Alla PS4-spel från juli och framåt måste funka på PS5

Robot
Alla PS4-spel från juli och framåt måste funka på PS5
Medlem

Här ligger Sony mil efter MS.....kom ingen nu Sony, alla PS4 spel borde funka på PS5!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Dex
Medlem
Skrivet av korvmos:

Här ligger Sony mil efter MS.....kom ingen nu Sony, alla PS4 spel borde funka på PS5!

Sony har ju redan bekräftat att över 4000 PS4:a spel kommer fungera på PS5. Dock är det inte alla som kommer utnyttja den mer kraftfulla utrustning på PS5:an.

Mark Cerny bekräftade det efter deras Techshow i februari. Kan se om jag kan hitta länken.

Medlem

Tvivlar inte på att PS5 kommer bli en fantastisk konsol, men jag känner personligen att Game Pass-modellen passar mig bra. Speciellt nu när jag är över 30 och inte alltid känner att jag har tiden att verkligen investera i varje spel jag köpt för 6-700 kr. Nöjer mig mer och mer med det biblioteket som Microsoft erbjuder till Xboxen och pc, märker jag.

Dex
Medlem
Skrivet av Dhrenor:

Tvivlar inte på att PS5 kommer bli en fantastisk konsol, men jag känner personligen att Game Pass-modellen passar mig bra. Speciellt nu när jag är över 30 och inte alltid känner att jag har tiden att verkligen investera i varje spel jag köpt för 6-700 kr. Nöjer mig mer och mer med det biblioteket som Microsoft erbjuder till Xboxen och pc, märker jag.

Ja Microsoft har verkligen lyckats än så länge med Gamepass. Har inte använt det så mycket själv än, men är helt klart en suverän tjänst.
Funkar toppen då att köra Gamepass på gaming datorn och sen ha en PS5 i tv bänken för alla Sonys exklusiva titlar.
Får man det bästa från båda världarna!

Medlem

Antar att PS4 och PS5 har väldigt kompatibel hårdvara, för alla som utvecklar till PS4 kan väl inte ha tillgång till PS5 utvecklarkonsol än?

Medlem
Skrivet av dex20:

Sony har ju redan bekräftat att över 4000 PS4:a spel kommer fungera på PS5. Dock är det inte alla som kommer utnyttja den mer kraftfulla utrustning på PS5:an.

Mark Cerny bekräftade det efter deras Techshow i februari. Kan se om jag kan hitta länken.

stämmer att dom sagt något sånt, men aldrig något konkret vad som faktiskt gäller exakt när det gäller bakåtkompatibilitet.
PS 1-3 spel, vad gäller där tex? MS är klara med vad som gäller medan Sony mest flummar.
Men kommer bli en PS5 oavsett


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Dex
Medlem
Skrivet av korvmos:

stämmer att dom sagt något sånt, men aldrig något konkret vad som faktiskt gäller exakt när det gäller bakåtkompatibilitet.
PS 1-3 spel, vad gäller där tex? MS är klara med vad som gäller medan Sony mest flummar.
Men kommer bli en PS5 oavsett

Är rätt säker på att det inte gäller PS1-3 utan det är bara PS4. Har för mig att dom sa det iallafall, men är inte säker. Har inte så stort intresse av bakåtkompatibilitet så har inte jätte bra koll på det

Medlem
Skrivet av dex20:

Är rätt säker på att det inte gäller PS1-3 utan det är bara PS4. Har för mig att dom sa det iallafall, men är inte säker. Har inte så stort intresse av bakåtkompatibilitet så har inte jätte bra koll på det

Vill minnas att de snackade framförallt om PS4 titlar ja, och om någon PS3 eller PS2 titel funkar är det nog mer tur än något annat. (Tur som i att utvecklarna fixat det)


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppas de får till PlayStation 3 Bakåtkompatibilitet även då jag gärna vill ha möjligheten att lira GTA 4 plus expansionerna på PlayStation 5. Så kan jag sälja iväg den gamla PS3an om så skulle inträffa. Tror dock inte det händer då arkitekturen var så brutalt komplicerad..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar