Onedrive-fråga

Medlem
Onedrive-fråga

Jag har nyligen börjat använda onedrive men fick en mapp synkad som jag inte använder och inte lägger något i och den upptar nästan 3 gb. Hur får jag bort den från onedrive? Alternativet "Ta bort" finns men jag vill inte klicka på det eftersom jag är osäker på vad som menas. Tas mappen bort enbart från Onedrive eller från min pc också?


signatur

Burn in the light.

Kontot avslutas

Du använder OneDrive för att den är kopplad till Windows? Annars tycker jag personligen att Google Drive är mycket bättre.

Annars är det så att om man tar bort från OneDrive så försvinner den även på din PC. Så jag tycker att du lika gärna kan ta bort den om du inte använder den.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Du ska i OneDrive-inställningarna kunna välja att mappen inte ska synkas. Då kommer den ligga kvar lokalt. Ett alternativ är att flytta mappen från OneDrive-mapparna till en mapp som inte synkas

Kontot avslutas

Tänkte också säga att om du inte vet om det är något viktigt i den mappen som du vill ha kvar så kan du ju kopiera över den till datorn först innan du tar bort den.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det är "Mina dokument"-mappen som blivit delad och där finns mängder med spelrelaterade filer.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Det är "Mina dokument"-mappen som blivit delad och där finns mängder med spelrelaterade filer.

Den blir synkad i Onedrive om du använder nya funktionen som gör backup på lokala mapparna Dokument, Bilder och Skrivbord. Högerklicka på Onedrive ikonen i ikonfältet, välj "Inställningar" och sen fliken "Backup" - där finns inställningarna för att välja att synka dessa tre lokala mappar (som då också flyttas in i Onedrive mappen).

Det går att stänga av också. Mer info här;
https://support.office.com/sv-se/article/s%c3%a4kerhetskopier...

Som de andra sa skulle jag rekommendera att göra en säkerhetskopia på allt du tänker ta bort från Onedrive.

1
Skriv svar