Bekräftat - Playstation 5-event i juni!

Robot
Bekräftat - Playstation 5-event i juni!

Det vankas uppesittarkväll nästa vecka.

#next-gen, #nyhetstips, #playstation-5, #sony, #ps5


Medlem
Dex
Medlem

Toppen! Ska bli kul och se vad dom presenterar för spel och hoppas att det inte bara blir massa spel som vi redan har sett

Och alltid kul med uppesittarkväll! Dom gör ni super bra!

Lite intressant också att dom väljer att promota detta event med en helt svart handkontroll till skillnad från den vit och svarta som dom har presenterat tidigare. Den svarta ser riktigt trevlig ut!

Medlem

Superlativ!!! Så jävla spännande!

Jag vill se nextgen gameplay som verkligen är nextgen. Inte massa hopklippta trailers som med Xbox häromsistens.

KUL!

Medlem

Äntligen!! Väntat i flera år på detta!

Medlem

Skrev dem också förut och då var det en loga. Och igen när det var en handkontroll.

Medlem
Skrivet av dex20:

Lite intressant också att dom väljer att promota detta event med en helt svart handkontroll till skillnad från den vit och svarta som dom har presenterat tidigare. Den svarta ser riktigt trevlig ut!

Det har du rätt i! Också bra!

Skägg.
10 Chambers

Den där bilden, ser inte gamepaden ganska enfärgad ut, svart kanske?


signatur
Medlem

Oj!

Då kanske man får ta och inhandla lite goda drycker lagom till detta.

Medlem

Jag är rätt säker på att kontrollen är svart/vit precis som de visat tidigare, ljussättningen gör dock att den ser svart ut.

Medlem

Nu blir det åka av skulle jag tro, det känns på riktigt, inte som när MS körde sin presentation senast.

Medlem

öl och nötter till detta
Gissar på att vi får se uppföljaren till horizon zero dawn.
Och så kan man ju alltid hoppas på mer cyberpunk


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Känner mig som ett barn på julafton!!!

Hade förresten inte varit helt fel med ljudet i trailern som startljud på PS5:an

Slutklämmen lovar ju gott med
"This is part of our series of PS5 updates and, rest assured, after next week’s showcase, we will still have much to share with you."

Medlem
Skrivet av johansjg:

Jag är rätt säker på att kontrollen är svart/vit precis som de visat tidigare, ljussättningen gör dock att den ser svart ut.

Kommer att tänka på den där randiga klänningen som cirkulerade på bilder några år sedan.

Medlem

Kom igen, Santa Monica...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

It's not a lake, it's an ocean

På tiden. Men det låter ju spontant inte som att vi kommer få se konsolen den här gången heller (eller förhoppningsvis menar de bara att vi visst får se den men att de inte kommer prata så mycket om den nu utan fokusera på spelen).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nu får dom ta och visa konsolen!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Äntligen händer det lite grejor! 1 timme långt är ganska köttigt må jag säga.

Jag gissar att Elden Ring inte kommer visas detta event, men håller tummarna för femtioelfte gången. Vad brukar man säga, hoppet är det sista som lämnar människan?

Om man ska dra iväg lite gissningar(en del möjligen uppenbara) på vad som kommer visas/teasas, eller åtminstone något/några av dom -

Horizon uppföljare
God of War uppföljare
Spider-Man uppföljare
Nya Batman från WB Montreal
Ett nytt Silent Hill
Något nytt från Killzone
Möjligen något från Rocksteadys nya
Något med Legacy of Kain
Jak and Daxter

Kanske en teaser på nästa Resident Evil?

Bluepoint Games kommande remaster/remake/reimagination

Något av dessa bör ju visas kan man tycka hehe.

Intressant uttalande från Jim Ryan - "Jim Ryan also states that PlayStation is not interested in bringing new PS5 games over to PS4 “It's time to give fans something that can only be enjoyed on PlayStation 5”

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-05-29-sonys-jim-r...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Äntligen händer det lite grejor! 1 timme långt är ganska köttigt må jag säga.

Jag gissar att Elden Ring inte kommer visas detta event, men håller tummarna för femtioelfte gången. Vad brukar man säga, hoppet är det sista som lämnar människan?

https://external-preview.redd.it/waFR_kDixME_Vl2o6xmAs7BPjdRs...

Om man ska dra iväg lite gissningar(en del möjligen uppenbara) på vad som kommer visas/teasas, eller åtminstone något/några av dom -

Horizon uppföljare
God of War uppföljare
Spider-Man uppföljare
Nya Batman från WB Montreal
Ett nytt Silent Hill
Något nytt från Killzone
Möjligen något från Rocksteadys nya
Något med Legacy of Kain
Jak and Daxter

Kanske en teaser på nästa Resident Evil?

Samt Bluepoint Games kommande remaster/remake/reimagination

Något av dessa bör ju visas kan man tycka hehe.

Intressant uttalande från Jim Ryan - "Jim Ryan also states that PlayStation is not interested in bringing new PS5 games over to PS4 “It's time to give fans something that can only be enjoyed on PlayStation 5”

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-05-29-sonys-jim-r...

Elden ring står som ett Ps4 spel på wikipedia

I övrigt så är jag sjukt pepp på lite ps5-nyheter! Äntligen!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Elden ring står som ett Ps4 spel på wikipedia

I övrigt så är jag sjukt pepp på lite ps5-nyheter! Äntligen!

Ja, det kommer till PS4,Xbox One,PC. Men det kan även bli ett cross-gen, vilket jag tror det blir. Skulle det bli som jag vill så skippar dom denna generationen helt och kör på next-gen + PC, men det lär inte ske. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ja, det kommer till PS4,Xbox One,PC. Men det kan även bli ett cross-gen, vilket jag tror det blir. Skulle det bli som jag vill så skippar dom denna generationen helt och kör på next-gen + PC, men det lär inte ske. ^^

Ja sant det lär komma på bägge, så då spar man sig till ps5, precis som jag tänker göra med Cyberpunk, gGhost Tsushima och TLOU2

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kl.22? Då har man ju redan somnat, det får bli recap dagen efter.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Äntligen händer det lite grejor! 1 timme långt är ganska köttigt må jag säga.

Jag gissar att Elden Ring inte kommer visas detta event, men håller tummarna för femtioelfte gången. Vad brukar man säga, hoppet är det sista som lämnar människan?

https://external-preview.redd.it/waFR_kDixME_Vl2o6xmAs7BPjdRs...

Om man ska dra iväg lite gissningar(en del möjligen uppenbara) på vad som kommer visas/teasas, eller åtminstone något/några av dom -

Horizon uppföljare
God of War uppföljare
Spider-Man uppföljare
Nya Batman från WB Montreal
Ett nytt Silent Hill
Något nytt från Killzone
Möjligen något från Rocksteadys nya
Något med Legacy of Kain
Jak and Daxter

Kanske en teaser på nästa Resident Evil?

Bluepoint Games kommande remaster/remake/reimagination

Något av dessa bör ju visas kan man tycka hehe.

Intressant uttalande från Jim Ryan - "Jim Ryan also states that PlayStation is not interested in bringing new PS5 games over to PS4 “It's time to give fans something that can only be enjoyed on PlayStation 5”

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-05-29-sonys-jim-r...

Silent Hill.
Se en uppföljare komma till denna serien.
Är något som jag drömmer om konstant.

Medlem

Man kan hoppas att dom visar gameplay och inte bara en hög med trailers.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fezk:

Horizon uppföljare
God of War uppföljare
Spider-Man uppföljare
Ett nytt Silent Hill
Något nytt från Killzone

Visar de upp dessa titlar så släpper de inte bara micken utan kastar iväg den långt utav helskotta in i den taggigaste av taggbuskar för Microsoft att hämta.

Skämt åsido så vore det ju helt fantastiskt men ytterst tveksamt. Visar de någon uppföljare så är det nog lägst odds på Horizon 2. En liten teaser i slutet på eventet om jag får tippa;).

Uuunderbara tider awaits. Wihoo😄.

Medlem
Skrivet av dex20:

Lite intressant också att dom väljer att promota detta event med en helt svart handkontroll till skillnad från den vit och svarta som dom har presenterat tidigare. Den svarta ser riktigt trevlig ut!

Håller med. Kan bli sjukt trevligt med en helt svart kontroll.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Silent Hill.
Se en uppföljare komma till denna serien.
Är något som jag drömmer om konstant.

Detta behöver inte betyda någonting meeen, Masahiro Ito retweeta precis om eventet.

Masahiro Ito var art designer, monsterdesigner och bakgrundsdesigner för Silent Hill 1,2,3. ;P Bara att hålla tummarna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Detta behöver inte betyda någonting meeen, Masahiro Ito retweeta precis om eventet.

Masahiro Ito var art designer, monsterdesigner och bakgrundsdesigner för Silent Hill 1,2,3. ;P Bara att hålla tummarna.

Verkligen.
Sen kommer Pyramid Head dyka upp i Dead by Daylight. Ett skräckspel.
Redan där känns det som att Konami subliminalt säger vänta på mera.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fezk:

Detta behöver inte betyda någonting meeen, Masahiro Ito retweeta precis om eventet.

Masahiro Ito var art designer, monsterdesigner och bakgrundsdesigner för Silent Hill 1,2,3. ;P Bara att hålla tummarna.

Riktigt lovande. Jag skulle älska remakes av Silent Hill 1-3 eller någon sorts reboot. Silent Hill som lanseringsspel (vilket kanske inte är så troligt, i och för sig) skulle kunna få mig att köpa PS5, bannemej.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar