Satisfactory-releasen på Steam early access försenas – släpps 8 juni

Robot
Satisfactory-releasen på Steam early access försenas – släpps 8 juni

Ett tillfredsställande datum som garanterat inte är fabricerat.

#Coffee-stain-studios, #Satisfactory


Medlem

kul spel!


signatur

//monster

Medlem

Väldigt beroendeframkallande spel! Tänkte vänta med att spela det tills det är helt färdigt nu.


signatur

IDKFA

Medlem

Kommer det gå att spela cross-play mellan Steam och Epic?

Medlem

Ska bli kul att äntligen få testa spelet, det verkar väldigt intressant även om det är långt ifrån färdigt fortfarande.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Kommer det gå att spela cross-play mellan Steam och Epic?

Tror det är planen. Om Steam-versionen använder Steamworks för multiplayer lär det inte bli någon cross-play, men om de fortsätter använda EOS så finns det god chans.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tror det är planen. Om Steam-versionen använder Steamworks för multiplayer lär det inte bli någon cross-play, men om de fortsätter använda EOS så finns det god chans.

Hur fungerar EOS för Steam-användare? Måste de logga in med sitt Epic-konto för att spela online?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Hur fungerar EOS för Steam-användare? Måste de logga in med sitt Epic-konto för att spela online?

Förmodligen krävs det väl någon sorts koppling mellan de två kontona. Har inte spelat något spel som använder det själv, så kan bara gå efter sammanfattningen av EOS. EOS är ganska nytt så vet inte rakt av vilka spel som använt det för cross-play hittills.

Medlem

När man byggt en helt symmetrisk fabrik som använder alla inkommande resurser med jämna siffror, då rinner det nästan till i brallan! Ett givet köp för dig som gillar planering och strukturering

Medlem

Förstår jag rätt; spelet är redan släppt till PC på epic store och har varit ute i ett år?
Det blir nu förskjutet 6 dagar(?) vid release på steam med motivation att "det är inte bra än, vi måste fixa det"... Är det bara jag som reagerar på denna motivering?
Om det var Death stranding som kommer från konsol, hade jag förstått.. Eller är det Gameplay som är så pass "broken" att det måste fixas? Fallout76? ☺️

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Förstår jag rätt; spelet är redan släppt till PC på epic store och har varit ute i ett år?
Det blir nu förskjutet 6 dagar(?) vid release på steam med motivation att "det är inte bra än, vi måste fixa det"... Är det bara jag som reagerar på denna motivering?
Om det var Death stranding som kommer från konsol, hade jag förstått.. Eller är det Gameplay som är så pass "broken" att det måste fixas? Fallout76? ☺️

Spelet är i Early Access så det är inte klart. Även det som släpps till steam är early access. Så jag kan hålla med om att uttrycket är lite konstigt men jag antar att de hittat något allvarligt fel som kanske gör att det inte fungerar alls för vissa och då kan det ju vara värt att det skjuts på det lite.

Medlem

Dem vet att steam har ett fullt fungerande (oftast) review system, är spelet skit så kommer det rate'as som skit. Och då säljer de mindre.

ELF
Medlem

Inväntar GoG släpp istället. Går och lägger mig i ide så länge.

Skrivet av Nelfie:

Dem vet att steam har ett fullt fungerande (oftast) review system, är spelet skit så kommer det rate'as som skit. Och då säljer de mindre.

"Fullt fungerande" som sagt. Folk fattar inte vad alpha/beta/early access är och sågar det totalt med recensions systemet redan innan släpp om det buggar minsta lilla.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Inväntar GoG släpp istället. Går och lägger mig i ide så länge.

"Fullt fungerande" som sagt. Folk fattar inte vad alpha/beta/early access är och sågar det totalt med recensions systemet redan innan släpp om det buggar minsta lilla.

Använder inte steam så mycket men vänta, har de recension på early access?


signatur

IDKFA

ELF
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Använder inte steam så mycket men vänta, har de recension på early access?

Ja.
Är ganska kluven över det systemet. Bra att man kan säga vad man tycker även under early access, men när 90% av användarna missbrukar det så är det bättre att det är låst fram till release.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Ja.
Är ganska kluven över det systemet. Bra att man kan säga vad man tycker även under early access, men när 90% av användarna missbrukar det så är det bättre att det är låst fram till release.

Vilken skit faktiskt, kanske görs redan men en nollställning av recensioner och kommentarer vid release kanske vore på sin plats?

Måste vara kul att jobba som utvecklare och få en massa skit för saker som inte ens är klara...


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vilken skit faktiskt, kanske görs redan men en nollställning av recensioner och kommentarer vid release kanske vore på sin plats?

Måste vara kul att jobba som utvecklare och få en massa skit för saker som inte ens är klara...

Hade spelet varit gratis hade jag hållt med dig. Klarar de av att ta betalt för spelet bör de också kunna klara av negativ kritik.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade spelet varit gratis hade jag hållt med dig. Klarar de av att ta betalt för spelet bör de också kunna klara av negativ kritik.

Helt underbart svar. Dessutom är det långt från alla som missbrukar recensioner.
Tycker recensionerna är bra, men man får ha igång skallen när ma läser dem och fundera lite själv. Bara ha siffran i tanke brukar vara dåligt underlag, även vid professionell recension.

1
Skriv svar