Se Xbox Series X-gameplay i Microsofts stream på torsdag

Robot
Se Xbox Series X-gameplay i Microsofts stream på torsdag

Du ser den på FZ med Calle och Jocke.

#microsoft, #xbox-series-x


Medlem

Ska bli riktigt spännande, ser fram emot det! Framtidens spel, i framtiden!

Fragtjuv

Det ska bli mycket spännande!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Nämen! Vettig tid?! Vafalls! Ska bli spännande även om jag ändå tänker köra ps5.

Medlem

Kul! Ska bli nice å se vad som kommer... Hoppas grafiken i spelen blir med högre upplösning än xbox sex loggan i artikeln

Medlem

Någon som vågar gissa priset på PS5 och Series X?
Jag gissar på 500$ för PS5 och 600$ för Series X, 6500Kr och 7500Kr i Sverige. Jag tror att Sony vill ligga minst 75$ under Microsoft, ifall skillnaden i prestanda blir så stor som det ser ut på pappret.

Medlem

Första Fable var rätt kul, kan dom fixa till en riktigt bra uppföljare nu så har dom en köpare!

KoP
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Någon som vågar gissa priset på PS5 och Series X?
Jag gissar på 500$ för PS5 och 600$ för Series X, 6500Kr och 7500Kr i Sverige. Jag tror att Sony vill ligga minst 75$ under Microsoft, ifall skillnaden i prestanda blir så stor som det ser ut på pappret.

Skulle tippa på 4500-5000:-. Dom är nog medvetna om att dom inte kan ta mer än så om dom vill sälja in en ny konsol.

Medlem

Denna ska man se på xboxen. Lär väl sändas där på mixer eller vad det heter.

Medlem
Skrivet av KoP:

Skulle tippa på 4500-5000:-. Dom är nog medvetna om att dom inte kan ta mer än så om dom vill sälja in en ny konsol.

Phill har redan sagt att det är dags för ett nytt tänk, även pengamässigt. Hittils har dom bara gått plus minus noll på sina xbox enligt han då. Jag räknar med 8000kr-10000kr xboxen är och kommer alltid vara en mindre dator, kan ju koppla in allt där och styra genom xboxen.

Men å andra sidan har jag nog fel ändå pga att vr inte finns med så då kanske dom inte kan ta sånt pris ändå. Det får bli min gissning.

Ambassadör
Xbox

Väldigt många tredjepartsutvecklare har ju egna event och liknande under sommaren så håll förväntningarna någorlunda i schack bara.

Jag ser fram emot att få se Assassin's Creed Valhalla gameplay och lite annat trevligt!


signatur

Jump in.

Medlem

8-10.000:- i början känns rätt troligt, och sen neråt 5000:- efter några år.

Medlem
Skrivet av denza:

Phill har redan sagt att det är dags för ett nytt tänk, även pengamässigt. Hittils har dom bara gått plus minus noll på sina xbox enligt han då. Jag räknar med 8000kr-10000kr xboxen är och kommer alltid vara en mindre dator, kan ju koppla in allt där och styra genom xboxen.

Men å andra sidan har jag nog fel ändå pga att vr inte finns med så då kanske dom inte kan ta sånt pris ändå. Det får bli min gissning.

Om tillverkningskostnaden för PS5 ligger på 480$ så tror jag inte att Series X kostar så mycket mer att tillverka, samtidigt som dom nog är försiktiga med marginalerna nu när priserna kommer ligga så högt jämfört med förra generationen.
Phil Spencer har också sagt att priset är en viktig faktor(när han pratade med IGN).

Sony väntar nog på Series X pris så dom kan lägga sig en bit under, som förra generationen.

Tänk också på att det är svårt att motivera dom som har en Xbox one att köpa en series X ifall det blir ett högt pris, när dom ändå kommer kunna spela samma spel i 2 år framöver.

Medlem

Jag är ganska så säker på att Microsoft kommer att chocka spelvärlden. Jag tror att dem kommer oavsett att prismatcha Sony helt. Säger Sony 499$ kommer Microsoft också säga så. Den Unlocked intervjun baserar jag det på. Xbox har nu både CEO och CFO på sin sida. Tror Microsoft satsar mycket nu på att vara först till 10 miljoner gränsen på sålda konsoler.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag är ganska så säker på att Microsoft kommer att chocka spelvärlden. Jag tror att dem kommer oavsett att prismatcha Sony helt. Säger Sony 499$ kommer Microsoft också säga så. Den Unlocked intervjun baserar jag det på. Xbox har nu både CEO och CFO på sin sida. Tror Microsoft satsar mycket nu på att vara först till 10 miljoner gränsen på sålda konsoler.

Kan bli stressigt för Sony i så fall.
Förra generationen så hade dom fördel av både pris och prestanda, nu så har Microsoft också köpt upp en massa studios så dom bör inte vara övertygade om att dom bara kommer sälja på grund av övertag på mjukvaran heller.
Frågan är hur troligt det är att Sony släpper exklusiva måste ha spel precis i början av generationen med.

Medlem

Kul med ett event för nästa generation. Blir spännande!

5990:- för ps5 och kanske 6299:- för series x skulle jag tippa på. Tror verkligen inte de kommer sälja speciellt mycket till vanliga svenssons med ett högre pris än så. Säger MS 8000:- för boxen så är det god natt på direkten såvida de inte löser priset på nåt annat sätt som det ryktats om i form av ett abonnemang. Låter smart isåfall tycker jag.

Medlem

Ny Elden RIng trademark Singapore. (Kan betyda absolut noll, men även allt ;P)

https://www3.wipo.int/branddb/en/showData.jsp?ID=SGTM.4020200...

Ooooooooooooh Elden Ring.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av KoP:

Skulle tippa på 4500-5000:-. Dom är nog medvetna om att dom inte kan ta mer än så om dom vill sälja in en ny konsol.

Sony är nog medvetna om att de inte kan sätta priset högre än 4500-5000kr (500usd) men det är utifrån den amerikanska marknaden och inte den svenska. I Sverige kommer det troligen bli betydligt högre med eventuella skatter osv.

Avstängd

Blir fint att få se lite AC!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Häftigt men tråkigt att vi inte kommer få se några series X exklusiviteter, så man ser vad hårdvaran verkligen går för.

Dex
Medlem
Skrivet av heady89:

Häftigt men tråkigt att vi inte kommer få se några series X exklusiviteter, så man ser vad hårdvaran verkligen går för.

Kommer inte komma några Series X exklusiva spel på flera år. Xbox har bekräftat att alla spel iallafall dom första åren även kommer att gå och spela på Xbox One. Så räkna inte med att dom nya spelen kommer utnyttja hårdvaran till max skulle jag tro.

Kommer nog ta ett tag även på Playstation innan dom verkligen börjar utnyttja prestandan ordentligt i dom nya konsollerna.
Om inte tillverkarna har haft devkits i flera år redan, vilket känns ganska osannolikt.

Men visst ska det ändå bli kul och se gameplay från både Xbox och Playstation

1
Skriv svar