Torchlight 3 lämnar betan – får vi releasedatumet på fredag?

Robot
Torchlight 3 lämnar betan – får vi releasedatumet på fredag?
Medlem

Det är slutet på closed Beta. Jag antar att efter den slutar closed beta, open beta börjar. Samt att de tar bort NDA kan jag gissa

Medlem

Gief open beta pls!

Medlem

Jag spelade föregångaren Fate av WildTangent som sjutton men jag har av någon underlig anledning aldrig fastnat för något av Torchlight-spelen. :/

Medlem

nån som testat och har teoretiskt betyg? nån som inte hatar torchlight 1 och 2


signatur

//monster

Gnällkuk
Skrivet av aholman:

Det är slutet på closed Beta. Jag antar att efter den slutar closed beta, open beta börjar. Samt att de tar bort NDA kan jag gissa

Låter rimligt, har sett personer som uttryckt att spelet känns väldigt opolerat och inte i skick att släppas. Jag skulle gissa på att de siktar på en release i september/oktober med öppen beta under sommaren.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av monsterbenke:

nån som testat och har teoretiskt betyg? nån som inte hatar torchlight 1 och 2

Jag skulle säga 2/5. Det beror helt enkelt på om de har något vettigt att visa när det blir öppen beta. I den stängda betan jobbade man mest med UI och nummer gällande balansering.

Man tog alltså MMO:et, samma banor och uppdrag, och gjorde det till singleplayer med multipalyer coop. Det blir bara dumt i längden, precis som att du skulle ta WoW och bara göra allt singleplayer. Det går väl, men det blir ju inte bra.

Sedan var MMO:et fattigt på content, endgame och bara saker att hitta på generellt. Beroende på hur de gör med NDA och hur snabbt öppna betan kommer igång så kan jag yttra mig mer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hpppas på flopp. Tycker att Torchlight frontiers lät spännande men det här låter skittråkigt!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Hpppas på flopp. Tycker att Torchlight frontiers lät spännande men det här låter skittråkigt!

De skrotade hela idén för vad de hade åstadkommit sög, så oavsett om idén lät bra hade det inget bra svar på den.

Värsta av allt var väl att, likt hur Cube World gjorde senast, att man hade olika gear för olika zoner. Säg att du i Diablo, WoW, eller liknande kör starting-zonen, fixar gear och när du går till nästa börjar du om på 0 igen.

Du tar givetvis med dina levels, men grund idén var att man hade olika armor beroende på zon. Det kan låta liite spännande, men i praktiken är det bara jobbigt. Ap svårt att springa från en zon till en annan för att göra en quest, hjälpa polare med en boss osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av Kleptoman:

Hpppas på flopp. Tycker att Torchlight frontiers lät spännande men det här låter skittråkigt!

Förklara gärna, varför hoppas du på flopp? Jag tycker att de gjorde rätt beslut att gå åt det här hållet och älskade de två tidigare spelen så ser inte riktigt varför du vill dem illa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar