Bekräftat - Playstation 5-event i juni!

Medlem

Sony är smarta; de hajpar inte över och lovar "gameplay" som Microsoft. De utlovar en förstatitt på vad vi kan förvänta oss att spela i höst. Sony har spelat sina kort rätt- oavsett om de visar trailers eller ren gameplay kommer fansen att bli nöjda.

Medlem

Hoppas för dem att de bara visar gameplay. Folk är bevisligen less på trailers.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hoppas för dem att de bara visar gameplay. Folk är bevisligen less på trailers.

Varför måste man ta det så extremt åt ett håll? Går de inte bra med en blandning av båda?

Folk blev såklart missnöja när MS i en vecka basunerade ut "Xbox Series X gameplay-premiär" och sedan visade man väldigt lite gameplay och en hel del av det var inte ens på en Series X.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hoppas för dem att de bara visar gameplay. Folk är bevisligen less på trailers.

Skrivet av Margy:

Varför måste man ta det så extremt åt ett håll? Går de inte bra med en blandning av båda?

Folk blev såklart missnöja när MS i en vecka basunerade ut "Xbox Series X gameplay -premiär" och sedan visade man väldigt lite gameplay och en hel del av det var inte ens på en Series X.

Personligen gillar jag bra cgi-trailers.

Men ja, enbart CGI-trailers är ingen höjdare, så precis som @Margy säger, en blandning av trailers+gameplay är det bästa enligt mig.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hoppas för dem att de bara visar gameplay. Folk är bevisligen less på trailers.

Trailers på torsdag till nya storspel och sen får varje spel ett eget State of play-event med gameplay och fullt fokus? Skulle kunna låta som ett bra upplägg för att göra så inget spel kommer i skymundan

Medlem
Skrivet av Fezk:

Personligen gillar jag bra cgi-trailers.

Men ja, enbart CGI-trailers är ingen höjdare, så precis som @Margy säger, en blandning av trailers+gameplay är det bästa enligt mig.

Jag med, är inte så noga själv när vi inte sett så mycket av spelet. Ser gärna flera fläskiga trailers fram till närmre release.

Medlem

Nooo! Ska upp 05:00 dagen efter?! Hur ska man orka sitta uppe?! :'(

Medlem
Skrivet av jehuty:

Nooo! Ska upp 05:00 dagen efter?! Hur ska man orka sitta uppe?! :'(

Jag ställer mig mer frågandes till hur man kan gå å lägga sig tidigare än 22 oavsett när larmet ringer ;P.

Medlem

Har dykt upp rykten på två titlar som kommer visas upp på eventet, varav ett är "ganska" stort, båda från Square Enix:

Final Fantasy XVI samt ett nytt IP kallat Crimson Arbitrium - Agni's Anthology - Open-world action RPG/JRPG.

Ben Taylor, technical director för Square Enix i Japan Twittra detta(nu är det dock borttaget, av någon anledning, hmm?)

Blir nog ett fullspäckat event.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

"The future of gaming" Hehe, som PC spelare fnissar man ju allt lite

Medlem

Gör man verkligen det, då det är rätt underförstått att det är spelen som åsyftas och inte hårdvaran. Ett spel kan, oavsett hårdvara, definiera framtidens spelande, både bokstavligen och bildligt.

Om utgångspunkten enbart är från ett hårdvaruperspektiv då kanske det går att dra på smilbanden lite


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Man missar ju så många spel om man bara kör PC, många av Sonys grymma spel och alla Nintendos fantastiska spel. Det går ju inte helt enkelt.

Medlem

https://www.playstationlifestyle.net/2020/05/27/38-ps5-games-...

Läckta tredje part titlar till PS5an. Inget som jag blir direkt hypad av. Hoppas vi får se lite Första part titlar den 4:e

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

https://www.playstationlifestyle.net/2020/05/27/38-ps5-games-...

Läckta tredje part titlar till PS5an. Inget som jag blir direkt hypad av. Hoppas vi får se lite Första part titlar den 4:e

"Läckta" - den listan är väl mer eller mindre vad dom antar kommer kunna spelas på PS5 + det mesta har redan nämnts/pratats om tidigare. Är väl alltid trevligt med tredje-part, men listan är högst medioker när det kommer till nya utannonseringar kan man väl säga. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag skulle saker som kommer från releasdagen fram till ett år.

Vill inte bara se en massa spel men vill se en övergripande blick över vad som planeras första året.

Vill se en öppenhet som Google misslyckades med stadia, jag vill veta vilka funktioner som inte finns dag 1 (om det är något) och när det kommer.

It's not a lake, it's an ocean

Konsolen. Och Silent Hill.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd
Skrivet av eCore:

"The future of gaming" Hehe, som PC spelare fnissar man ju allt lite

Lite Arrogant.
Inget fel i det.
Då det finns en sanning i det.

Medlem

Full bakåt kompabilitet ps1 2 3 4.
PS VR 2 som ska komma enligt Sony.
Alla andra upplevelser kan man få på en PS3 eller PS4 med lite random skillnad. förutom att ps5 laddar fortare dårå.

Medlem

"Fan-made hypetrailer"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Backloggens befriare

Half-life 3!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Medlem

Jag hoppas att ett stort lanseringsspel avslöjas. Det är det viktigaste för mig nu. Tyvärr såg jag att Horizon 2 ryktas att bli ett 2021-spel i stället. Dock säger även ryktet som andra rykten att grafiken ska vara fullkomligt galen och standardsättande. I så fall kanske jag inväntar ett köp tills det.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Man kan hoppas att dom visar gameplay och inte bara en hög med trailers.

Dem gör nog inte om tabben som ubisoft gjorde med valhalla eller Sonys egna "ps5 spec's with mark cerny" sömnpiller event.

Jag längtar iaf.. Äntligen!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@Konstig Inombords: Ja nu var det menat med glimten i ögat ändå. Men man stör sig ändå när det skrivs så

Medlem
Skrivet av magma:

Nu får dom ta och visa konsolen!

Ja det har varit länge nog

Medlem

Annonserar de Horizon Zero Dawn 2 så blir PS5 den första konsol i next gen som jag skaffar då jag älskar första spelet. Och jag hoppas att allt de visar är ingame stuff, inga cg trailers tack även om jag tycker de är coola. De kan visa cg trailers senare om de så måste. Men de får gärna visa upp vad PS5 går för och spel i med grafik i klass med det UE5 visade som ska körts på en PS5, hade varit en dröm i så fall.

Nu sitter jag bara och väntar på att Horizon Zero Dawn ska släppas på PC (steam) som det ska göra denna sommar, även om jag redan har det på PS4 Pro så kommer min dator palla att ge bättre FPS än PS4an.

Medlem

Jag hoppas Tales of Arise kommer till ps5.

Medlem

Man gör tydligen reklam för detta event på TV i USA så det är nog inte något man hafsigt "slängt ihop" lite fort.

Medlem

@Margy: Det bådar gott!

Medlem

Eventet stoppas.

123
Skriv svar