The Witcher 3-rean på Epic sänks med en ynka cent, och därmed blir Epic-kupongen ogiltig

Robot
The Witcher 3-rean på Epic sänks med en ynka cent, och därmed blir Epic-kupongen ogiltig
Inaktiv

Borde vara olagligt ändå att betala under 150 kr ändå. Spelet är värt så mycket mer

Medlem

Förmodligen var det inte meningen att spelet skulle bli så billigt med kupongen. Inte konstigt med en priskorrigering imo. Man skulle varit snabb på plånkan om man inte redan hade haft hela skiten dvs

Medlem

Men känns det inte lite som att folk som velat spela W3 redan gjort det, o varenda krona vid det här laget är plus oavsett om de är 50kr eller 150kr? tbh

Medlem

Jag skulle hellre köpa the witcher 3 på GOG, det är rea där med DRM-fritt är inte fel heller.
https://www.gog.com/promo/witcher_birthday


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

Men känns det inte lite som att folk som velat spela W3 redan gjort det, o varenda krona vid det här laget är plus oavsett om de är 50kr eller 150kr? tbh

Kan man ju tro. Jag trodde också alla som velat spela GTA V hade gjort det redan, men tydligen inte.

Testpilot
Skrivet av Nioreh:

Kan man ju tro. Jag trodde också alla som velat spela GTA V hade gjort det redan, men tydligen inte.

Världen är stor, lätt att bara tänka utifrån sitt eget perspektiv. Finns givetvis massvis med människor runtom i världen som aldrig har haft råd att köpa GTA V eller Witcher 3.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av MrJibblies:

Men känns det inte lite som att folk som velat spela W3 redan gjort det, o varenda krona vid det här laget är plus oavsett om de är 50kr eller 150kr? tbh

TW3 fortsätter sälja friskt och CD Projekt har genom åren varit ganska måna om prissättningen på deras produkter. Om inte för att lönsamheten ökar, så kanske för att det signalerar något oönskat (i deras ögon) om spelet går för 5 euro.

Bra spel för övrigt!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Epic är ungefär lika ärliga som eBay-försäljare som flyttar över hela varupriset på fraktkostnaden. Tror inte vi hade sett lika många förlåtande kommentarer om det var EA som agerade såhär på Origin.

Medlem

Vill inte vara för kritisk här, men faktumet att du får GTA5 o GTA Online gratis OCH i princip oäntligt med 10 EUR kuponer (japp, du får ny när du använt en!!) borde vara nyheten istället för att klanka ner på dom för att dom ändrar priset på en av världens redan mest prisvärda titel.

Medlem

Spel med MP som blir gratis förvandlas snabbt till skräp att spela just i MP

Medlem

Var det inget rykte om att det kommer bli gratis nästa vecka? Kan ju vara ett sätt att ”hindra” folk från att betala för det och bli sur nästa vecka när det blir gratis.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Var det inget rykte om att det kommer bli gratis nästa vecka? Kan ju vara ett sätt att ”hindra” folk från att betala för det och bli sur nästa vecka när det blir gratis.

Ett starkare rykte är dock att Civilisation 6 blir gratis nästa helg och skulle säga att det ryktet blir trovärdigare i och med detta eftersom man uppenbarligen har insett att Witcher är för billigt.
https://www.fz.se/nyhet/283193-civ-vi-med-flera-ytterligare-t...

Skulle det ändå blir The Witcher 3 så kan detta kanske vara något som tillämpas för alla
https://www.fz.se/nyhet/283207-epic-game-store-verkar-vilja-l...

Medlem

De borde skämmas!!!!

Medlem

Har fortfarande inte spelat the witcher och köper det nog när det släpps en remaster x)

Medlem

GoG har 70% rabatt på GOTY

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kebbe:

Epic är ungefär lika ärliga som eBay-försäljare som flyttar över hela varupriset på fraktkostnaden. Tror inte vi hade sett lika många förlåtande kommentarer om det var EA som agerade såhär på Origin.

Nej, men det beror ju inte på att folk gillar Epic utan att folk hatar EA och då reagerar emotionellt istället för rationellt när det företaget kommer på tal.

Medlem
Skrivet av eeesak:

Vill inte vara för kritisk här, men faktumet att du får GTA5 o GTA Online gratis OCH i princip oäntligt med 10 EUR kuponer (japp, du får ny när du använt en!!) borde vara nyheten istället för att klanka ner på dom för att dom ändrar priset på en av världens redan mest prisvärda titel.

Bara för att man gör en schysst grej, gör inte att det dåliga man gör är okej. Det värsta är ju om man kan komma undan med oärlig företagsamhet bara för att man gör sken av att ge bort saker.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Borde vara olagligt ändå att betala under 150 kr ändå. Spelet är värt så mycket mer

Så jävla bra är inte spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem
Skrivet av magma:

Jag skulle hellre köpa the witcher 3 på GOG, det är rea där med DRM-fritt är inte fel heller.
https://www.gog.com/promo/witcher_birthday

Fast The Witcher 3 har aldrig haft någon form av drm då utvecklarna är emot det.

Medlem
Skrivet av Querth:

Har fortfarande inte spelat the witcher och köper det nog när det släpps en remaster x)

Skrivet av Ankh:

Så jävla bra är inte spelet.

Det behövs ingen remaster. Så jävla bra är spelet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast The Witcher 3 har aldrig haft någon form av drm då utvecklarna är emot det.

Fast laddar du spelet på epic eller steam eller uplay etc så får du ett DRM då du måste starta igenom deras launcher. GOG kan du ta ner spelet oldfasionstyle och starta spelet helt utan launcher om så önskas

Medlem
Skrivet av kebbe:

Epic är ungefär lika ärliga som eBay-försäljare som flyttar över hela varupriset på fraktkostnaden. Tror inte vi hade sett lika många förlåtande kommentarer om det var EA som agerade såhär på Origin.

Synd bara att det är CDPR som sätter priset på sitt eget spel. Suck.

Inaktiv

Fanns inte mycket intressant på den rean för en som har alla storspel via Steam innan.
Det skulle väl vara Predator-spelet då kanske, men det var ju inte på rea och det utvecklingsteamet vill jag inte ge för mycket deg efter övergivandet av Friday the 13th.

Medlem

Mycket bölande för en hundring. Vill dom inte rea ut spelet, så vill dom inte. Går säkert köpa ett annat spel samtidigt så man kan använda kupongen på båda istället. Det är ju nästan gratis oavsett.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Borde vara olagligt ändå att betala under 150 kr ändå. Spelet är värt så mycket mer

Jag gick in i tråden och förväntade mig nästan lite gnäll, så möts man av denna kommentar, med 24 1Ups. Ni är bäst!


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gick in i tråden och förväntade mig nästan lite gnäll, så möts man av denna kommentar, med 24 1Ups. Ni är bäst!

Jag förstår att du tycker det är bra fortfarande eftersom du spelar det för första gången nu.

Jag spelade det då det kom ut och körde igenom det två gånger för det fanns ju även new game+. Det har kommit många spel som är bättre än witcher 3 sedan dess. Men då det begav sig var det bästa spelet jag spelat just då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag kan tänka mig att det inte måste vara Epic som är orsaken till det utan spelets skapare? Det har ju hänt förr på Epic Store att skaparna till spel inte har velat se för låga prislappar på deras spel och krävt att Epic höjt dem, eller inte inkluderat dem i reor.

Vet någon ens om det är Epic eller CDPR som är orsaken?

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag förstår att du tycker det är bra fortfarande eftersom du spelar det för första gången nu.

Jag spelade det då det kom ut och körde igenom det två gånger för det fanns ju även new game+. Det har kommit många spel som är bättre än witcher 3 sedan dess. Men då det begav sig var det bästa spelet jag spelat just då.

Vilka motsvarade rollspel/rpg spel har kommit ut efter W3 som är bättre?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Jag förstår att du tycker det är bra fortfarande eftersom du spelar det för första gången nu.

Jag spelade det då det kom ut och körde igenom det två gånger för det fanns ju även new game+. Det har kommit många spel som är bättre än witcher 3 sedan dess. Men då det begav sig var det bästa spelet jag spelat just då.

Hehe, ja. Osäker om jag kommer sparka igång ett New Game+, som du säger har det släppts många bra spel sedan dess. Det jag tycker har åldrats sämst i The Witcher 3 är en del uppdragsstrukturer, speciellt eskorter. Och att de passager som ska vara stora och episka sällan lyfter.


signatur
12
Skriv svar