Ryktena kring Playstation 5-show i början (eller mitten) av juni tar ny fart

Robot
Ryktena kring Playstation 5-show i början (eller mitten) av juni tar ny fart
Medlem

Låter logiskt att Sony kommer visa upp PS5 under Juni då E3 egentligen hade varit men börjar tröttna lite på alla rykten om när det ska hända.

"Worst secret ever" Tydligen skulle revealen vara i februari.

https://www.fz.se/nyhet/282026-god-of-war-skaparen-playstatio...

Medlem

Är mest intresserad av deras nya VR. Konsolen kommer att bli riktigt grym oavsett, det är jag helt övertygad om. Speccs säger mig inget heller så.

Designen ska också bli spännande att se.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

4 juni, då kan dom väl ändå vänta till den 5:e åtminstone för att matcha bättre!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Känns det inte troligt att Sony vill släppa sina stora (säkert dyra) PS4-titlar, som det jobbats på länge, före dom drar igång all hype inför PS5 och spelen som kommer till den konsollen?

Annars kan det bli att dom kör över sina egna spel tänker jag.. Marknadsföringsmässigt..

Att dom vill att folk pratar om Last of Us 2 och Ghosts före dom ska börja prata om Horizon 2 eller.. Knack 3 (höhö as if) - eller whatever.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Anton Q:

Känns det inte troligt att Sony vill släppa sina stora (säkert dyra) PS4-titlar, som det jobbats på länge, före dom drar igång all hype inför PS5 och spelen som kommer till den konsollen?

Annars kan det bli att dom kör över sina egna spel tänker jag.. Marknadsföringsmässigt..

Att dom vill att folk pratar om Last of Us 2 och Ghosts före dom ska börja prata om Horizon 2 eller.. Knack 3 (höhö as if) - eller whatever.

Jag antar att dem redan har gjort den beräkningen.
Dem har väl referenser från föregående konsoler.
Och det är inte så att en ny konsol säljer 10 milj exemplar direkt i början av sin livscykel.
Det tar väl lite tid innan ps5:an säljer riktigt bra.

Så dem räknar väl säkerligen ut att dem spelen du snackar om redan säljs bra till ps4:an.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag antar att dem redan har gjort den beräkningen.
Dem har väl referenser från föregående konsoler.
Och det är inte så att en ny konsol säljer 10 milj exemplar direkt i början av sin livscykel.
Det tar väl lite tid innan ps5:an säljer riktigt bra.

Så dem räknar väl säkerligen ut att dem spelen du snackar om redan säljs bra till ps4:an.

Nej precis, det är inte så att en ny konsol säljer 10 milj direkt i början. Därför känns det rimligt att dom fokuserar på att marknadsföra The Last of Us Part 2 och Ghost i Juni, istället för att fokusera på att marknadsföra en annan produkt som inte kommer förns till julen vars hela syfte är att få spel till PS4 att se gamla och förlegade ut.

Speciellt när iaf ena spelet antagligen är en av deras största spel nånsin, och det andra iallafall är säkert top 10.

Det får mig att spekulera att dom inte kommer börja snacka spel till ps5 och visa gameplay förns iaf sent Juni, rimligast vore säkert sent juli/augusti.

Men den som lever får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av jehuty:

Låter logiskt att Sony kommer visa upp PS5 under Juni då E3 egentligen hade varit men börjar tröttna lite på alla rykten om när det ska hända.

"Worst secret ever" Tydligen skulle revealen vara i februari.

https://www.fz.se/nyhet/282026-god-of-war-skaparen-playstatio...

Skulle precis leta upp den där...
Hajar inte varför det ska vara så jävla mycket försök till kalkylering från marknadsfolket kring hur saker ska visas, men det är klart dom vill väl göra sken för sin lön.

Klartext: visa allt direkt så är det klart sen bara.

Avstängd
Skrivet av Anton Q:

Nej precis, det är inte så att en ny konsol säljer 10 milj direkt i början. Därför känns det rimligt att dom fokuserar på att marknadsföra The Last of Us Part 2 och Ghost i Juni, istället för att fokusera på att marknadsföra en annan produkt som inte kommer förns till julen vars hela syfte är att få spel till PS4 att se gamla och förlegade ut.

Speciellt när iaf ena spelet antagligen är en av deras största spel nånsin, och det andra iallafall är säkert top 10.

Det får mig att spekulera att dom inte kommer börja snacka spel till ps5 och visa gameplay förns iaf sent Juni, rimligast vore säkert sent juli/augusti.

Men den som lever får se.

Jag håller inte med i dit sätt att resonera.
Men jag förstår dit synsätt.

Fragtjuv

När det väl sker lär jag i alla fall sitta som klistrad. Gillar sådan här event och särskilt nu när man kan hänga med FZ samtidigt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar