Mobilversionerna av Fortnite har dragit in nästan 10 miljarder

Robot
Mobilversionerna av Fortnite har dragit in nästan 10 miljarder

Om ni undrade varför Epic har råd att skänka bort GTA V.

#Epic-games, #Fortnite


Medlem

Det låter ju helt bisarrt!
För att få någon slags referenspunkt, hur mycket pengar drar andra stora spelföretag in?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Flakmonkey

Åh snälla Epic, kan ni inte lägga 0.01% av det för att färdigställa Unreal Tournament? Kanske lägga på några till promille för att göra det till lite av ett showcase för UE5?

Medlem

Hurra

Medlem
Medlem
Skrivet av Baronova:

Det låter ju helt bisarrt!
För att få någon slags referenspunkt, hur mycket pengar drar andra stora spelföretag in?

Jag får royaltyinkomst av Valve och känner väldigt många andra som är i samma sits. Kan inte säga något om vad jag tjänar eller vad min andel är men att ett företag drar in 1 miljard dollar om året från ett väldigt populärt spel är inte så bisarrt som du tror.

Ubsioft drog in 636 miljoner dollar från bara MTX och de säljer inte ens speciellt mycket kosmetik jämfört med andra företag.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Det låter ju helt bisarrt!
För att få någon slags referenspunkt, hur mycket pengar drar andra stora spelföretag in?

Detta är inget konstigt. F2p spel på mobil drar in storkovan. Därför satsar många på f2p mobilspel

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Åh snälla Epic, kan ni inte lägga 0.01% av det för att färdigställa Unreal Tournament? Kanske lägga på några till promille för att göra det till lite av ett showcase för UE5?

Ja ge oss UT5 för bövelen! Och gör inte samma misstag som mupparna som gjorde Quake Champions gjorde!

Härligt tycker jag. Det gynnar spelbranschen på många olika sätt. Spel är här för att stanna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av adde111:

Jag får royaltyinkomst av Valve och känner väldigt många andra som är i samma sits. Kan inte säga något om vad jag tjänar eller vad min andel är men att ett företag drar in 1 miljard dollar om året från ett väldigt populärt spel är inte så bisarrt som du tror.

Ubsioft drog in 636 miljoner dollar från bara MTX och de säljer inte ens speciellt mycket kosmetik jämfört med andra företag.

Så är det säkert, men om jag förstår artikeln rätt så är det här endast på MOBILVERSIONERNA. Alla inkomster på konsol och PC-versionerna tillkommer och de lär ju vara större.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Härligt tycker jag. Det gynnar spelbranschen på många olika sätt. Spel är här för att stanna.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Så är det säkert, men om jag förstår artikeln rätt så är det här endast på MOBILVERSIONERNA. Alla inkomster på konsol och PC-versionerna tillkommer och de lär ju vara större.

Venne asså, mobilspel tjänar sjukt mycket pengar. Kolla bara PUBG mobile

Medlem

Välförtjänt! Riktigt kul spel!

Medlem

Minns när man spelade snake på sin nokia 3310 eller uppfostrade ett digitalt djur i sin tamgotchi, mycket har hänt på 20 år...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

@Sapiens: Haha


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Epic borde investera en del av pengarna, typ göra en egen öppen fantasyvärld i nya unrealmotorn som kan utmana spel som witcher och TES. Pengarna och erfarenheterna finns redan i företaget.

Kom igen Epic, vad väntar ni på Epic? Vill ni inte ha mina pengar?!

Medlem

Epic har hamnat i samma sits som Valve nu, de behöver inte göra flera egna spel

Medlem

Om alla utvecklare gjorde såna här spel skulle det inte gynna oss som gillar traditionella spel och många utvecklare med visioner skulle gå arbetslösa.

Länge har spelbranschen slagits för kulturstatus. Om det då var Fortnite som krävdes för den stämpeln så vill man ju bara grina efter alla fantastiska verk av fantastiska utvecklare man spelat genom åren.

Skägg.
10 Chambers

Samtidigt drog Epic Game Store in 6,8 miljarder kronor sitt första år. Inte dåliga siffror.


signatur
ELF
Medlem

Med så här mycket pengar så måste UT bli Epic.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samtidigt drog Epic Game Store in 6,8 miljarder kronor sitt första år. Inte dåliga siffror.

Sen har vi hela unreal engine verksamheten, finns det några siffror på det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eld:

Sen har vi hela unreal engine verksamheten, finns det några siffror på det?

Kan inte hitta några officiella. Men med tanke på att de tar 5 % av omsättningen lär det bli en hel del. Ta PUBG som exempel, som omsatte 920 miljoner dollar år 2018, omräknat i kronor blir det någonstans mellan 400-450 miljoner kr i royalties till Epic.


signatur
1
Skriv svar