The Witcher 3 moddar?

Medlem

@Dohman: Jag gjorde nog mer eller mindre alla sidequests och om jag minns rätt så var jag ofta rätt kraftigt överlevlad för själva huvudstoryn. Sen gillar jag inte riktigt att en vakt på level 10 är bättre än ett livsfarligt monster på level 2 vilket modden också löser genom att ta bort alla levels.

Pga att modden gör om alchemy-systemet så blir det mer planerande här. Nu fylls inte alla drycker genom alkohol utan du brygger dem med ingredienser varje gång.

Det absolut bästa med modden är att det längre inte är så att du "bygger" Geralt kring att göra en sak som att använda svärd, magi eller drycker utan att du uppmuntras till att använda allt (och ofta krävs det att du gör det). Mer som Geralt i böckerna liksom.

Medlem

Har enbart grafiska moddar. Har aldrig upplevt svårighet eller overleveling ett problem, men ett bra sätt är att börja utforska och lösa sidequests och levla upp förmågorna och utrustning. Då blir mainquest rätt lätt, men det gäller att man tar uppdragen i rätt område så man inte i början ger sig på något som egentligen ska göras halvvägs in i spelet.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

En fråga till er som spelat spelet flera omgångar och kanske tom på flera format.
Jag har spelet på både ps4 och pc. Tycker pc känns trevligare visuellt men får inte till mus/tb vilket gör att jag snabbt ger upp.
Vad rekommenderar ni? Ge upp helt, kämpa på med pc eller ge ps4 en chans? Största fördelen med ps4 är soffläget;)

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

En fråga till er som spelat spelet flera omgångar och kanske tom på flera format.
Jag har spelet på både ps4 och pc. Tycker pc känns trevligare visuellt men får inte till mus/tb vilket gör att jag snabbt ger upp.
Vad rekommenderar ni? Ge upp helt, kämpa på med pc eller ge ps4 en chans? Största fördelen med ps4 är soffläget;)

Kör du via steam? Är väl inga problem att bara plugga in PS4 kontrollern i PC och använda den?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

@ThaSchakal: Som ovan, eller köpa en trådlös Xbox One dosa med dongel. HDMI kabel till tvn, vips så har du soffläget.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Baabzie:

Jag har svårt att nu spela spelet utan "Enhanced Edition" modden.
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3522

Även om jag tycker Witcher 3 är fantastiskt så tycker jag också det finns mycket i spelet som är rätt kasst. Det mest uppenbara för mig var att jag snabbt blev kraftigt överlevlad, tråkigt alchemy system och att "Witcher gearen" gjorde all annan loot rätt meningslös. Denna mod försöker rätta till dessa ting. Ändrar väldigt mycket men för mig gör det en mer "immersed" i rollen som Gerald.

Är lite motsatsen till de "quality of life" moddar som nämnts tidigare så nog inte för alla.

Enchanced Edition skall man endast installera om man vill ha mer "realism". Att striderna skall bli betydligt längre.

Jag gillar inte EE eftersom det förstör inlevelsen. Det blir bara löjligt när det tar flera minuter att ha ihjäl ett par bönder när man spelar som världens bästa svärdsman.

Medlem

Nu blir det mass-citat deluxe för att samla ihop alla modd-tips.

Skrivet av Fiddi:

Finns många bra, här är ett par som är riktigt trevliga.

Sort Everything

Alternate Lightsources Interaction (Gör så du inte tänder och släcker ljus stup i kvarten av misstag)

Jump in Shallow Water

Unread Descriptions

All Quest Objectives on Map

Skrivet av Ftmch:

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/986

Gillar den här godingen som sätter dit text på ikonerna för olika potions, oljor etc. Blir så jäkla enklare att hitta rätt med den. Vet inte om de gjort något åt det i vanilla då det var länge sen jag spelade utan modden men ja. Sparar tid och energi.

Annars gillar jag ju min gamla retexture av griffin-armourn som en annan snubbe tog och piffade till lite mer sen också, om man gillar lite lortiga kläder:
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3251?

Annan liten visuell nitpicking mod är den som gör bear-armourn lite kortare, mycket smidigare känsla på den, ser bättre ut, men som sagt, väldigt nitpicky, finns nog bättre allmäna moddar.

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1461/

I övrigt är det väl moddar som Immersive HUD https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/312
som kan vara nice att ha om man vill gegga in sig ännu mer i världen utan att kolla på kartor etc.

Skrivet av Rasmous:

Första gången jag spelade spelet körde jag utan mods. Använde aldrig oljor för att det bara var krångligt tyckte jag (och tycker). Nu när serien kom så blev jag sugen på att spela igen och sökte upp lite moddar. Dessa kör jag med nu:
All quest objectives on map
Over 9000 carry weight
Fast travel from Anywhere
Auto Apply Oils
Indestructible Items
HD reworked

Skrivet av Baabzie:

Jag har svårt att nu spela spelet utan "Enhanced Edition" modden.
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3522

Även om jag tycker Witcher 3 är fantastiskt så tycker jag också det finns mycket i spelet som är rätt kasst. Det mest uppenbara för mig var att jag snabbt blev kraftigt överlevlad, tråkigt alchemy system och att "Witcher gearen" gjorde all annan loot rätt meningslös. Denna mod försöker rätta till dessa ting. Ändrar väldigt mycket men för mig gör det en mer "immersed" i rollen som Gerald.

Är lite motsatsen till de "quality of life" moddar som nämnts tidigare så nog inte för alla.

Skrivet av Kiario:

Finns bara en mod som är ett måste:
Instant Sign Casting for Dualshock 4 DS4 Playstation 4 PS4
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/138

Väl konfigurerad är den en dröm.

Plöjde ned 510 timmar under vintern på W3. Death March Ironman(ett liv) från början till slut.
Lyckades efter 4 månader

Tack återigen för alla moddar!

Jag kom 100 timmar in sist jag spelade.

Edit
Jag har precis fått main questet "Ugly Baby", vilket verkar starta upp "Act 2" och faila quests,
men innan jag går dit ska bara bli klar med ett 100-tal side-quests till.

Nu är det dags att ta upp questet igen!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Chefredaktör
Skrivet av Hanzo:

Nu blir det mass-citat deluxe för att samla ihop alla modd-tips.

Tack återigen för alla moddar!

Jag kom 100 timmar in sist jag spelade.
Jag är precis innan "act 3" i storyn ska börja.
Nu är det dags att ta upp questet igen!

Kul! Lycka till Hanzo!

Avstängd

Always naked modden är bäst. Kör den 11 månader om året. November undantaget.

12
Skriv svar