Rösta! Laddar man mobilen trådlös eller trådat?

Redaktör
Rösta! Laddar man mobilen trådlös eller trådat?

Jocke och Calle brakade just ihop i Fragzone-Fredag (36:12 minuter in) om det kolssalt viktiga ämnet - trådlös eller trådad mobilladdning. Calle slogs för trådlöshet medan Jocke menade att det är poänglöst. Vem har rätt?


signatur
Ambassadör
League of Legends

Oj spännande, har inte sett avsnittet än. Ska bli kul att se dramat

Jag har dock inte riktigt förstått grejen med trådlös laddning. Behöver den inte ligga på en specifik yta? Eller är det bara att jag inte hängt med i utvecklingen? Laddar min mobil när jag sitter vid datorn. Sladden är tillräckligt lång för att jag ska ha full funktion.

Redaktör

Trådlöst är rätt bekvämt. Man slänger ut några laddare på lämpliga platser (säng, soffa, kök) och bara lägger den på plattan när man är där. Aningen snyggare med en laddplatta än lös sladd liggande, men jag tänker inte slåss för trådlöshetens skull - sladd är snabbare och inget större bekymmer. Jag kör båda.


signatur
Fragtjuv

Båda! Perfekt att låta den ligga på en platta över natten. Men när jag vill att det ska gå snabbare kör jag sladd.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Skrivet av joelthor100:

Båda! Perfekt att låta den ligga på en platta över natten. Men när jag vill att det ska gå snabbare kör jag sladd.

Ja, jag nattladdar också trådlöst. Jag intalar mig att det inte är brandrisk då (men har ingen aning om det stämmer).


signatur
1
Skriv svar