Nier Replicant är "mycket mer" än en remaster, allting ska kännas "nytt"

Robot
Nier Replicant är "mycket mer" än en remaster, allting ska kännas "nytt"
Medlem

Hmmm. Har inte lirat Nier:Automata ännu, varit i backloggen väldigt länge.

Kanske är värt att vänta och spela detta först då? En del säger att man ska spela det efter Automata dock.

Får se hur man gör.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Spelet är helt fantastiskt så du borde spela det i vilket fall som. Varm rekomendation!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Ambassadör
Xbox

Precis börjat med Nier: Automata och är helt såld. Grymt spel än så länge!


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Hmmm. Har inte lirat Nier:Automata ännu, varit i backloggen väldigt länge.

Kanske är värt att vänta och spela detta först då? En del säger att man ska spela det efter Automata dock.

Får se hur man gör.

De är väldigt olika spel, där första mer är ett RPG är Automata mer action. Det enda som liknar varandra är den övergripande stilen på saker, båda spelen har som något udda över sig som kännetecknar att de är ”Nier”.

Vad jag försöker säga är att det inte spelar någon roll vad du börjar med. Första Nier anser jag vara ett av de mest underskattade spelet någonsin.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det hela låter ju riktigt spännande för en som aldrig spelat Nier.

@Johlor:

Hur är det med stroryn spelen emellan? Är storyn i ettan relevant för att spela Automata?

Skribent
Skrivet av Ender:

Det hela låter ju riktigt spännande för en som aldrig spelat Nier.

@Johlor:

Hur är det med stroryn spelen emellan? Är storyn i ettan relevant för att spela Automata?

De är fristående från varandra


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Köpte det första Nier spontant när jag fick feeling inne på GameStop och det var en fantastisk upplevelse. Tyckte inte att Automata levde upp till de nivåerna, varken när det gällde story, karaktärer eller stridssystem så jag hoppas inte att de rör sig alltför mycket mot det spelet med den här remaken

1
Skriv svar