Uppgift: GTA V gratis i Epic Store i morgon

Robot
Uppgift: GTA V gratis i Epic Store i morgon
Backloggens befriare

Läste jag att Half-life 3 är bekräftat?


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Förlåt, ska sluta nu... Kanske... Jag är för trött för att ha några sådana spärrar just nu, okej?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kändes som det skulle vara något stort eftersom det var hemligt. Blir det inte gta v så blir det något annat stort så spännande. Gta v har jag inte så skulle vara kul

Medlem

Ah, GTA: V. Spelet som jag blir sugen på att spela en gång i kvartalet. Installerar, startar, tänker "vad nu då?" då jag inte vet vad jag skall göra och sedan stänger ned igen för att en vecka senare avinstallera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ah, GTA: V. Spelet som jag blir sugen på att spela en gång i kvartalet. Installerar, startar, tänker "vad nu då?" då jag inte vet vad jag skall göra och sedan stänger ned igen för att en vecka senare avinstallera.

Alla har vi sådana spel i listan som man vill ha ork för att spela men när man väl gör det så finns noll inspiration. Potential för en intressant forumtråd?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Gnällkuk

Får man behålla spelet, eller har man bara tillgång till det i en vecka? Har man inte spelat singleplayer är det ju ett ypperligt tillfälle. GTA Online hade jag struntat i, var det mycket fuskare tidigare så lär det knappast bli färre en vecka framöver...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Alla har vi sådana spel i listan som man vill ha ork för att spela men när man väl gör det så finns noll inspiration. Potential för en intressant forumtråd?

Ja precis. Jag skulle behöva en "kom igång med GTA: V"-tråd men vet samtidigt att jag troligen inte kommer ha tid för det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Får man behålla spelet, eller har man bara tillgång till det i en vecka? Har man inte spelat singleplayer är det ju ett ypperligt tillfälle. GTA Online hade jag struntat i, var det mycket fuskare tidigare så lär det knappast bli färre en vecka framöver...

Epic brukar väl köra att du får behålla spelet, men du har begränsad tid på dig att hämta det (en vecka).


signatur
Medlem

Jag tror inte på detta.

Medlem

Ryktet jag hörde nämnde att nästa gratisspel var Outer Worlds


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av conthox:

Ah, GTA: V. Spelet som jag blir sugen på att spela en gång i kvartalet. Installerar, startar, tänker "vad nu då?" då jag inte vet vad jag skall göra och sedan stänger ned igen för att en vecka senare avinstallera.

Kände länge likadant inför GTA rent allmänt, men efter att ha tagit mig igenom Oblivion/Skyrim etc kände jag mig mogen uppgiften att ta tag i GTA IV först. Och blev direkt imponerad av kvaliteten på spelet, och även hur tilläggen The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony på ett smart och intelligent sätt kontrapunkterade originalhandlingen.

Det höll på dock på att sluta illa pga av en speldödarbugg precis i allra sista uppdraget, pga för hög framerate på nyare datorer. Som tur var kunde det lösas genom att spela spelet på bara en processorkärna precis när buggen skulle inträffa. Det är fixat nu i den sista patchen, som tyvärr inte kom förrän så sent som i november 2016, typ 8 år efter att spelet släpptes...

Det blev dock även en del av- och ominstallationer innan jag tog mig igenom hela GTA IV med tillägg. Precis som för GTA V, man blir lite mätt på spelstilen efter ett tag och behöver en paus. GTA IV tycker jag dock är ett bättre spel rent handlingsmässigt om än kortare, så kanske det är ett tips att börja med det? Om du inte redan gjort det. GTA V är faktiskt inte heller så fruktansvärt långt, om du bara spelar huvudhandlingen, att göra en massa annat är ju frivilligt. Och nu är ju ett utmärkt tillfälle att ta tag i backloggen.

Medlem

Jag skulle vilja ge singleplayer-delen en chans iallafall, men jag har inte sett något från det spelet som lockar i övrigt annat än att det ser ut som en snygg gangster-stads-sim. Hoppet om att jag har fel är ju det som håller mig vagt nyfiken....kanske så pass att jag orkar installera det ifall det är gratis.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Ryktet jag hörde nämnde att nästa gratisspel var Outer Worlds

Det ryktet hoppas jag på hellre då jag inte lirat det spelet. GTA 5 äger jag 760 kopior av. Nästan.
Steam, R* Social Club, PS4, PS3. Har varvat det över 100 gånger. Kul för er som inte har lirat det eller inte äger det till PC dock.

Skrivet av Ender:

Jag skulle vilja ge singleplayer-delen en chans iallafall, men jag har inte sett något från det spelet som lockar i övrigt annat än att det ser ut som en snygg gangster-stads-sim. Hoppet om att jag har fel är ju det som håller mig vagt nyfiken....kanske så pass att jag orkar installera det ifall det är gratis.

Har du inte lirat GTA 5 story mode så är det verkligen läge att göra det då spelet är riktigt bra. Även om det inte når till samma höjder som föregångaren GTA 4 så är 5an jäkligt bra gjort.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ja runt 17 ikväll får vi veta om det stämmer antar jag!


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det ryktet hoppas jag på hellre då jag inte lirat det spelet. GTA 5 äger jag 760 kopior av. Nästan.
Steam, R* Social Club, PS4, PS3. Har varvat det över 100 gånger. Kul för er som inte har lirat det eller inte äger det till PC dock.

Ursäkta om jag går off topic, men varför detta extrema intresse för story mode i GTA V?

Enligt https://howlongtobeat.com/game?id=4064 så tar GTA 5 Main Story 21,5 timmar att klara som kortast ("rushed") vilket jag antar är vad du gör eftersom du kan spelet utan och innan. 21,5 * 100 blir 2 150 timmar. GTA V släpptes första gången 17 september 2013, vilket idag är 2 431 dagar sedan.

Du har alltså spelat mer än en timme GTA V varje dag, vardagar, helg, månad in och månad ut, år in och år ut sedan 2013? Det är ju typ Wow-siffror.

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Ursäkta om jag går off topic, men varför detta extrema intresse för story mode i GTA V?

Enligt https://howlongtobeat.com/game?id=4064 så tar GTA 5 Main Story 21,5 timmar att klara som kortast ("rushed") vilket jag antar är vad du gör eftersom du kan spelet utan och innan. 21,5 * 100 blir 2 150 timmar. GTA V släpptes första gången 17 september 2013, vilket idag är 2 431 dagar sedan.

Du har alltså spelat mer än en timme GTA V varje dag, vardagar, helg, månad in och månad ut, år in och år ut sedan 2013? Det är ju typ Wow-siffror.

Känns spontant som en kraftig överdrift som var inte var menat att tas på allvar.
Jag tvivlar samtidigt på att någon äger nästan 760 kopior av spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Känns som att om Rockstar skulle ge bort GTA 5 gratis så hade de gjort det i sin egna tjänst för att locka fler användare.

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Ursäkta om jag går off topic, men varför detta extrema intresse för story mode i GTA V?

Enligt https://howlongtobeat.com/game?id=4064 så tar GTA 5 Main Story 21,5 timmar att klara som kortast ("rushed") vilket jag antar är vad du gör eftersom du kan spelet utan och innan. 21,5 * 100 blir 2 150 timmar. GTA V släpptes första gången 17 september 2013, vilket idag är 2 431 dagar sedan.

Du har alltså spelat mer än en timme GTA V varje dag, vardagar, helg, månad in och månad ut, år in och år ut sedan 2013? Det är ju typ Wow-siffror.

Hehe. Matte är inte min grej men det här spelet har jag klarat massor av gånger. 100 var kanske att ta i men minst 50 måste jag ha gjort det. Slutade dock lira det för många år sedan då jag tröttnade på det vilket inte är konstigt. Hehe. Bodde även på olika institutioner vid den tiden. Angående 760 kopior gjorde jag medvetet överdrivet högt dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det klart det är GTA V. Rockstar vill givetvis locka fler spelare till GTA Online så att de spenderar pengar på mikrotransaktioner osv.

Det är samma med exempelvis Sims, Cities: Skylines etc. Spelen nästan skänks bort efter ett par år för att de vet att vi kommer att köpa alla miljoner expansioner som finns.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ah, GTA: V. Spelet som jag blir sugen på att spela en gång i kvartalet. Installerar, startar, tänker "vad nu då?" då jag inte vet vad jag skall göra och sedan stänger ned igen för att en vecka senare avinstallera.

Man installerar FiveM och hoppar in på en söndermoddad driftserver. Det enda GTA V duger till numera.

Medlem

Epic games har tydligen lagt upp en tweet tidigare men den togs bort. Här är den i vilket fall
https://twitter.com/Wario64/status/1260769185212194816


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Ah, hade missat att ni skrivit om detta. ^^

Ganska stort om dom ger ut GTA V. Finns även lite som pekar på att The Witcher 3 eventuellt även kan bli gratis, kanske inte direkt efter GTA V, men någon gång efter.

Detta gick att hitta hos EGS, men inte längre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag har kört igenom det i tredjepersonsvy på PS3, förstapersonsvy på PS4 och kan lätt tänka mig att ladda ner en VR mod till PC och köra igenom det igen.

Medlem

Launchern krascha... hahaha
Men det var gta V

Medlem

Ja det går inget vidare att komma nånstans där just nu haha, är väl bara avvakta ett tag


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar