Anfäkta och anamma! Nytt Tintin-spel under utveckling

Robot
Anfäkta och anamma! Nytt Tintin-spel under utveckling

Släpps till "pc och konsolerna".

#microids, #nyhetstips, #tintin


Medlem

Blev faktiskt glad av detta! Hade väldigt kul med det förra spelet. Undra om det även släpps en ny animerad film också

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Tintin-spelen till SNES var ju inte direkt några höjdare. Oförlåtliga och rätt dåliga mekaniskt, dålig kombination.

Men jag gillar Tintin så detta kommer jag följa.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Låt det bli ett point & click med lite actioninslag, typ som i Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Medlem

cool! Lucasarts point and click eller mera Uncharted/Tomb Raider? Kanske Souls liknande???

Medlem

Hoppas man kan spela som Allan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Fragtjuv
Skrivet av Grukk:

Tintin-spelen till SNES var ju inte direkt några höjdare. Oförlåtliga och rätt dåliga mekaniskt, dålig kombination.

Men jag gillar Tintin så detta kommer jag följa.

Fan var det så? Har för mig att man nötte det som fan. Men det klart, som barn hade man ju lite överseende.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av joelthor100:

Fan var det så? Har för mig att man nötte det som fan. Men det klart, som barn hade man ju lite överseende.

Väldigt mycket saker som var utplacerade på ett dåligt sätt, fiender som sprang in i en utan att man hade en chans att akta sig, svårt att se vad som var plattformar och vad som var bakgrund m m.

Har dock inte spelat på bra länge, var nog minst 15 år sen. Men minns att jag mest blev rätt less.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Redaktör
Ponny
Skrivet av Grukk:

Väldigt mycket saker som var utplacerade på ett dåligt sätt, fiender som sprang in i en utan att man hade en chans att akta sig, svårt att se vad som var plattformar och vad som var bakgrund m m.

Har dock inte spelat på bra länge, var nog minst 15 år sen. Men minns att jag mest blev rätt less.

Ja, det var ju 25 år sedan jag körde det, så gissningsvis är mina minnen ganska rosaskimrande. Håller nog fast vid dom snarare än att förstöra dom.


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot

Blir kul att se vad Microids kan göra med Tintin. Spelade nyligen Syberia 3 som samma studio gjorde och det var ett rejält magplask i tekniska brister och svagt manus. Förhoppningsvis kan man få stöd ifrån böckerna när det kommer till manus. Gissar att det blir något liknande som Syberia att man styr en karaktär och gör olika pussel.

Medlem

Ja, tack! Älskar Tintin

Medlem

Tintin e fett nice döpte katten efter honom. Så big fan här. Ser görna ett väldigt klurigt Tintin spel mkt hemligheter och pussel.

Medlem

Tintin och jakten på kristallkulorna! Är ju egentligen två album tror jag som hör ihop i den historien!

Medlem

Tintin i kongo

Medlem

Tintin Blå Lotus

Medlem

Härligt! Då kanske det inte blir som jag skrev nyligt att alla huvudpersoner i spel har brunt hår och skrovlig röst Jag hade velat spela Den Mystiska Stjärnan.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Låt det bli ett point & click med lite actioninslag, typ som i Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Behöver inte nödvändigtvis vara musstyrt enligt mig men annars läste du mina tankar.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Behöver inte nödvändigtvis vara musstyrt enligt mig men annars läste du mina tankar.

Indeed, äventyrsgenren passar Tintin bäst. Bevisligen är han ingen vidare plattformshjälte. Dock vill jag se det luta närmare Lucas Arts än Telltale i utförande 😃

Medlem
Skrivet av androsynth:

Indeed, äventyrsgenren passar Tintin bäst. Bevisligen är han ingen vidare plattformshjälte. Dock vill jag se det luta närmare Lucas Arts än Telltale i utförande 😃

Medhåll, tycker fortfarande att Fate of Atlantis är det bästa spelet som gjorts och det här gav mig hopp om att kunna få spela ett lika bra spel igen. Tyckte även Secret of the Unicorn (filmen) var en riktig höjdare så det här har stor potential.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Medhåll, tycker fortfarande att Fate of Atlantis är det bästa spelet som gjorts och det här gav mig hopp om att kunna få spela ett lika bra spel igen. Tyckte även Secret of the Unicorn (filmen) var en riktig höjdare så det här har stor potential.

Unicorn, även om den var lite uncanny valley, var riktigt grym. Jag böntat fortfarande på nästa film.

1
Skriv svar