Vrålsnygg Mafia 1-remake läckt – se bilderna

Robot
Vrålsnygg Mafia 1-remake läckt – se bilderna
Medlem

Ettan och tvåan älskade jag, spelade igenom tvåan rätt nyligen och det håller helt ok än. Ettan känns lite väl daterad för att vara njutbar. Trean har jag aldrig varit sugen på att prova. Antar att det är på grund av förändrad livssituation med mindre tid framför datorn i kombination med all negativ press det fick. Är i småbarnsåren och har helt enkelt inte "råd" att lägga min skrala speltid på spel som är mediokra.

Medlem

Jösses.. var det verkligen 18 år sedan man spelade Mafia 1.. Minns att spelet var bra, och att man fick köra bilar som fick svettas hårt för att ens nå upp i hastighetsbegränsningarna. Faktiskt en remake som jag kan tänka mig att lägga händerna på, nu när jag vant mig vid långsamtgående fordon med hjälp av Snowrunner

Medlem

Wow, snyggare än jag trodde. Känner igen scenen där bilen tvättas.
Få spel som får mig att bli exalterad nuförtiden men remake på Mafia 1 och 2 får det att vattnas i munnen helt klart

Medlem
Skrivet av Katana:

Jösses.. var det verkligen 18 år sedan man spelade Mafia 1.. Minns att spelet var bra, och att man fick köra bilar som fick svettas hårt för att ens nå upp i hastighetsbegränsningarna. Faktiskt en remake som jag kan tänka mig att lägga händerna på, nu när jag vant mig vid långsamtgående fordon med hjälp av Snowrunner

Och när du väl körde för fort blev du stoppad och fick böter. "And here's the dough" - eller vad fan det nu var som sas när man hostade upp.

Medlem

Har bara spelat tvåan och tyckte det var riktigt bra, spelar gärna om det.
@Katana spelar också Snowrunner just nu, svårt men kul som attans

Medlem

Jäklar vilken otippad nyhet, Kul! Om jag inte minns fel så fick man väl ett demo på Mafia via PC Gamer tidningen runt 2001? Kommer inte ihåg allt exakt men det var den delen när man har en shootout i bilgaraget och man fick en tidsbegränsad free run på 10 min eller något sådant. Om remaken visar sig lovande efter att man får se lite gameplay så kan det säkert bli ett köp!


signatur

Ryzen 5 7600X | Powercolor Radeon RX 6800XT | 32 GB Kingston DDR5 Fury Beast

Medlem

Kan vara det bästa som hänt någonsin. Är så satans jävla taggad!

Redaktör

Var det inte så att det där svinsvåra racinguppdraget avslöjade om man körde spelet pirat eller hade köpt det? Det patchades ju så att det blev enklare, och de som klagade efter patchen antogs köra piratad kopia. Eller minns jag fel?


signatur
Medlem

Den ända remaken jag någonsin velat ha!

CFW
Medlem

Mumma! Menar: Maffia!

Medlem

Kan bli riktigt bra! Är försiktigt optimistisk...


signatur

/MJ

Gnällkuk

Nice! Jag har ju aldrig spelat Mafia-spelen men nu känns det definitivt som det är lockande!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Var det inte så att det där svinsvåra racinguppdraget avslöjade om man körde spelet pirat eller hade köpt det? Det patchades ju så att det blev enklare, och de som klagade efter patchen antogs köra piratad kopia. Eller minns jag fel?

Fast du Tomas, inte skulle du väl stjäla en bil?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Var det inte så att det där svinsvåra racinguppdraget avslöjade om man körde spelet pirat eller hade köpt det? Det patchades ju så att det blev enklare, och de som klagade efter patchen antogs köra piratad kopia. Eller minns jag fel?

Minns bara att racet var svåraste delen i spelet alltid...

Skämt åsido. Saken blev inte bättre av min dator på den tiden knappast höll stadiga 30 fps om jag minns rätt. Tur att man kan kompensera för sådant där i vuxen ålder. Ska bli kul med en remake, ser riktigt bra ut på bilderna. Var många år sedan jag spelade originalet.

Medlem

Vet inte om jag vill att de fixar den helt trasiga AIn i uppdraget där garaget brinner och den tar livet av sig själv så man får game over eller inte. Det var en så avgörande del av det jag minns av spelet.

Medlem

FUCK YES!

Första spelet i serien är utan tvekan det bästa men har inte åldrats väl, så detta är exakt vad som behövdes!

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Fast du Tomas, inte skulle du väl stjäla en bil?

(Säg inget, men jag är utsänd på uppdrag av 2K för att avslöja Mafia 1-pirater.)


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Var det inte så att det där svinsvåra racinguppdraget avslöjade om man körde spelet pirat eller hade köpt det? Det patchades ju så att det blev enklare, och de som klagade efter patchen antogs köra piratad kopia. Eller minns jag fel?

Gick att klara med piratad kopia med, men jävlar vad svårt det var!

Medlem

Alla utom närmsta bils (spelarens?) reflektioner ligger fel i höjd. Så INTE raytrace mao.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Oerhört sugen på MAFIA och till viss del även 2:an. Ettan är ett mästerverk. Spelade om det så många gånger. Hoppas de löser licensen för originalmusiken. Den är väl numera utbytt i de versioner som släppts på senare tid? Länge sedan jag känt mig så taggad!

Medlem

Man kan hoppas att dom har skrotat banracing uppdraget, vilket var horribelt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Oj, stämmer detta så blir det absolut ett köp. Mafia 1 är ett av mina favoritspel. Jag har nog aldrig spelat ett spel med sådan atmosfär och känsla, hoppas att detta lyckas behålla det.

Medlem

Provade spela 1:an för många år sen men fastnade inte.. hade dock spelat 2:an före det första och måste säga att 2:an håller än idag! Väldigt hög mysfaktor i det spelet. Får kanske ge det första spelet en chans när det är remake-at!

Medlem

Mafia är ett av de bästa spelen som har gjorts, hoppas att känslan finns kvar i remaken.

Medlem

Racingen var ju hur kul som helst. Skulle de kunna gjort ett eget spel utav. I alla fall så blir jag ju sugen på att testa Mafia 1 remake. Originalet är det bästa av sitt slag.

Medlem

Jeflar, vilket ögongodis.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Bara önskar att det var MMO eller iaf MP med någon form utav turf war 60 minute hold eller...nått.
Ett spel som Mafia 1 skall njutas MED vänner. Sitta ensam och njuta... det är som att äta ensam på restaurang, gå på bio ensam, resa på semester ensam.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det enda som är extremt tråkigt är att det med största sannolikhet blir en EGS exclusive.
Har man tur kanske det går att lira via gamepass.

123
Skriv svar