Premiär! Se första trailern från Assassin's Creed Valhalla

Robot
Premiär! Se första trailern från Assassin's Creed Valhalla

Ubisoft tar sjumilaklivet från antikens Grekland till vikingatiden.

#assassins-creed, #assassins-creed-valhalla, #ubisoft


Medlem

Såg ju riktigt FETT ut, can't wait!


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Geeks Gaming

Ja tack!!!
Första gången sedan AC2 som jag verkligen är sugen på att spela AC.

Medlem

Nja, ganska tråkig och generisk trailer enligt mig. Musiken började bra men blev sämre längre in även den.

Snygg CGI, som det brukar vara dock.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Intressant, ser mycket fram emot Holiday 2020.¨

Hmmm, enligt deras hemsida läser jag detta: "Become Eivor, a mighty Viking raider and lead your clan....."
Så vi kommer att spela som female och inte snubben i videon?

Medlem

Lite för mycket Vikings o för lite Röde Orm. Kanske inte så oväntat men ändå.

Dex
Medlem

Ser coolt ut! Intressant dock att på bilden så är det bara till PC och XBox? Brukar inte Assassins Creed spelen komma till Playstation också? Har inte så bra koll

International
Man of Mystery

Yeah, jag kan helt klart spela AssCreed-viking.. ska bli intressant och se hur de ska knyta in det i loren bara


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av dex20:

Ser coolt ut! Intressant dock att på bilden så är det bara till PC och XBox? Brukar inte Assassins Creed spelen komma till Playstation också? Har inte så bra koll

Det kommer till PS också.

https://twitter.com/AssassinsFR/status/1255871277782482945

"Assassin's Creed Valhalla sortira fin d'année 2020 sur Xbox Series X, Xbox One, PlayStation®5, PlayStation®4, PC & Stadia."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mmm, håller nog fast vid Dark Age of Camelgard tror jag.

Medlem

Är man inte "lönnmördaraktig" i dessa spel längre? Har inte lirat AC sen jag fick med det vid ett datorköp för många år sen, då var man i Karibien bland pirater och smög omkring.

Medlem

My wallet approves!

Medlem

Finns en del info och bilder här:

https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed/valhalla


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Frilansare

Fet trailer, men såååå mycket Vikings att det blev lite löjligt. Snubben som dog i början av striden ÄR ju Rollo/Clive!!!!

Medlem

Såg ju jäkligt fett ut, som trailers brukar göra.
Vi får verkligen hoppas de levererar när det väl är dags.
Man börjar ju tröttna lite på "Gå till det området och gör 8 saker, gå till nästa lvl område och gör samma 8 saker igen"

Jag är försiktigt optimistisk, vikingar är ju trots allt vikingar

Ambassadör
Xbox

Mäktigt!


signatur

Jump in.

Frilansare
Skrivet av IMSG:

Är man inte "lönnmördaraktig" i dessa spel längre? Har inte lirat AC sen jag fick med det vid ett datorköp för många år sen, då var man i Karibien bland pirater och smög omkring.

Jodå, han hade ju en utfällbar kniv!

Medlem

Är nog inte långt kvar tills vi får Assassins Creed: Prehistoric.

Hela serien har egentligen aldrig ens riktigt fattat begreppet lönnmördare till att börja med. Hitman, Dishonored, fan, till och med Thief of Styx fattade poängen bättre.

Medlem

Blev taggad!
Tror inte man ska lägga så stor vikt på just namnet asscreed, utan mer se dom en trevlig historisk resa


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ser riktigt coolt ut.

En fråga:
Jag har inte riktigt hängt med i den här spelserien, men är det fortfarande det här osköna meta-scenariot att man befinner sig in en simulator och, så att säga, spelar spelet?

FM-guru
F.d. Sisyr

Luktade väldigt mycket Vikings (tv-serien alltså) om trailern. Musiken var tyvärr rätt bedrövlig, i mina öron. Tacka vet jag Hellblade-trailern! Men det är en smaksak, givetvis.

En fråga, för övrigt; på Ubisofts hemsida står det "Unleash the ruthless fighting style of a Viking warrior and dual-wield axes, swords, or even shields against fierce, relentless foes." - använde verkligen vikingar två vapen? Jag har ingen vidare koll på den typen av historia, men någon kan säkert berätta.

Medlem

Tack för infon. Gick in o läste. Tydligen har de implementerat "dismemberments". Låter inte fel. Även basbyggande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jodå, han hade ju en utfällbar kniv!

Förvisso sant, haha!

Skrivet av Skyrage:

Är nog inte långt kvar tills vi får Assassins Creed: Prehistoric.

Hela serien har egentligen aldrig ens riktigt fattat begreppet lönnmördare till att börja med. Hitman, Dishonored, fan, till och med Thief of Styx fattade poängen bättre.

Tyckte att första och andra spelet gav mig lite feeling. Såklart inte på samma sätt som Thief-serien eller Hitman men ändå.

Medlem

Förbokat det direkt, får mig att lyssna på Amon Amarth nu \m/


signatur

Hail to the king, Baby!

Testpilot

Släpps bara på Epic Store och Uplay på PC. Inte Steam alltså. Trailern i sig var snygg men sa inte mycket.

Medlem

Gamersyde har som vanligt högupplösta bilder och även en del artwork.
https://www.gamersyde.com/news_assassin_s_creed_valhallo_no_l...

Exempel på artwork

Medlem

Snyggt såklart men i slutändan bara en cinematic. Får känslan av att dom kommer bygga vidare på upplägget från Odyssey och Origins, gameplay och story osv. Vilket är synd. Vet inte riktigt om man kan kalla detta Assassins Creed längre... Nåja, får la vänta på mer gameplay innan man bestämmer sig helt.

Medlem

Cool trailer, dock lite väl mycket vikings kanske. Men är taggad! Även om Origins och Odyssey inte tillhör mina favoriter i spelserien så är de bra spel. Har inget emot rollspels-inriktningen.

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Ser riktigt coolt ut.

En fråga:
Jag har inte riktigt hängt med i den här spelserien, men är det fortfarande det här osköna meta-scenariot att man befinner sig in en simulator och, så att säga, spelar spelet?

Jaa, och det förstör spelet för mig. Som tur var hände det knappt i Odyssey, som jag håller högt i betyg!

Medlem

Är lite lätt taggad, mest för att man kommer få ha hand om sin egen settlement.

Citat:

GROW YOUR SETTLEMENT
Grow and customize your own settlement by recruiting new clan members and building upgradable structures. Get better troops by constructing a barracks, improve your weapons at the blacksmith, discover new customization options with a tattoo parlor, and much more.

Skriv svar