Sony flyttar fram veckans Playstation 5-avtäckning

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Gör inte det, jag hade blivit permbannad igen.

Jag med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu håller vi kommentarerna relevanta och konkreta, har ingen lust att sitta och moderera inlägg resten av kvällen.

Jag måste bara säga att jag uppskattar nivån i tråden. Jag antar att det till viss del handlar om moderering, eftersom andra spelsajters kommentarsfält och forum blivit riktigt geggiga med denna nyhet. Kanske också att medlemmarna här är liiiite bättre, vad vet jag?

Nåväl, ville bara säga tack! (Ja, jag reggade mig bara för att skriva detta)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av pizzathehut:

Jag måste bara säga att jag uppskattar nivån i tråden. Jag antar att det till viss del handlar om moderering, eftersom andra spelsajters kommentarsfält och forum blivit riktigt geggiga med denna nyhet. Kanske också att medlemmarna här är liiiite bättre, vad vet jag?

Nåväl, ville bara säga tack! (Ja, jag reggade mig bara för att skriva detta)

Välkommen! Ja, vi har modererat tråden, det rör sig om cirka tio inlägg, vilka kunde ha varit färre om vi inte behövt ta bort inlägg som svarade på inlägg som modererades bort. Så överlag skulle jag säga att tonen här är bättre, och det är vi stolta över. Något vi alla kan klappa oss själva på axeln för.

Det är lätt att fokusera på det negativa, att folk "rasar" över detta beslut, men då fokuserar man på en minoritet. Så istället säger jag tack till dig, och er andra, som fortsätter att skapa Sveriges bästa spelcommunity.

Välkommen!


signatur
Medlem

Så istället för att ha lite trevliga nyheter i någon timme så ska vi fortsätta med elände och mörker 24/7... ok, trist. Det som händer i USA är för jävligt men måste hela världen stanna för det?

Avstängd

Intressant.
Att man ställer in ett evenemang pga det som har hänt/händer i Usa.
Det säger en del om vilken position dem har i världen.

Skrivet av Grukk:

Såg fram emot torsdag, men det är ju såklart de som bestämmer hur de vill att deras möjliga reveal ska förknippas med.

Skönt att det är framskjutet och inte inställt! Vi har väntat rätt länge, vi kan vänta ett tag till

Då det är framskjutet.
Så är det eventuellt för att det kan ha en effekt på Sony’s ekonomi.
Inte för att dem bryr sig vad som har skett.

Skrivet av NuZ:

Är det inte gaming som skulle kunna föra människor samman? En hobby där etnicitet, kön och religion inte spelar roll?

Detta är garanterat en framstå som ”Good guy” handling av Sony och kanske gynnar dem ekonomiskt. Eller något tekniskt strul. Min åsikt när just ett sådant här event hade fått många att ge f*n i att plundra städer och föra illdåd. När man tar till våld på oskyldiga och plundrar hela städer, då tappar man all min respekt. Fruktansvärt det som hänt och visar brister i Amerikas polisiära utbildningar. Tror inte han blev gripen bara för han var färgad helt sonika på stan lixom. Polisen var ju av spanskt ursprung också. Utan han härjade nog en hel del också. Bara syre åt elden som pyrt länge i staterna.

Nu är det som det är och tyvärr även detta. Hoppas det bara är en vecka eller 2. Sony måste visa upp grejjer nu när MS har försprånget. Sugen på att se hur konsolen ser ut!!!! Ge mig inblick nu!!!

Jag vill tro att det är mer komplex än så.
Svarta som andra folkraser känner sig redan väldigt nedtryckta.
Och sedan att polisen triggade igång en situation är polisens fel och den skulden bör inte läggas på dem som skapar upplopp.

Man måste våga se när staten eller makten gör fel.
Hade dem som begått detta brott fått fängelse som vanliga medborgare då hade upploppen inte uppstått.

Skrivet av SWEBarb:

ska vi sluta leva för det är lite oroligt i usa? löjligt.... detta handlar ju om spel? o inte politik o allt det dära som händer... tycker spel är bra att presentera i dessa tider, the show must go on. jag menar switch säljer ju som aldrig förr nu i dessa tider, märkligt sony tycker man ska ställa in för att det händer lite grejer i usa...

Dem gör det för att skapa pr

It's not a lake, it's an ocean

Jag fattar grejen, men ändå inte. Det som hänt i USA är förfärligt, men perspektivet blir ju väldigt skevt. Det händer förfärliga saker varje dag. Jag vet att det är ett trött påstående, men det är ju sant. En person dör i ett polisingripande i USA och det blir så stort att Sony känner sig tvungna att ställa in ett event.

Nåväl. De verkar ju vilja hålla korten nära bröstet att de nog inte har något emot att vänta lite till.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av A1200G:

Tråkigt, hoppas bara TLOU part II inte flyttas fram igen.

Det är nog däremot ingen risk.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tråkigt med detta hemlighetsmakeri men får väll hoppas det kommer några nyheter snart folk vill ju veta lixom det vill ju jag iaf

Avstängd
Skrivet av Alienshade:

Det som händer i USA nu tar säkert inte slut så snabbt. Så jag förväntar mig att det kan bli uppskjutet ett bra tag. Och sen så kan det säkert bli oroligt på flera platser i världen på grund av läget.

Vill inte tro att Sony bryr sig så mkt.
Tror att alla storföretag kan ”ge ifrån sig lite”.
Men när ekonomin kommer på spel.
Så är företagen som du å jag.

Krossar allt och alla som står i vägen.
Så högst om en månad. Så borde vi se det som vi skulle få se på torsdag.

Skrivet av Map-pen:

Så istället för att ha lite trevliga nyheter i någon timme så ska vi fortsätta med elände och mörker 24/7... ok, trist. Det som händer i USA är för jävligt men måste hela världen stanna för det?

Ja.

Gnällkuk

Spontant känns det som företagen försöker plocka billiga politiska poäng, visst är det en extraordinär situation just nu och en debatt som förtjänar att lyftas, men att det skulle ha någon inverkan på ett digitalt event förstår jag inte.

CoD valde att skjuta på sin nya säsong också av samma anledning och som andra tidigare varit inne på känns det ju som något som går stick i stäv mot den rådande situationen. När pandemin bört ut så var många snabba med att rabattera spel eller ge bort dem för att folk skulle stanna hemma.

Nu när det är både pandemi och upplopp känns det väl mer aktuellt än någonsin att få människor ett skäl till att stanna hemma. Visst är det viktigt att folk får protestera (fredligt), men när det finns få ljusglimtar för stunden så tycker man ju att presentation och släpp av nya spel eller dylikt borde vara högt på agendan.

Nu är bara mitt spontana intryck att man plockar billiga poäng, jag ska inte säga att det som pågår där är en skitsak, men för en stor del av världen så bryr man ju sig inte ett skvatt. Det skrivs spaltmeter om detta i media medans religösa fundementalister kan slakta en hel by någonstans i Afrika och det blir en liten notis.

I Sydamerika har det pågått och pågår upplopp, protester och dylikt mot korrumption och länder som går åt pipsvängen, har inte heller sett där att Sony eller Activision brytt sig ett skvatt så då känns det här lite som hyckleri för mig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör

Detta var nog inget enkelt beslut för Sony. De väger spelarnas besvikelse över förseningen mot risken att demonstrationerna håller i sig och växer, och påverkar samhället rejält. Då riskerar Sony att se väldigt cyniska ut för att ha kört sitt event ändå. Jag kan förstå att de inte vill riskera att hamna där.


signatur
Medlem

Alla vill rida på den här stormen, sony är knappast ensamma. Tråkigt som fan, men inget vi kommer att dö av.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Detta var nog inget enkelt beslut för Sony. De väger spelarnas besvikelse över förseningen mot risken att demonstrationerna håller i sig och växer, och påverkar samhället rejält. Då riskerar Sony att se väldigt cyniska ut för att ha kört sitt event ändå. Jag kan förstå att de inte vill riskera att hamna där.

Det enda "legitima" skälet jag kan se är att man planerat att göra en stor marknadspush och nu väljer att strunta i det för att inte drunkna i USA under rapportering av protesterna i media. Tror väldigt lite att det har att göra med att man bryr sig ett uns om vad som pågår där just nu. För Sonys del är det ju avtäckandet av spel, första de visar förutom handkontrollen och då vill man nog försäkra sig om att så mycket som möjligt av marknadsföringen kring dem och spelen inte går förlorad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

Med risk för att hänge mig åt sådant vi sagt "nej tack" till i tråden så vill jag ändå delge hur jag ser på saken. Jag har helt ärligt lite svårt för den grava cynismen bakom påståendet att "Företag tar bara ställning för att få gratis marknadsföring". Eller att det skulle vara hyckleri att de väljer att engagera sig i just denna sak, och inte alla de andra övergrepp och vidrigheter som sker i världen. Hela tiden.

Jag förstår dock de som hade sett fram emot att se nya spel, att eskapismen spelen erbjuder är något vi alla har haft nytta av under de rådande omständigheterna. Jag ser dock inte någon direkt koppling mellan "Hej, här är ett gratis spel under pandemin" och "vi väntar lite med att slå på stora trumman kring våra nya spel pga massiva oroligheter i en av världens stormakter". Visst, båda ger företagen en viss mån av kreddpoäng, men jag tror inte på någon svartvit sanning. I någon riktning.

Att navigera i sådana här frågor är som Tompa sa inte lätt, det kommer alltid finnas de som ifrågasätter och spekulerar i eventuella bakomliggande, bidragande orsaker. Jag ser dock inte hur något positivt kan komma ur sådana diskussioner.

Så jag ber er igen, ta ett steg tillbaka. Ta in alla faktorer och känner du att du saknar parametrar för att göra en kvalificerad gissning är det kanske bättre att avstå från att skriva ett inlägg.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Detta var nog inget enkelt beslut för Sony. De väger spelarnas besvikelse över förseningen mot risken att demonstrationerna håller i sig och växer, och påverkar samhället rejält. Då riskerar Sony att se väldigt cyniska ut för att ha kört sitt event ändå. Jag kan förstå att de inte vill riskera att hamna där.

Sony vek sig för Nord Koreas hot om att avslöja korruption inom Sonys ledning, vilket resulterade i att filmen The Interview inte visades i de flesta biografer.

Om det inte påverkar ett företagets image, varför låtsas bry sig nu.

Det som sker nu i USA är troligtvis bara början. Kommer nog bli ännu värre när människor inte längre har råd att betala av sitt hus eller sin hyra. Rätt tid för storbolagen att hypa sitt överflödiga skit kommer nog inte finnas en bra tid framöver...

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Spontant känns det som företagen försöker plocka billiga politiska poäng, visst är det en extraordinär situation just nu och en debatt som förtjänar att lyftas, men att det skulle ha någon inverkan på ett digitalt event förstår jag inte.

CoD valde att skjuta på sin nya säsong också av samma anledning och som andra tidigare varit inne på känns det ju som något som går stick i stäv mot den rådande situationen. När pandemin bört ut så var många snabba med att rabattera spel eller ge bort dem för att folk skulle stanna hemma.

Nu när det är både pandemi och upplopp känns det väl mer aktuellt än någonsin att få människor ett skäl till att stanna hemma. Visst är det viktigt att folk får protestera (fredligt), men när det finns få ljusglimtar för stunden så tycker man ju att presentation och släpp av nya spel eller dylikt borde vara högt på agendan.

Nu är bara mitt spontana intryck att man plockar billiga poäng, jag ska inte säga att det som pågår där är en skitsak, men för en stor del av världen så bryr man ju sig inte ett skvatt. Det skrivs spaltmeter om detta i media medans religösa fundementalister kan slakta en hel by någonstans i Afrika och det blir en liten notis.

I Sydamerika har det pågått och pågår upplopp, protester och dylikt mot korrumption och länder som går åt pipsvängen, har inte heller sett där att Sony eller Activision brytt sig ett skvatt så då känns det här lite som hyckleri för mig.

Det är väldigt intressant.
Att man alltid reagerar på Usa.
Ska inte gå in i några konspirationsteorier.
Men, min hjärna får för sig att visa saker stämmer in.

Hela världen stannar då något händer i Usa.
Är det verkligen bara så att Sony räds för vad som kan komma hända deras ekonomi?
Eller är det för att plocka lite politiska poäng? Som du sa.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med risk för att hänge mig åt sådant vi sagt "nej tack" till i tråden så vill jag ändå delge hur jag ser på saken. Jag har helt ärligt lite svårt för den grava cynismen bakom påståendet att "Företag tar bara ställning för att få gratis marknadsföring". Eller att det skulle vara hyckleri att de väljer att engagera sig i just denna sak, och inte alla de andra övergrepp och vidrigheter som sker i världen. Hela tiden.

Jag förstår dock de som hade sett fram emot att se nya spel, att eskapismen spelen erbjuder är något vi alla har haft nytta av under de rådande omständigheterna. Jag ser dock inte någon direkt koppling mellan "Hej, här är ett gratis spel under pandemin" och "vi väntar lite med att slå på stora trumman kring våra nya spel pga massiva oroligheter i en av världens stormakter". Visst, båda ger företagen en viss mån av kreddpoäng, men jag tror inte på någon svartvit sanning. I någon riktning.

Att navigera i sådana här frågor är som Tompa sa inte lätt, det kommer alltid finnas de som ifrågasätter och spekulerar i eventuella bakomliggande, bidragande orsaker. Jag ser dock inte hur något positivt kan komma ur sådana diskussioner.

Så jag ber er igen, ta ett steg tillbaka. Ta in alla faktorer och känner du att du saknar parametrar för att göra en kvalificerad gissning är det kanske bättre att avstå från att skriva ett inlägg.

Vidrigheter som sker i världen? Typ som hur det sett ut i fabrikerna konsolerna tillverkats? Jag kan snarare inte förstå hur man inte kan vara annat än cynisk mot dessa storbolag.

Medlem

Dumt att ställa in. Varför stanna det roliga pga kravaller.
Det pågår så mycket annat hemskt i världen, svält, krig som är värre.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Sony vek sig för Nord Koreas hot om att avslöja korruption inom Sonys ledning, vilket resulterade i att filmen The Interview inte visades i de flesta biografer.

Om det inte påverkar ett företagets image, varför låtsas bry sig nu.

Det som sker nu i USA är troligtvis bara början. Kommer nog bli ännu värre när människor inte längre har råd att betala av sitt hus eller sin hyra. Rätt tid för storbolagen att hypa sitt överflödiga skit kommer nog inte finnas en bra tid framöver...

Oklart vart du får din info ifrån, men vad jag minns valde Sony att inte visa filmen p.g.a. hackarnas förtäckta hot (med 9/11 referenser) om att attackera biografer som visade filmen. Som resultat av hoten tog även flertalet stora amerikanska biografkedjor självmant beslutet att inte visa filmen. Sonys val då är därmed helt i linje med deras val nu, där man rättar sig efter rådande stund (särskilt då händelser i USA).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

CoD valde att skjuta på sin nya säsong också av samma anledning och som andra tidigare varit inne på känns det ju som något som går stick i stäv mot den rådande situationen.

Säsongen hade förmodligen presenterats på Sonys PK, då Sony har marknadsrättigheterna.
Dom hade förmodligen inget val ändå.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med risk för att hänge mig åt sådant vi sagt "nej tack" till i tråden så vill jag ändå delge hur jag ser på saken. Jag har helt ärligt lite svårt för den grava cynismen bakom påståendet att "Företag tar bara ställning för att få gratis marknadsföring". Eller att det skulle vara hyckleri att de väljer att engagera sig i just denna sak, och inte alla de andra övergrepp och vidrigheter som sker i världen. Hela tiden.

Jag förstår dock de som hade sett fram emot att se nya spel, att eskapismen spelen erbjuder är något vi alla har haft nytta av under de rådande omständigheterna. Jag ser dock inte någon direkt koppling mellan "Hej, här är ett gratis spel under pandemin" och "vi väntar lite med att slå på stora trumman kring våra nya spel pga massiva oroligheter i en av världens stormakter". Visst, båda ger företagen en viss mån av kreddpoäng, men jag tror inte på någon svartvit sanning. I någon riktning.

Att navigera i sådana här frågor är som Tompa sa inte lätt, det kommer alltid finnas de som ifrågasätter och spekulerar i eventuella bakomliggande, bidragande orsaker. Jag ser dock inte hur något positivt kan komma ur sådana diskussioner.

Så jag ber er igen, ta ett steg tillbaka. Ta in alla faktorer och känner du att du saknar parametrar för att göra en kvalificerad gissning är det kanske bättre att avstå från att skriva ett inlägg.

Det är väldigt svart och vit.
Det är ju intressant att Sony inte bryr sig om andra händelser i världen.
Men man förstår.

Det är helt andra saker som står på spel.
Och då backar Sony till och med.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med risk för att hänge mig åt sådant vi sagt "nej tack" till i tråden så vill jag ändå delge hur jag ser på saken. Jag har helt ärligt lite svårt för den grava cynismen bakom påståendet att "Företag tar bara ställning för att få gratis marknadsföring". Eller att det skulle vara hyckleri att de väljer att engagera sig i just denna sak, och inte alla de andra övergrepp och vidrigheter som sker i världen. Hela tiden.

Jag förstår dock de som hade sett fram emot att se nya spel, att eskapismen spelen erbjuder är något vi alla har haft nytta av under de rådande omständigheterna. Jag ser dock inte någon direkt koppling mellan "Hej, här är ett gratis spel under pandemin" och "vi väntar lite med att slå på stora trumman kring våra nya spel pga massiva oroligheter i en av världens stormakter". Visst, båda ger företagen en viss mån av kreddpoäng, men jag tror inte på någon svartvit sanning. I någon riktning.

Att navigera i sådana här frågor är som Tompa sa inte lätt, det kommer alltid finnas de som ifrågasätter och spekulerar i eventuella bakomliggande, bidragande orsaker. Jag ser dock inte hur något positivt kan komma ur sådana diskussioner.

Så jag ber er igen, ta ett steg tillbaka. Ta in alla faktorer och känner du att du saknar parametrar för att göra en kvalificerad gissning är det kanske bättre att avstå från att skriva ett inlägg.

Jag tror det är sunt att vara kritisk och cynisk idag, givetvis ska man inte snöa in för djupt på ideologiska diskussioner där man närmast går mot konspirationsteorier. Ofta tycker jag mig se en extremt polariserande diskussion där man antingen går på full attack på den kritiska linjen med lite för stora kraftord och lite för snabba slutsatser på liten information, men det är precis likadant åt andra hållet där man sväljer allt som sägs med hull och hår utan att ha något som helst kritiskt tänkande bakom.

Jag kan förstå om redaktionen på FZ inte tar en tydlig ställning till vissa saker eftersom det är viktigt att man åtminstone framstår som politiskt oberoende (indikerar inte att ni lutar åt något håll) eller inte tar ställning för eller emot vissa pågående världshändelser. Däremot tycker jag att det är sunt att diskutera kring ämnena, så länge som det inte eskalerar i någon form av meningslös pajkastning där man inte är villig att lyssna på kritik och bemöta den utan att nedvärdera kriterkn med härskartekniker eller dylikt.

Men i sak håller jag med, det är lätt att känslorna tar överhand och man uttrycker sig onödigt hårt med risken för att folk går till personangrepp och dylikt och då finns det ju absolut inget konstruktivt längre med diskussionen. I ett anonymt forum så är väl risken dessutom överhängande, men jag tycker att man kan ge det ett ärlig chans. Blir det däremot så att någon får släppa allt de har för händerna för att moderera en tråd så är det givetvis ohållbart.

Allt är ju självklart aldrig helt svart och vitt som du påstår påpekade och visst kan det finnas personer och företag som inte försöker göra en billig poäng, men det är trots allt privatägda företag och vi lever i ett kapitalsamhälle. Vi minns ju alla kontroversen kring Blitzchung tidigare och då känns det ju som det blir motsägande att säga att man inte ägnar sig åt politik med dessa två som referenser.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-11-20-bobby-kotic...

https://twitter.com/CallofDuty/status/1267626497902174208

Så ja, jag är nog mer lagd åt det cyniska hållet men det får stå för mig och jag diskuterar gärna saken med andra, så länge som vi kan diskutera på ett vuxet och civiliserat sätt

EDIT: rättstavade lite och skrev om lite där jag fick hjärnsläpp och valde fel ord :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av kalaspuffar:

Ett i-landsproblem, helt ärligt. Det kommer när det kommer.

Jag känner väl lite likadant, all skit som händer runt om i världen just nu känns detta som en bagatell. Jag tror inte heller det är över den 16e, långt ifrån...så vi ska antagligen förvänta oss fler förseningar och uppskjutna event.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror det är sunt att vara kritisk och cynisk idag, givetvis ska man inte snöa in för djup på ideologiska diskussioner där man närmast går mot konspirationsteorier. Ofta tycker jag mig se en extremt polariserande diskussion där man antingen går på full attack på den kritiska linjen med lite för stora kraftord och lite för snabba slutsatser på liten information, men det är precis likadant åt andra hållet där man sväljer allt som säger med hull och hår utan att ha något som helst kritiskt tänkande bakom.

Jag kan förstå om redaktionen på FZ inte tar en tydlig ställning till vissa saker eftersom det är viktigt att man åtminstone framstår som politiskt oberoende eller inte tar ställning för eller emot vissa pågående världshändelser. Däremot tycker jag att det är sunt att diskutera kring ämnena, så länge som det inte eskalerar i någon form av meningslös pajkastning där man inte är villig att lyssna på kritik och bemöta den t ex.

Men i sak håller jag med, det är lätt att känslorna tar överhand och man uttrycker sig onödigt hårt med risken för att folk går till personangrepp och dylikt och då finns det ju absolut inget konstruktivt längre med diskussionen. I ett anonymt forum så är väl risken dessutom överhängande, men jag tycker att man kan ge det ett ärlig chans. Blir det däremot så att någon får släppa allt de har för händerna för att moderera en tråd så är det givetvis ohållbart.

Allt är ju självklart aldrig helt svart och vitt som du påstår och visst kan det finnas personer och företag som inte försöker göra en billig poäng, men det är trots allt privatägda företag och vi lever i ett kapitalsamhälle. Vi minns ju alla kontroversen kring Blitzchung tidigare och då känns det ju som det blir motsägande att säga att man inte ägnar sig åt politik med dessa två som referenser.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-11-20-bobby-kotic...

https://pbs.twimg.com/media/EZeC0ssUcAAlyNO?format=jpg&name=l...

https://twitter.com/CallofDuty/status/1267626497902174208

Så ja, jag är nog mer lagd åt det cyniska hållet men det får stå för mig och jag diskuterar gärna saken med andra, så länge som vi kan diskutera på ett vuxet och civiliserat sätt

Säga att det inte har en politisk börda är naivt.
Men dem som sitter i ledningen i sådana företag är oftast väldigt bra utrustade med information.
Så dem vet väl hur dem ska agera i en vis situation.

Och dem kanske vet någonstans att detta får Sony att se bra ut.
Och med det som utgångspunkt.
Så blir resultatet att man skjuter upp det event som skulle äga rum i torsdags.

Medlem

Kan vi försöka hålla en godare ton i tråden, jag blir faktiskt lite illa berörd av vissa kommentarer, tack.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av matt76:

Oklart vart du får din info ifrån, men vad jag minns valde Sony att inte visa filmen p.g.a. hackarnas förtäckta hot (med 9/11 referenser) om att attackera biografer som visade filmen. Som resultat av hoten tog även flertalet stora amerikanska biografkedjor självmant beslutet att inte visa filmen. Sonys val då är därmed helt i linje med deras val nu, där man rättar sig efter rådande stund (särskilt då händelser i USA).

Jag kan ha fel om just anledning till att de inte visade filmen i biografer. Officiella anledningen var direkta hot om våld, har för mig dock jag läste om att inofficiellt handlade om att Sonys inte ville korruption inom företaget skulle avslöjas, hittar dock inte den artikeln.

Dock visade sig senare att det fanns korruption i bland annat en affärsdeal i Indien...
https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/sony-probing-ind...

Samt hotade de journalister att inte skriva något om läckorna...
https://www.standard.co.uk/news/techandgadgets/sonys-lawyers-...

Medlem

Jag ber om ursäkt för att jag spårar iväg lite off-topic, men frågar smått försynt efter delar till min tidsmaskin - saknar bl.a. DeLorean och plutonium. Känner viss lust att hoppa över 2020.

Skämt åsido är det här ett beslut som är förståeligt, att försöka lansera/marknadsföra en produkt på en tongivande marknad (som USA får räknas till) när landet genomgår en betydande kris, som säkerligen påverkar många från så väl Sonys håll, som partners, som kunder... det känns rimligt att de väljer att avvakta.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Du hittade troligen ingenting eftersom det inte finns något att hitta. De två artiklarna du länkade har för övrigt ingen koppling till Sonys beslut kring filmen ifråga, så oklart varför de ens nämns.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Varför är det så många som alltid måste hitta en anledning annan än den uppenbara så fort det "händer något"?

Diverse konspirationsteorier och spekulationer om att man vill vinna "politiska poäng" och så vidare blir ju bara löjliga ibland.

Kan det inte vara så enkelt att man inte vill köra detta samma dag som hela USAs blickar kommer vara fokuserade på den minnesgudstjänst som kommer att äga rum för George Floyd?

Gnällkuk
Skrivet av Margy:

Varför är det så många som alltid måste hitta en anledning annan än den uppenbara så fort det "händer något"?

Diverse konspirationsteorier och spekulationer om att man vill vinna "politiska poäng" och så vidare blir ju bara löjliga ibland.

Kan det inte vara så enkelt att man inte vill köra detta samma dag som hela USAs blickar kommer vara fokuserade på den minnesgudstjänst som kommer att äga rum för George Floyd?

Uppenbar för vem, dig? Det är inte uppenbart för alla andra och att kalla det för konsipirationsteorier är ju en grov överdrift, det är liksom inte månlandningen vi diskuterar här. Det handlar bara om att man är kritisk och inte köper allt som matas en, vilket syfte det nu än må vara.

Jag finner det minst lika troligt att de skjuter på det av anledning till att de har, eller ska investera stort i marknadsföring knutet till eventet som att de skjuter på det, av humanitära och etiska skäl. Eller, nu ljög jag. Personligen tror jag mer att det lutar mot det sistnämnda.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar