Bakåtkompatilbel PS3 - Vad bör man tänka på?

Sida 1 av 1
2020-05-31 00:39
Bakåtkompatilbel PS3 - Vad bör man tänka på?

Tänkte införskaffa en PS3:a som är bakåtkompatibel med PS2-spel; har dock ingen större erfarenhet av sådana konsoler. Vad bör man tänka på? Någon som har någon erfarenhet?

Ctrl
2020-05-31 10:25

Är det inte så att det bara är den amerikanska som är 100% bakåt kompatibel? Vet att den 60gb Fat som släpptes i EU inte hade något speciellt chip. Jag hade den gamla 60gb förr i tiden. Men hade ändå en PS2 upptill. Den hade jag installerat med en HD så att jag slapp skivorna när jag lagt in de på hårddisken. Laddtiderna var sjukt mycket snabbare också. Hade chippat min ps2 med, men vet inte om det krävs för hd laddning. Så länge sedan jag hade den nu, så minns inte detaljerna riktigt. Kanske är så att det behöver vara den tjocka ps2 varianten. Jag hade nätverksadaptern som hårddisken kopplades in på. Jag hade IDE varienten, men vet att idag så finns det med Sata kontakter med.

Grukk
2020-05-31 10:50
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tänkte införskaffa en PS3:a som är bakåtkompatibel med PS2-spel; har dock ingen större erfarenhet av sådana konsoler. Vad bör man tänka på? Någon som har någon erfarenhet?

Vad jag vet så är det bara 60GB-varianten som är bakåtkompatibel av de Europeiska modellerna.
I USA tror jag det fanns 40GB och 80GB-varianter som också var bakåtkompatibla, men inte i Europa.
Det var dock väldigt längesedan jag kollade upp något om detta.

Jag har en Amerikansk 60GB-konsol, så har inte behövt tänka så mycket på det. Använder dock den sällan. Blir tyvärr väldigt lite PS2-spelande för mig.

Däremot så kan det vara bra att veta att många Phat PS3 börjar krångla efter ett tag, i större grad än Slim- och Superslim-varianterna.

Sida 1 av 1