Demo av PSVR-spelet Iron Man VR släppt

Robot
Demo av PSVR-spelet Iron Man VR släppt

Is he alive or dead? Has he thoughts within his head?

#iron-man-vr, #psvr


Skribent

Det här spelet var så sjukt roligt. Trodde det skulle vara en railshooter, icket! Har får man hoppa in i Iron Man-dräkten och flyga runt. Hela setupen med VR är ju som klippt och skuren för Iron Man, styra dräkten med raketerna i handflatorna etc! Briljant och som grädde på moset, ingen åksjuka heller!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det här spelet var så sjukt roligt. Trodde det skulle vara en railshooter, icket! Har får man hoppa in i Iron Man-dräkten och flyga runt. Hela setupen med VR är ju som klippt och skuren för Iron Man, styra dräkten med raketerna i handflatorna etc! Briljant och som grädde på moset, ingen åksjuka heller!

Ja, förvånansvärt lite åksjuka till och med för mig som knappt klarar mer än 10 minuter i något annat än beat saber. Var dock inte helt stadig på benen första gången man flög iväg

Skribent
Skrivet av kberg:

Ja, förvånansvärt lite åksjuka till och med för mig som knappt klarar mer än 10 minuter i något annat än beat saber. Var dock inte helt stadig på benen första gången man flög iväg

Ja, jag är också känslig för åksjuka oftast. Undrar om det är för att marken är så långt ned att man inte får den där förnimmelsen att man "rör" sig....eller ja att hjärna får det?

Oväntat bra i alla fall, gick från -1000 i hajp till +1000. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johlor:

Ja, jag är också känslig för åksjuka oftast. Undrar om det är för att marken är så långt ned att man inte får den där förnimmelsen att man "rör" sig....eller ja att hjärna får det?

Oväntat bra i alla fall, gick från -1000 i hajp till +1000. haha

För några år sedan var det mycket diskussioner om att lite statiska grejer i förgrunden begränsade åksjuka. Som ram runt ett fönster i en mech eller instrumentbräda i ett fordon. Antar att det GUI som Iron Man har fyller någon liknande funktion.

Jag har inte testar detta demo, då jag inte har varken playstation eller PSVR, men man är alltid rätvinklig gentemot marken, eller? Antar det hjälper med åksjuka gentemot att flyga inverterat i ett flygplan eller rymdskepp.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

För några år sedan var det mycket diskussioner om att lite statiska grejer i förgrunden begränsade åksjuka. Som ram runt ett fönster i en mech eller instrumentbräda i ett fordon. Antar att det GUI som Iron Man har fyller någon liknande funktion.

Jag har inte testar detta demo, då jag inte har varken playstation eller PSVR, men man är alltid rätvinklig gentemot marken, eller? Antar det hjälper med åksjuka gentemot att flyga inverterat i ett flygplan eller rymdskepp.

Japp. Du "står upp" i luften.

Skribent
Skrivet av johanAndersson:

För några år sedan var det mycket diskussioner om att lite statiska grejer i förgrunden begränsade åksjuka. Som ram runt ett fönster i en mech eller instrumentbräda i ett fordon. Antar att det GUI som Iron Man har fyller någon liknande funktion.

Jag har inte testar detta demo, då jag inte har varken playstation eller PSVR, men man är alltid rätvinklig gentemot marken, eller? Antar det hjälper med åksjuka gentemot att flyga inverterat i ett flygplan eller rymdskepp.

Minns det där snacket också, dessvärre gällde de inte alls mig. Instrumentpaneler gjorde absolut ingenting för att dämpa åksjukan och bilspel klarade jag exakt 10 sekunder av innan jag på riktigt höll på kräkas. Flygspel gick lite bättre...EVE funkade bra, men sen höll jag på kräkas av VR-tillägget av Battlefield som också bara var i rymden. Så "reglerna" är verkligen helt random vad som man blir åksjuk av? Iron Man har en Gui, det stämmer dock...cool som fan är den dessutom.

Jo du är alltid rätvinklad? Tror jag? Måste nog gå och testa och se om det går att invertera.....men inverteringen var inga problem i EVE heller...så ja jag vet verkligen inte vad som triggar vad?

Men det är därför demo:n är så viktiga för VR, suger ju köpa ett spel och inte kunna spela för man kräks....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade rekordlåga förväntningar innan jag testade demot men när jag spelat igenom allt tog jag av mig PSVR-headset med ett stort leende på läpparna Riktigt bra inlevelse och spelupplägg. Blir ett köp när det släpps!

Skribent
Skrivet av Cortex:

Hade rekordlåga förväntningar innan jag testade demot men när jag spelat igenom allt tog jag av mig PSVR-headset med ett stort leende på läpparna Riktigt bra inlevelse och spelupplägg. Blir ett köp när det släpps!

Trodde också det skulle vara någon halvdan cashgrab, men riktigt nice är det. Kanske ett Superman-spel skulle gå att göra i VR och det skulle bli riktigt bra?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Cortex:

Hade rekordlåga förväntningar innan jag testade demot men när jag spelat igenom allt tog jag av mig PSVR-headset med ett stort leende på läpparna Riktigt bra inlevelse och spelupplägg. Blir ett köp när det släpps!

kan inte mer än helt instämma i det du skriver

Skribent

Skulle vara nice med ett deathmatch läge. Finns ju olika Iron Man-dräkter i filmen, så hade kunnat funka bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Provade igår. Kan bara instämma. Riktigt bra gjort och kul. Spelade igenom den tre ggr. Riktigt belönande känsla när flyget börjar sätta sig. Det blir ett helt klart köp när det släpps!

Medlem

Inget tips tack här inte!

OnT: roligt spel! Blir nog köp.

Medlem

Vad roligt att så många är positiva inför spelet! Jag har inte hunnit testa demot men eftersom alla verkar positiva ska jag kanske vänta på fullspelet.

Skribent
Skrivet av Scatterbrain:

Vad roligt att så många är positiva inför spelet! Jag har inte hunnit testa demot men eftersom alla verkar positiva ska jag kanske vänta på fullspelet.

Skulle ändå säga testa om du är nyfiken. Hela första uppdraget och inledingen där man lär sig hantera dräkten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas det släpps till PC eller Quest.
Låter som att spelet är bra
Kul att höra att det inte är en railshooter.

Ang åksjuka då kan smart hud/gui och begränsning av synfältet göra en del.
Hörde på en Youtube film att spelet har Comfort-inställningar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

(´༎ຶٹ༎ຶ)
!! Ser fram emot !!
(☆▽☆)


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

1
Skriv svar