Det är så synd att vi redan har fått den sista stora uppdateringen till Super Mario Maker 2

Kontot avslutas
Det är så synd att vi redan har fått den sista stora uppdateringen till Super Mario Maker 2

Det är inte speciellt många uppdateringar som har kommit till Super Mario Maker 2 och det var bara i de två senaste större uppdateringarna som vi har fått nya saker till spelet.

Den senaste och sista stora uppdateringen är den absolut bästa och mest nödvändiga uppdateringen, vi fick en massa nya saker men det bästa enligt mig är World Maker där man kan bygga ett helt eget spel.

Det som jag reagerade på var dock att det finns ett vulkantema bland kartorna. Men det närmaste man kan bygga bland banorna är slottsteman där det finns lava. Men på dessa banor så klarar man endast av dessa om man förstör bron i slutet.
Därför är det synd att vi inte kommer få någon mer större uppdatering, för jag hade gärna velat ha vulkanteman även bland banorna så att det kan finnas flaggstång i slutet istället precis som på andra banor.
Det närmaste man kan göra när det kommer till en sådan bana är ju om man bygger slott med Super Mario 3D World stilen eftersom det är flaggstänger bland alla teman där.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Haha va? Var senaste uppdateringen sista? Super Mario Maker är en riktigt bra idé, men de har verkligen inte tagit till vara på den. Båda spelen har kännts väldigt halvdana.

Kontot avslutas

Själv gör jag just nu en sak som jag har sett att många innan mig har gjort på Super Mario Maker 2. Bygger upp hela första Super Mario Bros.
Det som jag dock försöker göra annorlunda är att jag lägger till ett extra rum på alla slott där man får möta en ny Koopaling per värld. Då blir det mer som ett nytt spel känner jag.
Sen har jag även lagt till en helt ny bana på varje värld som man måste ta om man vill ha ett svamphus på kartan.

Min sambo gillar inte när man kopierar banor från tidigare spel, utan hon tycker att det är bättre att man hittar på något eget, så därför har jag även valt att på de banor där man antingen går ner i underjorden i början eller går ner och hamnar under vattnet så har jag valt att göra en alternativ väg som man kan ta om man hellre vill spela en ny bana.

Jag är just nu på fjärde världen och jag längtar tills jag är helt färdig med dessa världar.
Det är ju inte så kul att bygga upp något som redan finns, det roligaste är ju att få göra det på sitt eget sätt och få välja vilket tema som jag tycker passar varje värld bäst.

När jag kommer till sista världen så kommer jag troligtvis ta det vanliga "ovanjord" temat på banorna. Men hade det funnits ett vulkantema så hade jag hellre valt det. Lava i hålen i marken istället hade varit snyggt.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Fr0gg0.:

Haha va? Var senaste uppdateringen sista? Super Mario Maker är en riktigt bra idé, men de har verkligen inte tagit till vara på den. Båda spelen har kännts väldigt halvdana.

Ja, så länge som jag inte missuppfattade trailern.
Men jag hoppas på att jag bara har missuppfattat den, för det finns fortfarande väldigt mycket mer som jag skulle vilja ha i spelet.

BTW det skulle nästan behövas uppdateras så att man kan göra fler än bara 120 banor på ett konto, framförallt nu när man kan sätta ihop flera världar till egna spel.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar