Elder Scrolls VI är fortfarande flera år bort

Robot
Elder Scrolls VI är fortfarande flera år bort

Todd Howard tröstar inte, men är uppriktig.

#bethesda, #starfield, #the-elder-scrolls-vi


Medlem

Helt otroligt att det blir "samma" motor..igen. Jaja det är som det är! Jag är sjukt pepp ändå. Det ryktas ju om det blir Hammerfell denna gång.

Medlem

Todd Howard och Pete Hines ska man aldrig lita på. Så mycket som de vägrar erkänna deras egna missvisande marknadsföring och lögner så ska man aldrig lita på dem mer.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Var väll ganska noshit när dom visade upp teasern?
Dom sade till och med under E3 det året att det var pre-production. = Bara på papper.
Bethesda har en utvecklingscykel på ungefär 7 år.
Förvänta er spelet 2025 eller något.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av I am Grööt:

Helt otroligt att det blir "samma" motor..igen. Jaja det är som det är! Jag är sjukt pepp ändå. Det ryktas ju om det blir Hammerfell denna gång.

Jag ”försvarar” inte valet av samma motor återigen men annars hade vi fått vänta bra många år till. Det får en stt tänka på vad Shigeru Miyamoto sa.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag ”försvarar” inte valet av samma motor återigen men annars hade vi fått vänta bra många år till. Det får en stt tänka på vad Shigeru Miyamoto sa.

De borde ju kunna knyta en deal med typ ID eller dylikt att köra ID-Tech och anpassa den. Tror många är riktigt trötta på den där motorn nu, även om den lappats och lagat och nya features tryckts in är det dags för något mer kvalitativt från grunden att ta över.

Medlem

Bethesda ligger i samma dystra hög som Bioware nu, litar inte på att de klarar av att göra bra spel längre. Så denna nyheten gör inte så mycket, direkt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@anon_119148:

Det är samma motor som Skyrim, en motor som redan var utdaterad 2011. Som kommer användas för ett spel som kommer lanseras runt 2025 som @Godofcheese nämnde.

Värt att nämna att de två externa programmerarna som implementerade Fallout 4's vr stöd inte hade tillgång till källkoden. Utan alla spår tydde på att de hackat in stödet i dll och exe filen. (info från moddare som arbetat med script extender & FO4 VR Optimization Project)

Medlem

Så länge dom kör samma gamla jävla motor så är jag inte intresserad oavsett om spelet är bra eller inte. Laddtider till förbannelse och extremt fult men resurskrävande. Nej tack.

Medlem
Skrivet av Divion:

Så länge dom kör samma gamla jävla motor så är jag inte intresserad oavsett om spelet är bra eller inte. Laddtider till förbannelse och extremt fult men resurskrävande. Nej tack.

Jag har för mig att jag läste att FO76 skulle vara det sista med gamla motorn?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

när kommer starfield?


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag har för mig att jag läste att FO76 skulle vara det sista med gamla motorn?

Då har du läst fel
För bethesda har sagt flera gånger att Starfield t.ex. ska använda gamebryo


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

När väl 6:an kommer finns nog ps6 och Xbox series x2?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Phobo:

när kommer starfield?

Innan ES6.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Då har du läst fel
För bethesda har sagt flera gånger att Starfield t.ex. ska använda gamebryo

Då hoppas jag verkligen att de gör en enorm overhaul av motorn så vi slipper se samma buggar dyka upp i spel efter spel.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Då har du läst fel
För bethesda har sagt flera gånger att Starfield t.ex. ska använda gamebryo

Jo men det kan vara en uppdaterad version. Lite som om kollar på gamla hederliga quake motorn

Men jag satte "?" just för att jag var osäker

Edit: ser det nu ja "all new renderer, new lighting, new landscape system, new animation system and photogrammetry." <elderscrolls då dvs>
Tja, vi får vänta och se - vem vet, kanske de har gjort ett mirakel med motorn. Who knows?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska blir intressant att se om Bethesda kan bryta sin nedåtspiral, där varje spel är sämre än tidigare skapelse.

Medlem

Ärligt talat så skiter jag i vilken motor det blir. Hade spelat hela spelet ändå om det så kom som ett dlc till skyrim eller oblivion!

Medlem

jag är inte förvånad om nu ryktet stämmer att det ska innehålla både hammerfell och highrock. Har dock högre tilltro till moddarna som gör skywind och skyblivion. Ser fan helt fantastiska ut, speciellt skyblivion. Håller tummarna att de inte är för många år kvar innan de släpps.=)

Medlem

Det har man vetat länge att TesVI är ljusår bort, Starfield skall släppas först o främst.
Sen måste dom uppdatera deras suveräna Creation Engine 25 gånger till innan Tes VI e på gång.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd

16 times

Medlem

Man kan hoppas att spelet blir designat runt en bättre motor än skiten dom använder nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

17 år mellan första och senaste, och 9 år sedan senaste (snart). Ingen dålig ökning mellan spelen

Skribent

Vi får kanske en Skyrim Remaster till nya generationens konsoler medan vi väntar?


signatur

"Writer and Fighter"

ELF
Medlem

Om det är samma motor gör mig inget. Kommer skaffa det hur eller hur så länge det är single player. Men de behöver verkligen skriva om stora delar av motorn. Fullt stöd för 60 fps kom ju som först ett tag efter att Fallout 4 hade släppts. Så i och med släppet av TESVI så kanske de har uppdaterat motorn så den är hur den skulle ha varit för länge sedan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Är mer peppad på Starfield än nytt från Fallout eller Elder Scrolls...

Blir ju första gången sen Fallout 3 som Bethesda gör något helt nytt som sitt 'main-line'-spel... Dvs det huvudsakliga spelet deras huvudsakliga utvecklingsstudio jobbar på. Kul! Spännande! Käften om Elder Scrolls!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Min uppskattning är att minst hälften av alla som pratar om "spelmotor"/"grafikmotor" har ingen koll på vad det egentligen är och dess innebörd för spelet som helhet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Att dom använder en gammal motor har antagligen sina skäl? Eller är det en principsak, att när dom tog fram motorn så var det någon som sa att den kan vi ha i 25 år, om vi ändrar lite på några reglage? Annars är ju ekonomi ett stående skäl. Men personligen undrar man ju var skon klämmer. Den kanske passar som så pass bra i hur som utvecklar sina spel? Fast så är det konstigt att moddare får släppa patchar så spelen går att spela.

Mycket intressant; skulle vara kul att vara med på det mötet och se vad som sägs!


signatur

Niet.

Medlem

Perfekt! Då kommer barnen vara större så kanske man kan spela tillsammans med dom. Längtar ihjäl mig... helt klart den bästa spelserien och Bethesda har fortfarande mitt fulla förtroende.

/fanboy off/


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar