EA har släppt källkoden till Command & Conquer Remastered

Sida 1 av 1
Nyhet
2020-06-02 11:28
EA har släppt källkoden till Command & Conquer Remastered
ohGr
2020-06-02 11:44

Ska bli kul o köra igen!

Gesturr
2020-06-02 11:44

Betalar man av ren good will då eller? Borde bli lätt att pirata

PeTTs0n
2020-06-02 12:40

Det här var riktigt trevligt att läsa, går aldrig att få för mycket C&C!
Med tanke på hur modstödet såg ut i C&C och RA med sina .ini-filer (det gick förvisso att göra rätt absurda grejer med dem i originalspelen - infanteri som skjuter mammoth tank-missiler eller så) kan det bli kul att se om det går att göra lite mer nu.

Joffe
2020-06-02 12:40
Skrivet av Gesturr:

Betalar man av ren good will då eller? Borde bli lätt att pirata

Bara DLL:erna som blir open source. Dock så skulle jag säga att DLL:erna är majoriteten av spelet

2020-06-02 12:43

Ska bli riktigt kula att spela C&C igen med lite bättre grafik.
Hoppas på många roliga moddar också givetvis.

Picardo
2020-06-02 12:50
Skrivet av Gesturr:

Betalar man av ren good will då eller? Borde bli lätt att pirata

Du har ju inte grafiska assets osv tillgängliga på Github. Det är nog lättare att bara pirata spelet direkt från steam-releasen. Steams DRM är bevisligen lätt att kringgå om man så önskar.

Hipshot
2020-06-02 12:57

Så jävla grymt detta, flera borde göra. Ser mycket fram emot detta spel, mycket mera än något annat.

mrFluffy
2020-06-02 13:09

Coolt! Säkert någon som orkar göra om alla assets till spelet så vi lär väl se någon fin uppdatering till det framöver.

Fearnox
2020-06-02 13:22

Så det kan innebära nya units, community tweaks och lite annat gött?
Hade gärna sett det i RA2: Yuris Revenge, då Ryssland blev fruktansvärt tråkiga efter expansionen 😔

Gärna lite moderna optimeringar och kanske möjlighet att bygga flera byggnader samtidigt till exempel.

Lasrod
2020-06-02 13:31
Skrivet av mrFluffy:

Coolt! Säkert någon som orkar göra om alla assets till spelet så vi lär väl se någon fin uppdatering till det framöver.

Behöver inte gör om assets för att uppdatera spelet. Går bra att använda det som redan finns med originalet och byta ut DLL:en som skapas när man bygger den koden de har släppt. Det kan säkert vara någon som bygger vidare på detta. Koden verkar vara väldigt väldokumenterad.

Jinxswe
2020-06-02 14:01

Finns redan en del moddar ute som beta testare har gjort
https://steamcommunity.com/workshop/browse/?appid=1213210&bro...

Evilof
2020-06-02 15:44

Jag är förvånad över att inte fler bolag möjliggör mods.
Jag menar kika bara på spel som Witcher 3 och Skyrim.
Törs nog sticka ut hakan och chansa på att mods bidrar till dessa spels långa livscykel, och därmed höga försäljning.
Ja, givetvis finns det säkert tekniska svårigheter. Och PR problem (hot coffe någon?). Men att 5 år senare kunna tanka ner mer högupplösta texturer, och kanske ändra lite på vissa detaljer.... eller tanka ner en helt ny kampanj? Inte helt fel

2020-06-02 20:09

@Evilof: Jag behöver inte ens chansa att moddar bidrar med livslängd jag menar än idag har Skyrim/fallout 4 en Current Players base på nästan 17k på skyrim och nästan 15k på Fallout 4. Själv har jag nog 1000 timmar på skyrim och snart lika mö på Fallout 4 då det healtiden kommer gigantiska modar som lägger till så satans mycket. Bara kolla på Faalskar eller Beyond Skyrim: Bruma eller till och med Enderal forgotten stories som är stort sätt ett helt nytt spel.

Fallout 4 har sina stora moddar som är på gång eller ute nu som Project Valkyrie, Horizon, Fallout Miami och Fallout Cascadia. Sedan har vi en grupp som håller på försöker återskapa hela Fallout 3 i Fallout 4s motor.

Säg vad man vill om Bethesda och fallout 76 men creation kit är nog en av dom bästa sakerna som hänt deras spel.

Men kollar man massa andra spel som har stor modding scene så är nog lungt att säga moddar gör spelen lever sjukt mycket längre.

Sida 1 av 1