EA bekräftar att Star Wars Jedi: Fallen Order bara var starten för varumärket

Medlem

Längtar efter ett bra space sim igen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Är faktiskt inte så insatt i just Star Wars serien så mycket. Har enbart kört Lego spelen tillsammans med dottern enstaka gånger. Tips på vart man eventuellt kan streama filmerna? Typ viaplay eller liknande och hur ska man se dom? Vilken ordning?
Såg alla fina betyg för detta spel och införskaffade det i veckan.
Väldigt underhållande men samtidigt svårt kan jag tycka, även fast att man kör på easy.

Får nog bli bättre på spelet helt enkelt för gillar allt med det än så länge förutom en sak jag kommer till längre ned i texten. En uppföljare hoppas jag på.

Det enda problemet är väl checkpoint systemet som gjorde att jag fick börja om vid start av nivån när jag väl dog. Även fast att jag mediterade vid en senare checkpoint. Kanske ska vara medvetet svårt och straffande som i dark souls serien? Är positivt överraskad faktiskt med tanke på att det också är EA som släppt det. Nu blir det till att gibba lite mer!

Gilla Fallen Order mycket, trevligt att det kommer en uppföljare!

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter ett bra space sim igen.

Ja...Ingen konkurrens alls heller idag, är ju som att sparka in en öppen dörr. Trodde vi skulle få något efter VR-demot till Battlefront 1....men inget...:(


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelet var helt klart underhållande och värt att spela, men tyckte karaktärerna var väldigt undermåliga. Att den mest intressanta karaktären är en droid(BD-1) så har något gått ganska galet. Antagonisten drog även ned spelet en hel del, en standard kliché-karaktär som inte ingav något hot/skräck.

Och storyn överlag var även den ganska tråkig, det funkade väl, men är det här verkligen det bästa dom kunde komma på?

Med detta sagt så ska det bli intressant och se hur dom kommer utveckla samt förhoppningsvis förbättra uppföljaren.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@uberpwnage2.0: Jo det är synd att det inte fanns mer kul prylar i FO.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

@Molotov: Skulle vara kul att prova.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Fast ljussabeln fungerade ju inte ens som den "borde" i det redan släppta spelet. Fick ju slå folk och fauna en jäkla massa gånger för att de skulle kola. Ser inte riktigt problemet med att kunna "uppgradera" skadan.

Om man bara går omkring och dödar allt på ett slag blir det rätt tråkigt i längden. Betyder fortfarande inte att man ska börja ändra lightsabers så att olika färger gör olika skada.
"Uppgradera" skadan kan du redan göra i Fallen order.
Så funktionen finns redan, att man ska skriva om lore för lightsabers är bara en dålig idé.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför spelar det roll om det är en ljussabel gentemot säg ett vanligt svärd? Vi har ju tonvis med spel, även de som anses vara de bästa, som har "starkare" ljussablar. Visst det är inte logiskt, men inget RPG är logiskt när det kommer till den biten.

Kosmetiskt för mig gör det inte värt att utforska då det bara gör att jag ser annorlunda ut. Det blir tråkigt. Tänk ett Metroidvania där man bara får en annan dräkt utan några effekter, där snackar vi snark.

Som jag också skrev behöver det inte just vara RPG. RPG är dock ett enkelt sätt att dela ut mer intressanta föremål åt spelaren. En kosmetisk belöning tycker jag bör vara ovanlig. När man får dem hela tiden känns det så meningslöst när men dessutom bara kan använda en av dem. När man får något som gör dig starkare, oavsett hur det är implementerat, så känns det som man faktiskt tar sig någonstans, iallafall i mitt tycke

En större värld som är fylld med ännu mer tråkiga saker att hitta? Precis det som kommer hända om det blir stötte och allt fylls med kosmetiska saker. En blandning hade givetvis varit bäst.

Du har en konstig syn på speldesign om du tycker att olika skada på lightsabers skulle göra ett spel avsevärt bättre, istället för bättre level design och intressantare spelmiljöer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av loerk:

Du har en konstig syn på speldesign om du tycker att olika skada på lightsabers skulle göra ett spel avsevärt bättre, istället för bättre level design och intressantare spelmiljöer.

Det är ett spel och behöver inte vara "logiskt". Du borde i så fall ha problem att fiender inte dör med en enda attack av en ljussabel till att börja med.

Fortsätt steget längre, olika skada på svärd som i en fantasy miljö som ser exakt likadana ut och är lika vassa. Stavar som är gjord av samma trä, har samma storlek men också gör olik skada.

Jag tycker miljöerna och dess design var bra, bara att vad man hittade där var otroligt tråkigt. När mycket av det var till en ljussabel som man knappt lägger märke till vare sig det är strid eller inte är totalt meningslöst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

International
Man of Mystery

Jag tycker helt klart att det var det bästa SW-spel man sett på mycket länge, visst är det en smula repetetivt ibland och frustrerande när man fuckar upp och får respawna långt tillbaka och kämpa sig tillbaka, men feelingen är ju så SW, komplett med de idiotiska arkitektiska lösningarna och småkorkade stormtroopersarna.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är ett spel och behöver inte vara "logiskt". Du borde i så fall ha problem att fiender inte dör med en enda attack av en ljussabel till att börja med.

Fortsätt steget längre, olika skada på svärd som i en fantasy miljö som ser exakt likadana ut och är lika vassa. Stavar som är gjord av samma trä, har samma storlek men också gör olik skada.

Jag tycker miljöerna och dess design var bra, bara att vad man hittade där var otroligt tråkigt. När mycket av det var till en ljussabel som man knappt lägger märke till vare sig det är strid eller inte är totalt meningslöst.

Sa inte att det behöver vara logiskt, även om det till en viss grad är det.
Mycket av de fiender som inte dör använder sig av lightsaber resistanta material, och vapen. Vanliga stormtroopers dör på ett slag eller två så vitt jag kommer ihåg.
Klart att de måste ha en viss balans för att spelet inte ska bli för lätt.
Att föra över skada till olika items är bara dumt när det redan finns i ditt "talent tree".

Att inte kunna använda en speciell kyber crystal för att den gör mindre skada låter skittråkigt. Och eftersom alla dessa saker är valfria, så behöver du ju inte ens leta rätt på dem.
En större värld med välskrivna sidequests skulle göra mycket mer för spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av loerk:

Sa inte att det behöver vara logiskt, även om det till en viss grad är det.
Mycket av de fiender som inte dör använder sig av lightsaber resistanta material, och vapen. Vanliga stormtroopers dör på ett slag eller två så vitt jag kommer ihåg.
Klart att de måste ha en viss balans för att spelet inte ska bli för lätt.
Att föra över skada till olika items är bara dumt när det redan finns i ditt "talent tree".

Att inte kunna använda en speciell kyber crystal för att den gör mindre skada låter skittråkigt. Och eftersom alla dessa saker är valfria, så behöver du ju inte ens leta rätt på dem.
En större värld med välskrivna sidequests skulle göra mycket mer för spelet.

Ljussabelresistanta material... Ja det hade ju varit användbart i filmerna, tidningarna och böckerna mfl. Näe, de tar extra stryk för att det är ett spel och fienderna har en mätare med hälsa. Som du säger måste det finnas en balans, min poäng var att om du tyckte det är ologiskt att man kan göra en ljussabel starkare borde du ju också tycka det är dumt att man kan ha starkare armor så visa fiender tål mer, även om det passar bra in i spelet.

Jo det är bara stormtroopers som dör så snabbt för de är spelets svagaste fiender.

Näe man behöver ju inte leta rätt på dem men då försvinner ju en stor del av spelet också, utforskandet. Skulle jag sluta utforska allt blir ju spelet ännu tråkigare, bra idé annars.

Sistnämnda håller jag med om dock!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar