Se videoglimtar från Arkanes Half-Life 2: Episode Four!

Robot
Se videoglimtar från Arkanes Half-Life 2: Episode Four!

Det nedlagda Episode Four, får vi besviket konstatera. Igen.

#episode-four, #half-life-2, #noclip, #ravenholm


Moderator | Testpilot

För alla er som inte spelat Dark Messiah of Might and magic - gör det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Ööh
Skrivet av uberpwnage2.0:

För alla er som inte spelat Dark Messiah of Might and magic - gör det.

Va fan har det med det här att göra?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Get-injected:

Va fan har det med det här att göra?

Om du hade läst nyheten hade du märkt att Arkane Studios, som jobbade på "Half-Life 2: Episode Four", också arbetade på Dark Messiah of Might and Magic, som det nämns i nyheten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För alla er som inte spelat Dark Messiah of Might and magic - gör det.

Minns denna text https://www.rockpapershotgun.com/2017/05/22/dark-messiah-of-m...
Dock så tyckte jag inte det funkade så och blev less. Gick inte att refunda tyvärr.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Castor.T:

Minns denna text https://www.rockpapershotgun.com/2017/05/22/dark-messiah-of-m...
Dock så tyckte jag inte det funkade så och blev less. Gick inte att refunda tyvärr.

Om något skulle jag säga, och det här är ingen diss, att spelet nästan kräver att man är kreativ för att det ska bli roligt - precis som med Minecraft. Man kan givetvis spela och ha kul utan att bygga en massa, men de flesta har ju roligast genom att vara kreativ.

Dark Messiah of Might and Magic ger dig otroliga redskap till att döda fiender och ta sig igenom en bana (Likt Dishonored, ett annat av deras spel). Använder man inte dessa, igen ingen diss, skulle jag säga det är spelets största problem.

Som med allt annat finns det ju också andra aspekter som spelar in också, men från egen observation är det där en stor grej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om något skulle jag säga, och det här är ingen diss, att spelet nästan kräver att man är kreativ för att det ska bli roligt - precis som med Minecraft. Man kan givetvis spela och ha kul utan att bygga en massa, men de flesta har ju roligast genom att vara kreativ.

Dark Messiah of Might and Magic ger dig otroliga redskap till att döda fiender och ta sig igenom en bana (Likt Dishonored, ett annat av deras spel). Använder man inte dessa, igen ingen diss, skulle jag säga det är spelets största problem.

Som med allt annat finns det ju också andra aspekter som spelar in också, men från egen observation är det där en stor grej.

Ja, det stämmer säkert. Förstår helt vad du menar.

Har hursomhelst spelat Dishonored och det var väl lite mer frikostigt vad gäller förmågor har jag för mig.
Å andra sidan blev det mest att smyga ändå så jag har kanske inte nyttjat desto mer vad kreativiteten har att erbjuda.

Än så länge har jag inte gett mig på uppföljaren, dock från den såg jag något klipp med väldigt mycket olika dödliga utgångar för en snubbe..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skrivet av Castor.T:

Minns denna text https://www.rockpapershotgun.com/2017/05/22/dark-messiah-of-m...
Dock så tyckte jag inte det funkade så och blev less. Gick inte att refunda tyvärr.

Jag spelade det senast på PS3:an, om jag minns rätt. Det har inte klarat tidens tand så bra, men det var kul på den tiden då det begav sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fortsatte storyn från det där story-dokumentet som lades ut på internet för en tid sen? Eller var det HL3 och inte episod 3?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För alla er som inte spelat Dark Messiah of Might and magic - gör det.

Underbart spel, håller än idag!

Medlem

Inget att vara bitter nu.
Half life är på sätt och vis rebootad med half life alyx, more to come förhoppningsvis


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar