Assassin's Creed-teamet stressade in sidouppdrag, då "vd:ns barn tyckte spelet var tråkigt"

Robot
Assassin's Creed-teamet stressade in sidouppdrag, då "vd:ns barn tyckte spelet var tråkigt"
Medlem

Sådant här vågar ingen säga day-0 på dom där företagen, men efter 13 år då är det ok, då tycker folk snarare att det är en rolig sak. Det är egentligen asdåligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tror inte heller att det var några barn som påverkade det, hade varit konstigt, gå igenom en hel utveckling, vara nästan klara, gå igenom olika sorters certifieringar, översättning, trailers, etc etc.

Låter som en legend.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror inte heller att det var några barn som påverkade det, hade varit konstigt, gå igenom en hel utveckling, vara nästan klara, gå igenom olika sorters certifieringar, översättning, trailers, etc etc.

Låter som en legend.

Åh andra sidan låter det ju så dumt att jag inte alls skulle förvåna mig om det vore sant.

Var väl ett spel för flera år sedan som från början hade lite mer unik grafik, med färger och tydliga karaktärsdrag, som fick göras om efter några snorungar som testat spelet tyckte det inte var realistiskt eller mörkt nog x).

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Åh andra sidan låter det ju så dumt att jag inte alls skulle förvåna mig om det vore sant.

Var väl ett spel för flera år sedan som från början hade lite mer unik grafik, med färger och tydliga karaktärsdrag, som fick göras om efter några snorungar som testat spelet tyckte det inte var realistiskt eller mörkt nog x).

Diablo eller?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

"Assassin's Creed-teamet stressade in..."
...i alla sina spel. Alltid.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Diablo eller?

Nä det var något fps eller tps lir, kom inte ihåg vad spelet hette, blev till slut något generiskt graybrownshooter cod klon.

Skrivet av Metroid:

"Assassin's Creed-teamet stressade in..."
...i alla sina spel. Alltid.

Nä det tror jag inte


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Nä det var något fps eller tps lir, kom inte ihåg vad spelet hette, blev till slut något generiskt graybrownshooter cod klon.

Fuse?

Medlem
Skrivet av Joe E Tata:

Just det, skulle heta Overstrike som efter fokus-tester sedan blev Fuse.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nä det tror jag inte

Det är möjligt att du inte tror, men släpper man spel med 1-2 års mellanrum (som de hittills har gjort) så blir också kvaliteten därefter. Vilket man tydligt kan se på deras spel. Det kryllar av videor på Youtube med alla tekniska problem som de flesta av Ubisoft's spel lider av. Något som hade minskat om man la mer tid på dem.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Backloggens befriare
Skrivet av Metroid:

Det är möjligt att du inte tror, men släpper man spel med 1-2 års mellanrum (som de hittills har gjort) så blir också kvaliteten därefter. Vilket man tydligt kan se på deras spel. Det kryllar av videor på Youtube med alla tekniska problem som de flesta av Ubisoft's spel lider av. Något som hade minskat om man la mer tid på dem.

Tja, Bethesda släpper ju inte spel särskilt ofta, och inte är deras spel direkt fria från tekniska problem...
Så det i sig är ju ingen garant alls.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: är inte deras spel så galet mycket större dock? Mycket som ska "klicka" in efter vad spelaren gör. Tänker mig att Bethesdas världar är lite mer dynamiska än asscreed.

Skrivet av Metroid:

Det är möjligt att du inte tror, men släpper man spel med 1-2 års mellanrum (som de hittills har gjort) så blir också kvaliteten därefter. Vilket man tydligt kan se på deras spel. Det kryllar av videor på Youtube med alla tekniska problem som de flesta av Ubisoft's spel lider av. Något som hade minskat om man la mer tid på dem.

Inget fel på kvalitén. De utvecklar ju de flesta spel under 3-4 år och det är parallella studios som är inblandade.

"Tekniska problem" antar jag är Unity som alltid tas som exempel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Backloggens befriare
Skrivet av noyart:

@keffkebab: är inte deras spel så galet mycket större dock? Mycket som ska "klicka" in efter vad spelaren gör. Tänker mig att Bethesdas världar är lite mer dynamiska än asscreed.

Vet inte, faktiskt, har ju inte spelat de senaste AssCeeed, och de ska ju vara ruskigt stora.

Men givetvis finns det flera aspekter som spelar in, vilket var min poäng


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Inget fel på kvalitén. De utvecklar ju de flesta spel under 3-4 år och det är parallella studios som är inblandade.

"Tekniska problem" antar jag är Unity som alltid tas som exempel

Att de stressar ut sina spel är välkänt vid det här laget. Praktiskt taget varenda spel de släpper har tonvis med strul vid lansering. Det släpps alltid ett antal uppdateringar som fixar det värsta, men många problem hinner inte bli fixade innan nästa spel kommer ut och då skiter de i att göra något åt det.

Assassin's Creed - 2007 - Ubisoft Montreal
Assassin's Creed 2 - 2009 - Ubisoft Montreal
Assassin's Creed: Brotherhood - 2010 - Ubisoft Montreal
Assassin's Creed: Revelations - 2011 - Ubisoft Montreal
Assassin's Creed III - 2012 - Ubisoft Montreal
Assassin's Creed IV: Black Flag - 2013 - Ubisoft Montreal
Assassin's Creed Unity - 2014 - Ubisoft Montreal
Assassin's Creed Origins - 2017 - Ubisoft Montreal
Assassin's Creed Valhalla - 2020 - Ubisoft Montreal

3/9 spel släpptes med 3 års mellanrum, alla andra släpptes tätare.
Sedan släpptes det en rad andra spel i samma serie från andra studios däremellan, men de stora titlarna görs av en enda studio.

Här är en lista på samtliga spel från den studion: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubisoft_Montreal_video_...
Detta är bara en av deras studios, men som du själv ser är det inte rimligt att de hinner lägga nödvändig tid på att utveckla varje spel. Det bara går inte med den mängden spel.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av noyart:

@keffkebab: är inte deras spel så galet mycket större dock? Mycket som ska "klicka" in efter vad spelaren gör. Tänker mig att Bethesdas världar är lite mer dynamiska än asscreed.

Ja, har bara testat Odyssey. Det är några points of interest per område/kvarter men i övrigt är det kulisser. Det ser fint ut men det är tonvis med namnlösa människor som inte går att agera med och hus utan nånting i. Det är sådär att "du ska inte fippla med något som utvecklaren inte tycker du ska fippla med ..."

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ja, har bara testat Odyssey. Det är några points of interest per område/kvarter men i övrigt är det kulisser. Det ser fint ut men det är tonvis med namnlösa människor som inte går att agera med och hus utan nånting i. Det är sådär att "du ska inte fippla med något som utvecklaren inte tycker du ska fippla med ..."

Är det inte så i nästan alla spel förutom Skyrim och Kingdom Come? Det funkar ju inte att simulera varenda invånare och hus när vi pratar om världar i stil med Odyssey eller GTA.

International
Man of Mystery
Skrivet av Sapiens:

Åh andra sidan låter det ju så dumt att jag inte alls skulle förvåna mig om det vore sant.

Var väl ett spel för flera år sedan som från början hade lite mer unik grafik, med färger och tydliga karaktärsdrag, som fick göras om efter några snorungar som testat spelet tyckte det inte var realistiskt eller mörkt nog x).

Alla som har haft en lite lagom lynnig chef som vill lägga sig i utvecklingen och tror de vet bäst kan nog känna igen sig litegrann där..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Är det inte så i nästan alla spel förutom Skyrim och Kingdom Come? Det funkar ju inte att simulera varenda invånare och hus när vi pratar om världar i stil med Odyssey eller GTA.

Ja. Så vitt jag vet är det bara Bethesda som lyckas i mina ögon. Kingdom Come känns väldigt tomt vad gäller husen. Man lär sig att det inte finns någon som helst anledning att gå in i ett random privat hus. Men i Bethesdas spel så kommer hela tiden påminnelser om att det kanske är värt det.
GTA tycker jag klarar sig i det att människor ändå reagerar ganska ordentligt på vad man gör, samt att det finns så många fordon överallt som ju är väldigt interagerbara. Stör mig dock på de oerhört få möjligheterna att gå in i byggnader.

Väldigt många open world-spels öppna värld är ju pärlor för svinen. Då får det i så fall hellre vara stadsfritt än att ha bara helt kulissartade städer.

1
Skriv svar