Räkna inte med Anthem 2.0 inom kort: "Det här kommer bli en längre process"

Robot
Räkna inte med Anthem 2.0 inom kort: "Det här kommer bli en längre process"

Bioware erkänner att utmaningarna är svåra.

#anthem, #bioware


Medlem

Men kära nån. Scrap it and start over med något helt annat. Helst ett single player RPG i Star Wars-miljö!

Medlem

Något som jag ändå tycker dom borde uppdaterat sin officiella blogg post är detta förtydligande som dom gjorde på reddit! Denna remake har pågått sedan före dom släppte infon i februari att anthem 2.0 är på gång

https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/gkcib9/may_an...

Medlem

Undertiden på Bioware-kontoret...

(Byt ut Intellilink mot Anthem och 22000$ mot 100 miljoner $.)

Medlem

Jag har svårt att se ekonomin i att försöka rädda ett varumärke som har så lågt förtroende. Hade de lyckats göra en rejäl comeback inom 6-12 månader hade det varit en annan grej men nu känns det som att alla utom Bioware själva har gått vidare.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Inaktiv

Jag hade gett det en chans till om det kom en 2.0 och inte såg alltför utdaterat ut.
Men betalar inte ett öre till.

Medlem
Skrivet av Nilos:

Men kära nån. Scrap it and start over med något helt annat. Helst ett single player RPG i Star Wars-miljö!

Helvete heller att BioWare ska få besudla Star Wars.

Medlem

Vad sägs som att ge oss det spel som var utlovat från början?
Största misstaget var att visa upp något som vi inte skulle få. Det är för mig ett mysterium hur man fortsätter spendera resurser på ett projekt som "dog" innan det ens blev något. Bara de inte gör samma sak med dragon age...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

Oj, "börjat validera designhypotes" låter som det gjort exakt inte ett skit på... hur länge då? Snart ett år?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av loerk:

Helvete heller att BioWare ska få besudla Star Wars.

Inte som att det varumärket kan besudlas mer vilketsom.
37-40år sedan senaste bra filmen.
15-17år sedan senaste bra spelet.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag har svårt att se ekonomin i att försöka rädda ett varumärke som har så lågt förtroende. Hade de lyckats göra en rejäl comeback inom 6-12 månader hade det varit en annan grej men nu känns det som att alla utom Bioware själva har gått vidare.

Hello Games lyckades göra rätt för sig genom att rädda No Man's Sky på ett väldigt imponerande sätt. Dock tvivlar jag på att EA's rykte kommer förbättras av att rädda Anthem.

Avstängd
Skrivet av Nilos:

Men kära nån. Scrap it and start over med något helt annat. Helst ett single player RPG i Star Wars-miljö!

Jag tror inte det blir bättre för att man startar på något nytt.
Dem har en grund här.
Mycket roligare att se vad dem kan göra med den kunskapen/basen.

Skrivet av anon_79617:

Jag hade gett det en chans till om det kom en 2.0 och inte såg alltför utdaterat ut.
Men betalar inte ett öre till.

Agree! Men för att jag ska ge det en ny chans måste de designa om för mer Singleplayer klassisk bioware uppdrag. Var inte så kul när det roliga med "Play with friends" helt beror på om man har friends som kan spela i samma ögonblick som en själv.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Arzei:

Jag har svårt att se ekonomin i att försöka rädda ett varumärke som har så lågt förtroende. Hade de lyckats göra en rejäl comeback inom 6-12 månader hade det varit en annan grej men nu känns det som att alla utom Bioware själva har gått vidare.

Samtidigt får man väl ge dem att de faktiskt verkar har en passion för spelet, och att det inte bara handlade om pengar...i alla fall från utvecklarnas sida...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tror inte det blir bättre för att man startar på något nytt.
Dem har en grund här.
Mycket roligare att se vad dem kan göra med den kunskapen/basen.

Problemet är att grunden är ett Frankenstein monster. Anthem var först tänkt att var något helt annat, ett survival exploration co-op lir. EA satte dock krav på att det skulle var en lootboxshooter. Ledare kom och gick och projektet var länge bara en sörja, där ingen hade någon tydlig vision.

Svårt att rädda upp en sådan oäkting, som troligtvis få har någon direkt kärlek till.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oj, "börjat validera designhypotes" låter som det gjort exakt inte ett skit på... hur länge då? Snart ett år?

Med tanke på runt 6 års pre-production låter det som on track!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Inte som att det varumärket kan besudlas mer vilketsom.
37-40år sedan senaste bra filmen.
15-17år sedan senaste bra spelet.

Och därför ska ett företag som inte har producerat ett bra spel sedan Dragon Age: Origins besudla det ännu mer?
Edit: Och Mass effect 2, även om Origins och ME1 är bättre.
Fallen order är ett bra spel. Så det är väl 1 år sedan det senaste bra spelet.

Medlem

ser jävligt mycket fram emot detta... Hoppas dom gör det rätt denna gång för spelet ganska fett i sitt grundutförande, sen kunde det varit bra mycket bättre.

Medlem

Har svårt att se Bioware lägga allt för mycket tid på Anthem då det floppade rätt så rejält och har av det jag har sett ingen större samling kultanhängare. Dom måste ju vid det här läget vara rätt så desperata för att få en hit då dom har varit utan en sådan rätt så länge. Det är ju inte bara det att succe uteblir, det är ju till och med så att deras två senaste spel har gjort dom till allmänt åtlöje.

Kan inte tänka mig annat än att dom lägger allt krut på ett nytt spel i en av deras större spelserier. En flopp till så tror jag att dom ligger risigt till hos EA.

Medlem
Skrivet av loerk:

Och därför ska ett företag som inte har producerat ett bra spel sedan Dragon Age: Origins besudla det ännu mer?
Edit: Och Mass effect 2, även om Origins och ME1 är bättre.
Fallen order är ett bra spel. Så det är väl 1 år sedan det senaste bra spelet.

Fallen order för mig är ett mediokert intetsägande lir, vars största styrka bygger på att de två övriga Star Wars spelen den här generationen varit ännu sämre.

Medlem
Skrivet av Nilos:

Men kära nån. Scrap it and start over med något helt annat. Helst ett single player RPG i Star Wars-miljö!

Amen!

Medlem
Skrivet av Nilos:

Men kära nån. Scrap it and start over med något helt annat. Helst ett single player RPG i Star Wars-miljö!

Verkligen! Det största problemet jag ser är hur dom ska få några kunniga/motiverade personer att lägga tid på det.

Medlem

Tror att de måste släppa något i år om spelet ska få en chans till av spelarbasen och det måste vara bra. Jag hör till dem som vill tro på en come back. Det kanske inte sker med Anthem men i mitt hus har de en chans till och förhoppningsvis blir det med Dragon Age 4...

Medlem

Trist att det blev såhär. Detta var enda loot shootern jag nånsin varit sugen på.

Ska bli intressant att se vad Bioware kan åstadkomma i framtiden. Inte helt gett upp på dem.
Samma som Blizzard. Alla bajsar på Blizzard, men jag spelar ohemult mycket Hearthstone och Overwatch. Bioware kan säkert klämma fram fler guldspel... Även om deras namn, likt Blizzard, inte längre är en garanti

Medlem

dom kan väl lägga resurserna på swtor istället. anthem skitspel som aldrig blir lyckat.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Trist att det blev såhär. Detta var enda loot shootern jag nånsin varit sugen på.

Ska bli intressant att se vad Bioware kan åstadkomma i framtiden. Inte helt gett upp på dem.
Samma som Blizzard. Alla bajsar på Blizzard, men jag spelar ohemult mycket Hearthstone och Overwatch. Bioware kan säkert klämma fram fler guldspel... Även om deras namn, likt Blizzard, inte längre är en garanti

Jag vet vad du känner, jag har varit där själv för många gånger. Men jag tror allt för många glömmer bort, att Bioware och Blizzards styrka som utvecklare, precis som alla andra kända utvecklare, ligger inte i deras namn, utan i personerna bakom namnet. Båda utvecklare har förlorat nästan samtliga nyckelpersoner och grundare som gjorde bolaget speciellt. Dags att vakna nu, Bioware och Blizzard är levande död, en skugga av sitt forna jag.

Medlem

Bioware har senaste 20 åren haft en stegrande perversion gällande att lyckas skapa en multiplayertitel med god möjlighet för mjölkning.

Att flopp efter flopp och ett allvarligt fall av mellanmjölk inte fått dom att satsa på vad deras en gång trogna fanskara bett om i evigheter är urusel businuess.

Ett ordentligt rpg i d&d modell helt singleplayer. Det skulle ju sälja sig sj oavsett resultat.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fallen order för mig är ett mediokert intetsägande lir, vars största styrka bygger på att de två övriga Star Wars spelen den här generationen varit ännu sämre.

Då tycker vi olika.
Spelet hade bra combat, helt okej bossfighter och en bra Star wars story.
Kanske inte var lika bra story som Kotor 1, men avsevärt bättre än t.ex. Kotor 2.

Medlem

Bryr sig någon om detta spel längre? Jag gillade det i 2v sen insåg jag vilket skräp det är.

Hänger förmodligen julpynt kvar i huvudstaden efter Holiday updaten...

Medlem
Skrivet av loerk:

Då tycker vi olika.
Spelet hade bra combat, helt okej bossfighter och en bra Star wars story.
Kanske inte var lika bra story som Kotor 1, men avsevärt bättre än t.ex. Kotor 2.

Tycker combat mekaniken är trist och ytlig, jämfört med Jedi Outcast och Academy. Blir extra lustigt när båda spelen är drygt 15 år äldre, men ändå lyckas vara så mycket bättre. Tror ärligt talat Fallen Order kommer åldras lika bra som... de där andra generiska tredjeperson action adventure spelen, som släpptes förra generationen (seriöst jag kommer inte ens ihåg vad de heter Edit: forced unleashed tänkte jag på).

12
Skriv svar