:

Nu upprepar ni ju faktiskt exakt det jag snacka med Carl om igår.
Lägger upp en artikel som ni VET kommer krylla av åsikter som kommer vara i konflikt med den ”rätta” åsikten och som ni skyddar med tänder och klor. Sen får alla som inte håller med om det till slut varningar om att de ska skärpa sig ock rätta sig i ledet och ”hålla dig till topic” om de inte vill bli bannade.

Sett det flera gånger tidigare. Senast igår. Det är ju uppenbart att ni fiskar fram dessa reaktioner också.

Visst. Ni får göra vad ni vill så inget att säga där mer än att det är fult och definitivt genomskinligt även om ni spelar förvånade varje gång.

Vi vill kunna skriva om spelrelaterade saker som intresserar våra besökare, utan att en liten högljudd grupp styr urvalet. Givetvis bedöms det från fall till fall – vi är inga ideologer. Denna nyhet bedömde jag var intressant eftersom den handlar om ett spelföretags åtgärder för att minska otrevligt beteende i communityn. Om ordet "rasism" inte förekommit hade den funkat hur bra som helst, trots att det är EA, men jag gjorde en missbedömning.

Vi vill ha aktivitet och debatt, men inte skitstormar. Om vi jagade kontroverser och kommentarer skulle vi skrivit om alla de andra BLM-grejerrna de senaste veckorna. Vi vill ha högt i tak, men det ska vara schyssta debatter och gärna någorlunda kopplade till ämnet. Den här var i stora delar varken eller, därför modererar vi.


signatur
Skrivet av Jiminy:

Nu upprepar ni ju faktiskt exakt det jag snacka med Carl om igår.
Lägger upp en artikel som ni VET kommer krylla av åsikter som kommer vara i konflikt med den ”rätta” åsikten och som ni skyddar med tänder och klor. Sen får alla som inte håller med om det till slut varningar om att de ska skärpa sig ock rätta sig i ledet och ”hålla dig till topic” om de inte vill bli bannade.

Sett det flera gånger tidigare. Senast igår. Det är ju uppenbart att ni fiskar fram dessa reaktioner också.

Visst. Ni får göra vad ni vill så inget att säga där mer än att det är fult och definitivt genomskinligt även om ni spelar förvånade varje gång.

Så du menar att dom försöker fiska fram reaktioner som dom tar väck och och säger till om och ger ut varningar för? Ja för det ger ju dom så mycket.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du har rätt i en aspekt, klart som korvspad att vi förstår att detta har potential att bli debatterat. Det du har fel i är att vi gör det med dollartecken i ögonen och sådana här diskussioner och nyheter på något sätt är en sedeltryckare. Att vi skriver dem FÖR att de ska bli debatterade. Då skulle vi ju verkligen frossa i dem, skriva spetsiga krönikor och så vidare.

En sådan här artikel är både klick- och kommentarmässigt ändå bara en droppe i havet när vi summerar en månad. Och ha inga illusioner om att de ”presterar” så mycket bättre än en vanlig nyhet. Det är snarare så att vi tar en risk när liknande artiklar skrivs.

Vi är nämligen väldigt stolta över att stämningen på sajten överlag är sjukt bra, att det diskuteras friskt och glatt om ämnet som förenar oss. Om vi ska slå oss för bröstet så saknar det positiva engagemanget på sajten motstycke i Norden. Alla andras forum och kommentarsfält gapar tomma. Att vi då med brått mod kastar in brandfacklor för att skapa hetsig debatt skulle vara ganska så kontraproduktivt, eller hur?

Om man tar väck det faktum att ni nu lägger ut lite fler politiskt laddade artiklar beror på att världen just nu är väldigt politiskt laddad... Utan det är en cashgrab hade ni egentligen inte då "tjänat" mer cash på att låta folk skriva vad dom vill för det hade generat mer klick så att säga? och vilket då vore konstigt att ni försöker modulera era forum så att dom inte blir allt för laddade.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@Jiminy: Stämmer mycket bra. Jag blev permbannad för något år sedan när jag skrev något som en moderator uppenbarligen inte gillade.

Medlem

Varför blev mitt inlägg borttaget, jag gav ju er beröm? Det var INTE sarkasm.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Byssan:

@Jiminy: Stämmer mycket bra. Jag blev permbannad för något år sedan när jag skrev något som en moderator uppenbarligen inte gillade.

Samma här. Jag vet vad jag skrev, och det var inte permbanmaterial.


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av FRULZ:

Varför blev mitt inlägg borttaget, jag gav ju er beröm? Det var INTE sarkasm.

Skrivet av Mirage:

Samma här. Jag vet vad jag skrev, och det var inte permbanmaterial.

Inläggen blev borttagna eftersom jag bedömde att de inte tillför något till ämnet. Som jag skrev ovan raderas OT-saker eftersom tråden annars spårar ur.

(Och tack för berömmet, @FRULZ )

Skrivet av Byssan:

@Jiminy: Stämmer mycket bra. Jag blev permbannad för något år sedan när jag skrev något som en moderator uppenbarligen inte gillade.

Vi perm-bannar få, och inte för struntsaker, det ska vara solklara regelbrott eller ett beteende som uppenbarligen inte är lämpligt. Men visst ska man få veta varför också.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Jag bara kommenterade Jiminys inlägg, det var inget specifikt om denna tråden


signatur

I drank what?

Medlem

Lyckas de med minskad "toxicity" är det väl positivt men om språkfiltret i Battlefield V var en försmak kan man ju bara hoppas att de har något system för varningar innan de bannar folk till höger och vänster. Arbiträra tolkningar så det skriker om det.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Om man känner EA rätt kommer de nog som sagt med hjälp av mikrotransaktioner införa en emote där man kan knäböja i deras sportspel.

Medlem
Skrivet av Ook:

Om man känner EA rätt kommer de nog som sagt med hjälp av mikrotransaktioner införa en emote där man kan knäböja i deras sportspel.

haha, så sant
Men visst, jag hatar själv all form av otrevligheter när man spelar. När jag spelar Gears 5 och någon gnäller på att resten av deras lag suger, så förstör det lite grann. Men det är lite så världen är, arslen finns överallt. Ett spel i mina ögon ska vara trevligt och avkopplande. Då ska ingen självklart behöva höra saker som nigger, cracker, slant eyes, etc. Onödigt. Från alla håll. Så jag kan stödja det hela men det måste isåfall inkludera alla och jag känner själv att så som det är nu, så är det blm som skriker högst och därmed är det bara dom som prioriteras absolut mest

Avstängd

Hur gick det med detta?

Skriv svar