Sherlock Holmes blir spel igen – open world-deckare till next-gen

Robot
Sherlock Holmes blir spel igen – open world-deckare till next-gen
Medlem

Nämen så trevligt! Deras tidigare spel må ha sina skavanker, men överlag tycker jag de är något underskattade. Ser fram emot detta, lite mord och mystik går alltid hem hos mig.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

Åh vad kul! Tyckte om de flesta Sherlock Holmes spelen. Har dock velat ha lite mer open world och frihet så det låter fint

Medlem

Skum kille som dyker upp och försvinner.

En inre demon?

Medlem

Härligt!!

Medlem

Nice! Var länge sen det släpptes ett vettigt skräck spel.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Screenshotsen ser mer ut som att en stockholmshipster och en gothare ska flytta ut på landet men okej..
(med det menar jag bara att de ser väldigt mycket ut som nutida hippa personer som klär sig lite "gammalt" än att det faktiskt är förr i tiden).

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Screenshotsen ser mer ut som att en stockholmshipster och en gothare ska flytta ut på landet men okej..
(med det menar jag bara att de ser väldigt mycket ut som nutida hippa personer som klär sig lite "gammalt" än att det faktiskt är förr i tiden).

Lite som Edward Blom.

Medlem

Älskar Sherlock Holmes och några av spelen men dom borde verkligen leja en historiker och klädkonsult som kan hjälpa dom med designen av karaktärerna. Vad är det med den där slipsen!? Det är det här som gjorde första Mafia så fantastiskt.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag ställer mig lite skeptisk till just open world-biten. Jag är inte övertygad om att deras spelmotor är kapabel att driva ett äkta open world-spel. Räknar med att de tummar på detta något, och att spelet förvisso är öppet men i många mindre zoner, eller noder.

Väldigt trevligt att de släpper det samtidigt på Epic, Steam och även GOG. Särskilt GOG. All hail GOG!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Detta ser jag verkligen fram emot:)

Medlem

När får vi ett Sherlock Holmes-FPS?

Medlem

@knight22: Jag hoppas ärligt talat att vi aldrig får det. Då kan man lika gärna spela Dishonored eller nåt i stället.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Älskar Frogwares Sherlock Holmes spel. De har överlag blivit bättre med varje släpp. Sinking City led dock av de flesta problem som ett spel med öppen värld kan ha. Tråkigt att navigera och allting är utspritt med för stora mellanrum. Fixar dom det har det här potential att bli ett helgjutet mästerverk.

Så här rankar jag de bästa SH spelen.

4. Testament - Bra blandning av slutledningar och klassiska pussel dock når aldrig något av momenten sin fulla potential.

3. The Devil's Daughter - Bäst vad gäller slutledningar dock med vissa ljumma minispel

2. Arsène Lupin (Nemesis) - Riktigt bra och knepiga pussel som tyvärr blir lite enformiga halvvägs in. För lite klassiskt detektivspel.

1. Crimes and Punishments - Bästa fallen jag någonsin kört. Enda felet är att de blir lite för lätta att lösa när du väl har hittat alla ledtrådarna (vilket de löste i Devil's Daughter).

1
Skriv svar