Feedback på rörmokare / VVS hemsida önskas

Medlem
Feedback på rörmokare / VVS hemsida önskas

Hej skulle vara roligt om ni/du kunde ta 1 minut och bara kika lite på en hemsida. Från början så använde jag ett eget CMS gjort i php och mysql. Men för ca 1 år sen bytte jag till Wordpress istället och nu när sommaren närmar sig. Skulle det vara roligt om man kunde få in lite feedback / åsikter. Tanken är att genom att du lägger 1 minut av din tid så har jag något att se framemot i sommar förutom att gå igenom min backlog hehe.

Adressen är https://malardalenvvs.se/

Sånt jag gärna vill få hör din åsikt är

- Navigering enkelt / svårt?
- Innehåll bra eller dåligt?
-Val av färg irriterande eller funkar?

Och första sidan där olika tjänster listas borde bilderna vara klickbara eller är det tydligt som det är med länkar i texten under varje bild?

Jag är medveten om att det finns några "sidor" under tjänster som skulle behöva skrivas om men har inte riktigt hunnit med.

Medlem

Jag har bara kollat första sidan, men en tanke slog mig direkt:
Citatet av VD som ligger längst ner på sidan sammanfattar hela företagets idé. Det borde ligga högre upp/högst upp på sidan eftersom det är er selling point.

Medlem

Bra och funktionell, tycker jag som webbutvecklare. Lätt att hitta kontaktuppgifter vilket är det absolut viktigaste.

Skulle eventuellt rekommendera något kortare texter. Tänk på att era besökare sannolikt har lika kort attention span som alla andra. Kanske sätta de viktigaste selling points i en punktlista?

Menyn, i varje fall i mobil, måste man klicka på pilen bredvid tjänster för att expandera. Borde gå att klicka på hela knappen, lite ointuitivt.

Men som sagt, tummen upp.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Känns nice. Hade du inte befunnit dig just i Mälardalen utan i Smålands Jersusalem hade jag nog anlitat dig!

Man skulle kunna minska antalet gånger Mälardalen/Örebro nämns på hemsidan. Känns aningen tjatigt. Det går liksom inte att undgå ert geografiska område, det finns till och med i namnet på företaget...

Gnällkuk

Jag skulle säga att vi kanske inte är rätt målgrupp, sidan får nog ett ärligare betyg om personer som är 40+ och kanske inte teknikintresserade går in och tar sig en titt.

Jag skulle säga att den känns bra, personligen hade jag nog föredragit menyn längst uppe i större format så den blir tydligare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Håller med @Bennii om VD:s selling points. Skicka upp det högre.

Håller också med @Nomman om lite långa texter. Ha kvar dem men sammanfatta dem i bullet points som du lägger långt upp på sidan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Jag funderar också på om du inte ska köra översta rubriken i ett betydligt fetare och explosivare typsnitt.

Ta bort rubriken direkt ovanför bilden med företagsbilen, den är onödig och tjyvar uppmärksamhet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vill börja med att säga stort tack till alla som har tagit sig tid hittills. Det uppskattas och alla era synpunkter har varit enormt värdefulla för mig.

Skrivet av Bennii:

Jag har bara kollat första sidan, men en tanke slog mig direkt:
Citatet av VD som ligger längst ner på sidan sammanfattar hela företagets idé. Det borde ligga högre upp/högst upp på sidan eftersom det är er selling point.

Det är helt okej att "du bara" kollade första sidan det uppskattas. Ja jag håller med dig det är jag som har blivit lite blind och omedvetet flyttat ner det med tiden. Tack för att du påpekade det och jag kommer kolla mer på det.

Skrivet av Nomman:

Bra och funktionell, tycker jag som webbutvecklare. Lätt att hitta kontaktuppgifter vilket är det absolut viktigaste.

Skulle eventuellt rekommendera något kortare texter. Tänk på att era besökare sannolikt har lika kort attention span som alla andra. Kanske sätta de viktigaste selling points i en punktlista?

Menyn, i varje fall i mobil, måste man klicka på pilen bredvid tjänster för att expandera. Borde gå att klicka på hela knappen, lite ointuitivt.

Men som sagt, tummen upp.

Super roligt att få höra, har kollat på menyn och det är något jag själv tyvärr har blivit lite blind för. Osäker i nuläget om det går att åtgärda på ett smidigt sätt men kommer undersöka det närmare. Gillade verkligen din ide om användningen av punktlistor det ska jag också kolla mer på. Stort tack också för att du tog dig tid det uppskattas.

Skrivet av maq777:

Känns nice. Hade du inte befunnit dig just i Mälardalen utan i Smålands Jersusalem hade jag nog anlitat dig!
Man skulle kunna minska antalet gånger Mälardalen/Örebro nämns på hemsidan. Känns aningen tjatigt. Det går liksom inte att undgå ert geografiska område, det finns till och med i namnet på företaget...

Tack det värmde en hel del faktiskt att få höra

Just namnet Mälardalen VVS var mitt förslag det vi dock har haft som lite utmaning sedan vi startade är att Mälardalen förknippas ibland med Stockholms trakten (se https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4lardalen).

Jag har gått igenom första sidan och räknat antalet gånger vi nämner namnet och jag håller med dig. Här finns det stora utrymmen för förbättring. Jag vill även passa på att tack dig för dina synpunkter väldigt värdefulla för mig.

Skrivet av trickeh2k:

Jag skulle säga att vi kanske inte är rätt målgrupp, sidan får nog ett ärligare betyg om personer som är 40+ och kanske inte teknikintresserade går in och tar sig en titt.

Jag skulle säga att den känns bra, personligen hade jag nog föredragit menyn längst uppe i större format så den blir tydligare.

Hej både jag och nej faktiskt enligt mig, något jag har märkt är att olika personer köper olika saker. Till exempel badrum är det mest kvinnor / tjejer som vill ha och köper. Framför allt killar / män 40+ är det app styrning som är populärt (värmepumpar, golvvärme med mera).

När det gäller menyn hade du föredragit om den täckte hela skärmen när du väl har klickat på menyn? Och ett stort tack för att du tog dig tid att både kika på sidan och svara.

Skrivet av hannes.theorell:

Jag funderar också på om du inte ska köra översta rubriken i ett betydligt fetare och explosivare typsnitt.
Ta bort rubriken direkt ovanför bilden med företagsbilen, den är onödig och tjyvar uppmärksamhet.

Tack för din synpunkt det ska jag absolut kolla mer, att ta bort rubriken ovanför företagsbilen blir nog inte riktigt helt möjligt. Däremot att göra den översta rubriken mer explosiv och eventuellt byta typsnitt det kommer jag definitivt kolla mer på.

Medlem

Jag tycker hemsidan håller över normal klass för branschen men du skulle kunna fixa till den ytterligare genom att ladda ner plug-in "Rank Math" det skulle göra att du lättare skulle synas på googles sökfunktioner. Sedan tycker jag absolut du skall använda dig av Google my Business om du inte redan gör det, en gratistjänst från Google där du kommer med på sökningarna genom Google maps. Jag gör mina hemsidor i Wordpress www.dvu.se och använder dessutom Plug-in Elementor. Jag testade snabbheten på sidan och där har du lyckats mycket bra :). Du har även fått tlll den snyggt på mobilen och det är viktigt. Den sidan tycker jag du skall vara nöjd med:)

Medlem

Jag har forskat vidare angående hur man lättast och bäst kan göra webbsidor. På min site https://digitalafirman.se går det att jämföra olika metoder.

1
Skriv svar