Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Du hörde mig, höj nivån. Inte konstigare än så.

Räcker inte att någon gubbe spelat tio timmar hemma och medger att han hatar serien i stort.
Ta in fristående skribenter gör vad ni vill, klarar ni inte ens av att recensera spel så vad gör ni här?


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av alias:

Du hörde mig, höj nivån. Inte konstigare än så.

Räcker inte någon gubbe spelat tio timmar hemma.

Vem skall höja nivån??


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Vem skall höja nivån??

Till att börja med vi två.
Bra förslag?


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av alias:

Till att börja med vi två.
Bra förslag?

Okej, förstår inte vilken nivå du snackar om.. men Ok


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Viktigare är att en site som kallar sig ledande höjer nivån. Som det ser ut nu vete fasiken . Kompisar som inte har koll överhuvudtaget känns det som. Vet inte vad en SSD är med tillhörande gränssnitt, även om de haft år på sig att ta reda på det..
Bara ett exempel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av alias:

Viktigare är att en site som kallar sig ledande höjer nivån. Som det ser ut nu vete fasiken . Kompisar som inte har koll överhuvudtaget känns det som.

Aha, du menar att du vill att folk ska ge spel betyget du anser att det förtjänar..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Dex
Medlem
Skrivet av alias:

Bara jag som tror Cyberpunk kommer vara en trea jämfört med Valhalla?
Mer överhypat spel har jag aldrig sett. Vi vet alla hur det gick med de förra.

Vill se witcher fanboysen sätta ett rättvist betyg på cp.

Kommer inte hända. Varför inte ge recensionen till någon som säger i inledningen att den inte gillar spelen de gör som ni brukar
Lär er hur man gör en icke vinklad recension, finns säkert kurser på folkhögskolor m.m.

Kom igen. Höj nivån.

Alltså förlåt, men sjutton pratar du om?

Så du har redan bestämt dig för att recensenten har fel och inte vågar sätta rättvist betyg? Du tycker inte själv att du överreagerar lite grann här?

Edit: Såg resten av dina inlägg och tänker inte ens försöka ta denna "diskussionen"

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Aha, du menar att du vill att folk ska ge spel betyget du anser att det förtjänar..

LOL ja bra försök, inte alls, tvärtom.
Jag vill att de som recenserar åtminstonde spelar igenom spelet. Helst på rekomenderade settings vilket jag förstår sällan/aldrig händer.
Allt på easy/godmode, ruscha fort genom allt sen nå antal tecken som en recension behöver ha..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Dex:

Alltså förlåt, men sjutton pratar du om?

Så du har redan bestämt dig för att recensenten har fel och inte vågar sätta rättvist betyg? Du tycker inte själv att du överreagerar lite grann här?

Bra att vara förberedd på toppbetyg och en verklighet som är mindre bra.
Något emot det?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Dex:

Edit: Såg resten av dina inlägg och tänker inte ens försöka ta denna "diskussionen"

Ok bra där. En stalker alltså, kollar gamla inlägg, bra. Men sjukt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Dex
Medlem
Skrivet av alias:

Ok bra där. En stalker alltså, kollar gamla inlägg, bra. Men sjukt.

Menade resten av dina inlägg i denna tråden. Har ingen aning om vad du har skrivit i andra trådar. Det räckte gott och väl och se dina inlägg här.

Men lycka till i din kamp mot dom hemska redaktörerna här på FZ! Kommer säkert lyckas jätte bra med det med den attityden.

Medlem
Skrivet av Dex:

Menade resten av dina inlägg i denna tråden. Har ingen aning om vad du har skrivit i andra trådar. Det räckte gott och väl och se dina inlägg här.

Men lycka till i din kamp mot dom hemska redaktörerna här på FZ! Kommer säkert lyckas jätte bra med det med den attityden.

Hemska redaktörerna? Inte alls, de är "likeable" men kanske inte de som borde recencera spel 2020, De har klamrat sig fast, tills nu. Allt de refererar till är ett antal favoritspel. Vi alla vet vilka.
Där vi bor kan man inte bara byta ut någon. Bra så.

Vad de inte gör som är viktigare än ålder är att hålla sig uppdaterade. Finns brister där.
Professionalism borde vara ett ledord.


signatur

7900XTX
7800X3D

FM-guru
F.d. Sisyr

@alias Frågan är varför du sitter och storgrinar om FZ:s kommande Cyberpunk-recension i en tråd om ett Assassin's Creed-spel?

Skrivet av alias:

Bra att vara förberedd på toppbetyg och en verklighet som är mindre bra.
Något emot det?

Så du tro på fullaste allvar att den som recenserar spelet kommer ge det 5 även han inte har suttit och njutut av d spelet? Tjänar dom inget på att göra så


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

@alias Frågan är varför du sitter och storgrinar om FZ:s kommande Cyberpunk-recension i en tråd om ett Assassin's Creed-spel?

Ok , frågan är snarare varför fz's egen ambassadör ens nedlåter sig till att svara här..
Inte många vågar säga vad de tycker. Din post gör det inte bättre, jag "storgrinar" knappast. Gör du?

Tack och hej.


signatur

7900XTX
7800X3D

NuZ
Testpilot

@alias Vad är du så upprörd över?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Föreställer mig Alias sittande med whiskeyflaskan i näven kl 12 på natten en torsdag, blivit lite för full och arg över livet och råkar gå in på FZ.

Avstängd

Haha har missat lite i denna tråd ser jag.

Jag laddade en äldre Save men har inte gjort the compass ännu. Drog tillbaka till byn och for ut och raidade två ställen men ska samla ihop rations och testa honom igen sen. Var inte lätt utan sådana

For till asgård en sväng med så är där nu!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Och så får man glitchen så det inte går att stänga dörren till Jotunheim eller vad det heter. Blir så less på detta spel! Väntar nog några månader tills dom fixat alla glitchar innan jag återupptar skiten.

Läste att man ska ladda en tidigare save. Gjorde det, till och med innan jag drack drycken och for till asgård. Går ändå inte stänga skit dörren.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Och så får man glitchen så det inte går att stänga dörren till Jotunheim eller vad det heter. Blir så less på detta spel! Väntar nog några månader tills dom fixat alla glitchar innan jag återupptar skiten.

Läste att man ska ladda en tidigare save. Gjorde det, till och med innan jag drack drycken och for till asgård. Går ändå inte stänga skit dörren.

Skrivet av breahl:

Tråkigt att läsa att det strular så mycket på pc. Jag kör ps4 och inga problem än så länge. En av anledningarna att jag gick till konsol back in the days var faktiskt allt strul med diverse spel på pc. På konsol strular det aldrig, bara tuta och köra!

Men det strular ju aldrig på konsol


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Men det strular ju aldrig på konsol

Första glitchen jag märkt av och har väl 30 timmar snart.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jaja glitch 2 nu då när vi ändå snackar. När jag väl dödat the compass så kan jag inte trycka kniven i honom när han ligger på backen. Därmed kan jag inte klara uppdraget. Nu har jag fått nog av detta spel för idag. Otroligt att raiderna gick felfritt!

Nu blir det att invänta fz-fredag. Det kanske gör mig på bättre humör efter dagens motgångar i Valhalla.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Haha hända sådan random sak igår när jag spelade, köttade mig igenom en by och hade precis dödat en Pikeman.
Ska ta upp hans spjut för att kasta på en anstormande fiende, till min förvåning så istället för att kasta på fienden som springer mot mig så kastar Eivor den mot en gubbe till höger om mig sittande på en bänk.
Tydligen var det en order-medlem som jag hade noll koll på var där

Medlem

Är det någon mer än jag som är konstant overpowered i det här spelet? Jag är 50 h in i äventyret nu, och har successivt betat av regioner efter den power level som rekommenderas. Ledecestrescire - Grantebridgescire - East Anglia - Lunden osv. Gör de sidouppdrag, raids och dylikt som dyker upp längs vägen. Är nu i Cent, med en power level på 130, och min karaktär är i level 210.

Jag har hittills aldrig känt att det tjänar något till att köra stealth, tex, då jag utan problem yxar ned en hel by på betydligt kortare tid.

Grymt spel i övrigt!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jeybee:

Är det någon mer än jag som är konstant overpowered i det här spelet? Jag är 50 h in i äventyret nu, och har successivt betat av regioner efter den power level som rekommenderas. Ledecestrescire - Grantebridgescire - East Anglia - Lunden osv. Gör de sidouppdrag, raids och dylikt som dyker upp längs vägen. Är nu i Cent, med en power level på 130, och min karaktär är i level 210.

Jag har hittills aldrig känt att det tjänar något till att köra stealth, tex, då jag utan problem yxar ned en hel by på betydligt kortare tid.

Grymt spel i övrigt!

Testa höja svårighetsgraden? Om du inte redan kör på högsta dvs. Kör på näst högsta själv, men har spelat betydligt mindre än dig hittills. Tycker det är lagom nivå hittills, men så är jag ju inte överlevlad än heller.

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Är det någon mer än jag som är konstant overpowered i det här spelet? Jag är 50 h in i äventyret nu, och har successivt betat av regioner efter den power level som rekommenderas. Ledecestrescire - Grantebridgescire - East Anglia - Lunden osv. Gör de sidouppdrag, raids och dylikt som dyker upp längs vägen. Är nu i Cent, med en power level på 130, och min karaktär är i level 210.

Jag har hittills aldrig känt att det tjänar något till att köra stealth, tex, då jag utan problem yxar ned en hel by på betydligt kortare tid.

Grymt spel i övrigt!

Ja, gör man det mesta eller allt i varje region blir man snabbt OP för innehållet. Det är problemet med spel som inte levelskalar och har mer innehåll än vad som behövs per level.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Testa höja svårighetsgraden? Om du inte redan kör på högsta dvs. Kör på näst högsta själv, men har spelat betydligt mindre än dig hittills. Tycker det är lagom nivå hittills, men så är jag ju inte överlevlad än heller.

Jag valde "default"-läget, och tänkte att de skulle vara balanserat. Men ja, jag kanske för höja lite

Avstängd

Jag kör på Easy och har ändå svårt att klara en del grejer. Måste suga eller så är det glitcharna


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag kör på Easy och har ändå svårt att klara en del grejer. Måste suga eller så är det glitcharna

Det är nog bara glitcharna.

Avstängd

Har kommit förbi the compass nu! Äntligen!


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar